zonnedak S60
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ik vind de daken TOP! En ik ga er weer eentje bestellen met origineel schuifdak! Heerlijk!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20532
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik heb stevig het vermoeden dat Sjoerd in de aftermarket daken zit.
Dat mag absoluut. Als dat zijn professie is het is zo.
Bart Simpson en Walter echter werken bij een dealer. Deze spreken uit het gegeven dat zij van Volvo Nederland geen goedkeuring krijgen voor het plaatsen van aftermarket daken vanuit de dealer.
En zoals Thom al aangeeft. De bracket van de daken lijkt misschien simpel maar is oooooh zo ver doorontwikkeld. Kijk maar eens bij het Volvo Safety Center. Daar kan je zien en voelen dat dit niet zo maar even een bracket is.
Als er mensen zijn die toch aftermarket daken willen plaatsen dan is dat hun eigen verantwoording. Maar de stevigheid die het bracket geeft is daarmee wel weg uit het dak. Ook al worden er volgens Sjoerd extra punten aangebracht. Dat kan nooit zo stevig/getest zijn als Volvo doet.
Zullen we dit nu als einde discussie (na bijna 4 jaar) beschouwen.!
Dat mag absoluut. Als dat zijn professie is het is zo.
Bart Simpson en Walter echter werken bij een dealer. Deze spreken uit het gegeven dat zij van Volvo Nederland geen goedkeuring krijgen voor het plaatsen van aftermarket daken vanuit de dealer.
En zoals Thom al aangeeft. De bracket van de daken lijkt misschien simpel maar is oooooh zo ver doorontwikkeld. Kijk maar eens bij het Volvo Safety Center. Daar kan je zien en voelen dat dit niet zo maar even een bracket is.
Als er mensen zijn die toch aftermarket daken willen plaatsen dan is dat hun eigen verantwoording. Maar de stevigheid die het bracket geeft is daarmee wel weg uit het dak. Ook al worden er volgens Sjoerd extra punten aangebracht. Dat kan nooit zo stevig/getest zijn als Volvo doet.
Zullen we dit nu als einde discussie (na bijna 4 jaar) beschouwen.!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Een aftermarket sunroof bied dezelfde stevigheid als een OEM sunroof. Is dit niet het geval, mag het dak niet worden geplaatst. Sterker nog; de aftermarket daken waar ik op doel worden vergeleken met het orginele spant en bieden bij een aanrijding in de flank dezelfde of betere stevigheid.
Bij volvo's lukt het (op de XC90/XC60 na) om dit te evenaren, kleinere, mindere stevige auto's kunnen zelfs steviger worden (voor botsingen in de flank).
Van een S60 is geen crash rapport; nadat in het verleden de effectiviteit op andere auto's met crash testen is bewezen is er een test constructie tot stand gekomen ( met de tuv) waarbij bijvoorbeeld het spant (orginele spant) van 2 kanten word ingedrukt tot deze buigt/knapt. Er is een grens daarvoor bepaalt en als het dus te makkelijk gaat worden er extra brackets geplaatst (welke hier ook weer op berekend zijn).
En of je dat nu gelooft of niet, de illusie hebt dat er hier bedrijfs documenten geplaatst gaan worden of veel met je gevoel wilt doen; ik zit niet in een commerciele functie voor aftermarket daken, dus ik heb vrede met het feit dat je je mening al klaar hebt.
Maar deze en genen praten over aftermarket daken met de termen knutselen, verzieken en verkloten. En dan zeg ik schoenmaker blijft bij je leest.
Dus als iemand dit straks leest , die persoon niet enkel de (erg)makkelijke zwart makkerij van enkelen als waarheid hoeft aan te nemen, maar daarnaast ook weet dat er garanties op aftermarket daken worden geboden, ze bewezen veilig zijn (kan die persoon dan documenten bij een inbouwer opvragen) en zijn nieuwe of 2e hands volvo van een sunroof kan worden voorzien. Dealer volvo of niet.
OEM sunroofs en after market sunroofs worden om voornamelijk politieke redenen uit elkaar gehouden. Een verbod op plaatsing is daarom niet (altijd)op veiligheid gebasseerd, maar meer op "fair" trade.
Alle merken plaatsen op voorraad auto's after market daken, dat bewijs zie ik dagelijks. Een mooie oplossing als een klant toch nog even een sunroof wou of het een snellere levering als gevolg heeft.
Bij volvo's lukt het (op de XC90/XC60 na) om dit te evenaren, kleinere, mindere stevige auto's kunnen zelfs steviger worden (voor botsingen in de flank).
Van een S60 is geen crash rapport; nadat in het verleden de effectiviteit op andere auto's met crash testen is bewezen is er een test constructie tot stand gekomen ( met de tuv) waarbij bijvoorbeeld het spant (orginele spant) van 2 kanten word ingedrukt tot deze buigt/knapt. Er is een grens daarvoor bepaalt en als het dus te makkelijk gaat worden er extra brackets geplaatst (welke hier ook weer op berekend zijn).
En of je dat nu gelooft of niet, de illusie hebt dat er hier bedrijfs documenten geplaatst gaan worden of veel met je gevoel wilt doen; ik zit niet in een commerciele functie voor aftermarket daken, dus ik heb vrede met het feit dat je je mening al klaar hebt.
Maar deze en genen praten over aftermarket daken met de termen knutselen, verzieken en verkloten. En dan zeg ik schoenmaker blijft bij je leest.
Dus als iemand dit straks leest , die persoon niet enkel de (erg)makkelijke zwart makkerij van enkelen als waarheid hoeft aan te nemen, maar daarnaast ook weet dat er garanties op aftermarket daken worden geboden, ze bewezen veilig zijn (kan die persoon dan documenten bij een inbouwer opvragen) en zijn nieuwe of 2e hands volvo van een sunroof kan worden voorzien. Dealer volvo of niet.
OEM sunroofs en after market sunroofs worden om voornamelijk politieke redenen uit elkaar gehouden. Een verbod op plaatsing is daarom niet (altijd)op veiligheid gebasseerd, maar meer op "fair" trade.
Alle merken plaatsen op voorraad auto's after market daken, dat bewijs zie ik dagelijks. Een mooie oplossing als een klant toch nog even een sunroof wou of het een snellere levering als gevolg heeft.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Geen harde bewijzen dus, jammer... heel erg jammer, waarom zou ik (of ieder ander) je gloedvolle betoog dan geloven?
Bij een aftermarket dak in een S80 heb ik bij een storing van de interieursensor van het alarm wel eens een door het inflatable curtains heen bevestigde hemel aangetroffen, je moet de hemelbekleding tenslotte wel afspannen, toch werken ze daarna echt niet meer
Bij een aftermarket dak in een S80 heb ik bij een storing van de interieursensor van het alarm wel eens een door het inflatable curtains heen bevestigde hemel aangetroffen, je moet de hemelbekleding tenslotte wel afspannen, toch werken ze daarna echt niet meer
Volvo for life
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20532
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
MODS BREAK
Hoor en wederhoor toegepast.
Wat een ieder hier mee doet moet ie dus vanaf nu zelf beslissen.
Na 4 jaar discussie gesloten!
Hoor en wederhoor toegepast.
Wat een ieder hier mee doet moet ie dus vanaf nu zelf beslissen.
Na 4 jaar discussie gesloten!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)