Biecht maar op.....

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
BlackSapphire
6th Gear member

Erg gevaarlijk wat deze meneer/mevrouw doet. Neemt niet weg dat ik me soms in verschillende kleuren van de regenboog kan ergeren als vrachtwagens inhalen met een km/verschil van 1 km/h. Neemt niet weg dat het op de bumper kruipen van deze Volvo te belachelijk is voor woorden.
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
Boswachter
4th Gear member

Oeioei.... Ik zou het niet eens durven zo dicht op de vrachtwagen.
Niet dat ik nooit een zonde bega, hard rijden doe ik ook. Maar ik probeer daarbij altijd rekening te houden met anderen. Het enige agressieve dat ik me direct voor de geest kan halen is gaatjes dichten als je een dikke audi ziet invoegen met de wil om meteen door te knallen naard e linkerbaan, zo'n gevalletje wil ik nog wel eens pesten. Maar doorgaans houdt ik meer dan voldoende afstand, en mensen van de weg drukken never...... Stel je je voor dat je vrachtwagenchauffeur bent en je moet nog lossen, en er rijdt een truck voor je die 78 rijdt.... die wil je echt wel inhalen.
Ik rijdt dagelijks over de veluwe, en in de zomer heb je dan last van toeristen, die met 70/75 voor je zitten en niet in te halen zijn, verschrikkelijk is dat..... Ik haal in wanneer het kan, maar ik neem geen risico...
De gast op het filmpje weet gewoon niet welk risico hij neemt. Een Volvo heeft een goede kerukelzone, maar de bumper van een vrachtwagen (voor zover je die stangen zo kunt noemen) zit hoog, en regelmatig kan de politie letterlijk een lijk onder de vrachtwagen verwijderen, ik heb wel eens een vrachtwagen gezien waar een auto onder zat..... geen prettig gezicht. In het ergste geval merkt de chauffeur het niet en rijdt nog even door (vorig jaar A28 bij Putten....)
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)

2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
Bombina
3rd Gear member

Ik rijd dagelijks over de veluwe, en in de zomer heb je dan last van toeristen, die met 70/75 voor je zitten en niet in te halen zijn, verschrikkelijk is dat
He Boswachter, ze zijn gewoon doodsbenauwd om een zwijn voor de auto te krijgen. Dat zou jij toch moeten weten! En de wegen op de Veluwe zijn toch 80 km wegen?
Sorry Bombina als je je aangesproken voelt. Dat is dan voor jou rekening, maar niet mijn bedoeling geweest.
Nee, ik voelde me gelukking niet aangesproken en zo bedoelde ik het ook niet.
Ik rij ook in de Randstad (niet graag) maar gelukkig is niet 50% van de chauffeurs aso. We moeten het probleem niet overdrijven. Daarnaast is het vaak helaas zo dat bij getypte tekst, zaken anders worden uitgelegd. En dat is het laatste wat ik er bij dit topic over schrijf.
Volvo P120 Amazon B18A 1965 mét stuurversnelling
Volvo V70 2.4 Comfort Europa V & Plus Line 1999 LPi
[vroeger: Volvo 240 DL 2.3 Estate 1992, Airco-ABS-Airbag; ex-diplomaten auto van de Nederlandse Antillen]
J
3rd Gear member

nog een stukje aanvulling van mijn kant, om even duidelijk te maken wat ik bedoel.
ik zit redelijk veel op de weg, en zie dit soort acties (en een aanzienlijk stuk erger) bijna dagelijks gebeuren. daarmee is het nog niet goed wat we zien gebeuren op dit filmpje, maar om er zo'n ophef over te maken is, iig in mijn ogen, een tikje overdreven. De acties trouwens worden ook door diverse soorten volvo's uitgevoerd. Zoals hierboven ook al word aangehaald, we maken allemaal fouten van het kleven bij een vrachtwagen tot het van de invoegstrook drie banen naar links schieten zonder te kijken, waarbij de desbetreffende V70 bijna onder een vrachtwagen terecht kwam en daar nog over zat te gebaren tegen de chauffeur die netjes op de middelste baan reed. Vandaag zelf gezien

Verder denk ik dat er zo veel andere dingen zijn waar we ons druk om kunnen maken, en wat een stuk meer zin heeft. relativeren, zeg maar
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
AndorabLe
4th Gear member
Contacteer:

Ik zal ook best wel eens een keer ergens te dicht op zitten, maar zo dicht kom ik over het algemeen toch echt niet bij mijn voorganger.

(Nee, ik heb geen V40 maar een 480!)
1995 480 GT Turbo
http://andorable.nl
Cereal
2nd Gear member
Contacteer:

Denk niet dat een vrachtwagenchauffeur erg onder de indruk is van een dergelijke 'laadklepklever'. Het zou vele malen asocialer zijn om dit bij een personenauto te doen. Dit is gewoon op z'n zachts gezegt onverstandig om te doen.

