Dubbel glas zijruiten?
- Reitse
- 5th Gear member
- Contacteer:
Niemand die de deur van de auto open doet? Als je toch moeite moet doen....
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- Reitse
- 5th Gear member
- Contacteer:
Auto zinkt niet meteen he. Maarreh, we gaan er allemaal wel vanuit dat de gordels loskomen?menjo schreef:Dat kan pas als de auto (bijna) volledig volgelopen is, daar zou ik ook niet op gaan wachten.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
In een life/hammer zit een mesje om je gordels door te snijden...Reitse schreef:Auto zinkt niet meteen he. Maarreh, we gaan er allemaal wel vanuit dat de gordels loskomen?menjo schreef:Dat kan pas als de auto (bijna) volledig volgelopen is, daar zou ik ook niet op gaan wachten.
- menjo
- 7th Gear member
Hij zinkt niet meteen, maar de deur zal wel snel een stukje onder water zitten, dan krijg je hem al niet meer open.Reitse schreef:Auto zinkt niet meteen he.menjo schreef:Dat kan pas als de auto (bijna) volledig volgelopen is, daar zou ik ook niet op gaan wachten.
Op pagina 51 van dit onderzoek staan instructies wat te doen bij het te water raken.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik heb het "boekje" direct uitgeprint, het gaat meteen in het handschoenkastje van mn auto......menjo schreef:Hij zinkt niet meteen, maar de deur zal wel snel een stukje onder water zitten, dan krijg je hem al niet meer open.Reitse schreef:Auto zinkt niet meteen he.menjo schreef:Dat kan pas als de auto (bijna) volledig volgelopen is, daar zou ik ook niet op gaan wachten.
Op pagina 51 van dit onderzoek staan instructies wat te doen bij het te water raken.
-
- 4th Gear member
mocht het dan gebeuren dat je in het water rijd, wat niet de bedoeling is, dan lezen we het hele boekje geconcentreerd en aandachtig door. als men het boekje uit heeft is de auto al zover gezonken dat ie helemaal vol gelopen is en de deuren gemakkelijk geopend kunnen worden:)
of gewoon op de fiets gaan heb je geen gelaagd glas nodig,
of gewoon op de fiets gaan heb je geen gelaagd glas nodig,
-
- 2nd Gear member
maar als er kortsluiting ontstaat waardoor safelock er wel op springt. :!:
dan is de deur met geen mogelijkheid open te krijgen.
maar die politie idd had makkelijk een kogels door die ruit kunnen schieten op met z'n maglite ofzo door de raam heen slaan.
dan is de deur met geen mogelijkheid open te krijgen.
maar die politie idd had makkelijk een kogels door die ruit kunnen schieten op met z'n maglite ofzo door de raam heen slaan.
- dj
- 1st Gear member
Battlecruiser S80 schreef:Carjackers laten zich in de praktijk niet weerhouden door gelaagd glas. Slechts met kogelvrij glas maak je een kans. Ze hebben namelijk pistolen.
Er worden in het ziekenhuis nauwelijks mensen binnengebracht met ernstige snijwonden door versplinterd glas. Daarom versplintert het ook. Snijwonden komen daarentegen vaker voor door loskomende metaal- of kunststofdelen.
Alleen als je auto dieper dan 50m zinkt, bestaat het risico dat de plotselinge waterdruk levensbedreigend is. Weinig wateren in NL (geen...) zijn zo diep. Als je gelaagd glas hebt en dat onder water moet losdrukken, ben je uiteindelijk dieper gezonken dan met gehard glas met een lifehammer. Eruitdrukken duurt nl. langer door de moeizame houding die je moet aannemen.
kogelvrij glas is ook vaak gelaagd alleen veel dikker, als je ziet dat iemand zijn pistool pakt om je van je auto te beroven. rijdt je toch aan.
ik heb altijd een afbreekmes in de tussen console liggen, l(altijd onder handbereik) laat hem zijn arm maar door de ruit steken, dan gaat er toch denk het mes doorheen. zo,n 4 cm diep denk ik.
met vriendelijke groet,
dj
dj
Heren, heren, dames?
