geklik bij het wegrijden en terugschakelen
-
- 2nd Gear member
Nooit bij een andere auto meegemaakt maar bij deze auto is het een bekend probleem. Ik had het ook, bij 2 verschillende dealers geweest (onafhankelijk van elkaar) om klacht te laten verhelpen. Heeft inderdaad met speling op splines van aandrijfassen te maken (cardan heeft een voorwiel aandrijver niet!!) Speciaal vet zou de oplossing moeten zijn en bout (inderdaad achter het plaatje van de velg) met voorgeschreven moment (in Nm) aanhalen zou opgelost moeten zijn. Allemaal bij 2 verschillende dealers uitgevoerd en komt na een paar dagen toch gewoon weer terug.
Locktite is leuk maar risico: hoe krijg je ooit die bout eruit als die is vastgelijmd om diverse onderdelen te vervangen als dat nodig is. Dus niet doen want ook die oplossing helpt niet. Ik heb het er verder bij laten zitten en mee leren leven is het devies. Hoop bij een volgende auto dat het echt over is. Is echter niet Volvo-waardig. Dus allerlei dealerbezoeken hebben echt geen effect meer. Indien wel dan lees ik graag de echte definitieve oplossing.
Locktite is leuk maar risico: hoe krijg je ooit die bout eruit als die is vastgelijmd om diverse onderdelen te vervangen als dat nodig is. Dus niet doen want ook die oplossing helpt niet. Ik heb het er verder bij laten zitten en mee leren leven is het devies. Hoop bij een volgende auto dat het echt over is. Is echter niet Volvo-waardig. Dus allerlei dealerbezoeken hebben echt geen effect meer. Indien wel dan lees ik graag de echte definitieve oplossing.
- Henkvdz
- 3rd Gear member
Ik ben geweest, wederom hebben ze de boel gerepareerd met een lijmsoort, het zou nu een betere lijm zijn.Henkvdz schreef:het geklik is teruggekeerd, afspraak gemaakt met de dealer/verkoper, helemaal in Hoogeveen, voor a.s. vrijdag. Wordt vervolgd, ik houd jullie op de hoogte.
Op mijn vraag:''wat als het klikken over enkele maanden weer terug komt en mijn auto niet meer in de garantie zit'' was het antwoord: ''voor deze reparatie verlengen we de garantie, en dat zetten we ook voor u op papier.'' Vond ik netjes van Broekhuis Hoogeveen.
Voorlopig rijd ik weer zonder geklikt en ben ik benieuwd hoe deze nieuwe lijm zich houd.
Groet Henk
XC60, D3, 2013, Black Stone,