Weet niet wat de voorgeschiedenis van 't filmpje is, maar ik betrap mezelf ook wel eens op bumperkleven bij vrachtauto's, meestal veroorzaakt door een combinatie van gas loslaten, (nog) niet willen remmen, en anticiperen op het feit dat de vrachtwagen weer ieder ogenblik naar rechts gaat. Maar zó dichtbij is me (rijdend) nog niet gelukt.. tikkeltje overdreven. Als blijkt dat de vrachtwagen nog een vrachtwagen in gaan halen rem ik natuurlijk bij, om een normale afstand aan te houden.
S60 D5 Geartronic - 2004 - Black Saphire - Mobility - 17"; Almathea - Schuifdak - PDC - iMIV - Fasttech 200PK/420Nm
raymond01
3rd Gear member

Gaan we hier nu moraalridders uithangen, of doen we nooit iets wat niet mag.
Of zijn Volvo rijders allemaal zelfbewuste mensen omdat ze een Volvo rijden.

Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Auk
6th Gear member

Had afgelopen maand een prentje van het CJIB op de mat liggen. Iets te hard gereden in de bebouwde kom...

Maargoed, 't was ook in een M5 en geen Volvo. Dus ik hoor er niet bij! 8)

En trots is anders... m'n blanco pagina is nu aangevult.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Martijn1974
2nd Gear member
Contacteer:

haha, en wat te denken van de vrachtwagenchauffeur die dit tafreeltje filmt... Die V40 rijder kijkt tenminste nog voor zich.
2018 -heden: Volvo V40 2.0T 'Europa Prestige' 2003 Titanium Grey metallic.
2014 - 2018: Toyota Prius II 'Tech Edition' 2006 Opal Green.
2008 - 2014: Volvo V40 1.8 'Europa' 1997 Pacific Blue metallic.
Fredhead
Geartronic member

Auk schreef:Had afgelopen maand een prentje van het CJIB op de mat liggen. Iets te hard gereden in de bebouwde kom...

Maargoed, 't was ook in een M5 en geen Volvo. Dus ik hoor er niet bij! 8)

En trots is anders... m'n blanco pagina is nu aangevult.

Ohohohoh :lol:

Voor de Peugeot heb ik meerdere malen zulk soort post gehad.
Met mijn S60 ben ik ook 1 keer "de sigaar" geweest en met de V50 ben ik nog niet geflitst.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
MM
2nd Gear member

haha, en wat te denken van de vrachtwagenchauffeur die dit tafreeltje filmt... Die V40 rijder kijkt tenminste nog voor zich
Helemaal mee eens.
Natuurlijk is het erg onverstandig zo te kleven maar je bent pas echt gevaarlijk bezig als je achter het stuur van zo'n joekel filmpjes gaat zitten opnemen!!!
Maarten
850 2.5 [1995]
V70 Classic 2.5 [1999]
V70 2.5T AWD [2003]
V70 D5 215pk (Fasttech) Sport- en Seasonline [2007]
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Ik heb regelmatig een vrachtwagen zo dicht achter me gehad, dat is pas asociaal (ik heb zakelijk zo vaak gezien wat er met personen auto's gebeurd als daar een vrachtauto achterin klapt, vrijwel altijd endex voor de inzittenden van de personen auto.... zeker als daar voor ook nog zo'n grote jongen staat/stond...

Deze vrachtwagen chauffeur merkt het trouwens nauwelijks als die dombo zijn v40 in zijn laadklep parkeert, typische kwestie van eigenschuld->plamuurmes (voor in dit geval) de v40 rijder zeg ik dan altijd maar.

Bumper kleven is trouwens geen exclusieve randstad kwaal, afgelopen weekend nog een v70 gehad die aan mijn V40 kont kwam snuffelen (terwijl ik al 135 op de gps reed) en dat was in noord brabant.

Ik ben het er wel mee eens dat rijstijl en tolerantie van menig bestuurder poltsklaps verandert als je vanuit het oosten langs knooppunt hoevelaken komt.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Bart Giesen schreef:Doet de afsleepdienst. Maar je weet wat ik bedoel. Je reactie is buiten proportioneel overdreven :)
Feitelijk doet de ambulance dienst dat en het klpd staat er bij en kijkt er naar (terwijl de brandweer een zeiltje omhooghoud)

Het is iig een domme aso rijder :roll: je kan alleen (veilig) zo dicht achter een vrachtauto rijden als je in een leopard rijd :twisted:
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Boswachter
4th Gear member

Nou met een Leopard heb ik ook wel eens wat meegemaakt....lol
op de hei bij Ede, ik op een trekker met klepelbak om houtachtige gewassen van de hei te verwijderen, rij de heuvel op en boven aangekomen kijk ik ineens in een loop die voor de voorruit bungelt..... de tankchauffeur keek naar een dre meter brede rol met furieus ronddraaiende messen..... beide waren we enigzins bleek weggetrokken...lol
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)

2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
Fredhead
Geartronic member

Dat is wel een heel aparte situatie ja :lol:
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”