Waar gaat het nog over??
Een geplakte vooruit er uit drukken met je voeten? Onzin, heeft iemand dit wel eens geprobeerd? Nou ik wel en het gaat echt niet. Vroeger toen het nog in rubber zat, maar dat is lang geleden.
Zelfmoord?? maak niet deze opmerkingen als je niet weet waar het over gaat.
:x Wel eens van paniek gehoord, het wordt heel donker onder water dan. Werkelijk ik vindt de opmerkingen niet kunnen en dat heeft niets met taboe te maken.
Er zijn merken waarbij bij het te water gaan, de deuren door kortsluiting op slot gaan en niet weer open zijn te krijgen. Onderzoeken lopen nog en het canbus systeem in combinatie met water is hier waarschijnlijk mede de veroorzaker van.
Vroeger werkten de electrische ramen wel onder water, maar nu met het canbussysteem bepaald een 1 of een o of hij wel of niet open gaat, dat is toch heel wat anders als een stroompje rechtstreeks naar het motortje gaat.
Er zijn zaken van VW bekend en ook Volvo gaat niet geheel vrij uit.
Wisten jullie trouwens dat Nederland boven aan de lijst staat in Europa van auto te water ongevallen! Diep?. Je kan verdrinken in 30 cm modder. Raak je op de kop onder water zijn de kansen nihil. Dus je maakt een redelijke kans.
De gordel krijg je los (als je niet in paniek raakt) ook op de kop. Alleen moet je er rekening mee houden als er spanning staat op de gordel deze dus niet open gaat. Dus voeten tegen de voorruit, één hand tegen het dak (anders stuiter je als nog met je hoofd/nek tegen het dak) en de sluiting los maken.
Mogelijk blijkt uit mijn antwoord(en) enige ervaring en serieuse vragen zal ik dan ook beantwoorden.
Waar gaat het nog over??
Een geplakte vooruit er uit drukken met je voeten? Onzin, heeft iemand dit wel eens geprobeerd? Nou ik wel en het gaat echt niet. Vroeger toen het nog in rubber zat, maar dat is lang geleden.
Zelfmoord?? maak niet deze opmerkingen als je niet weet waar het over gaat.

Er zijn merken waarbij bij het te water gaan, de deuren door kortsluiting op slot gaan en niet weer open zijn te krijgen. Onderzoeken lopen nog en het canbus systeem in combinatie met water is hier waarschijnlijk mede de veroorzaker van.
Vroeger werkten de electrische ramen wel onder water, maar nu met het canbussysteem bepaald een 1 of een o of hij wel of niet open gaat, dat is toch heel wat anders als een stroompje rechtstreeks naar het motortje gaat.
Er zijn zaken van VW bekend en ook Volvo gaat niet geheel vrij uit.
Wisten jullie trouwens dat Nederland boven aan de lijst staat in Europa van auto te water ongevallen! Diep?. Je kan verdrinken in 30 cm modder. Raak je op de kop onder water zijn de kansen nihil. Dus je maakt een redelijke kans.
De gordel krijg je los (als je niet in paniek raakt) ook op de kop. Alleen moet je er rekening mee houden als er spanning staat op de gordel deze dus niet open gaat. Dus voeten tegen de voorruit, één hand tegen het dak (anders stuiter je als nog met je hoofd/nek tegen het dak) en de sluiting los maken.
Mogelijk blijkt uit mijn antwoord(en) enige ervaring en serieuse vragen zal ik dan ook beantwoorden.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Op het moment dat zoiets gebeurt doe je helemaal NIETS denk ik.
Voordat je überhaupt in de gaten hebt wat je overkomt is je laptop oid al van de voorstoel verdwenen. :? :bad-words:
Voordat je überhaupt in de gaten hebt wat je overkomt is je laptop oid al van de voorstoel verdwenen. :? :bad-words:
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
mods edit
Bericht terug on topic gezet.
Bericht terug on topic gezet.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70