Pagina 2 van 3

Geplaatst: 24.07.2008 - 16:31
door Texas xc90
Ik begrijp ook wel dat Volvo me niet kan helpen en dat geeft ook niet ! Ik maak me inderdaad het meest zorgen over de koplampen en het is inderdaad Xenon ! Helaas ken ik niemand met een XC90 met Xenon dus ik moet daar iets anders op verzinnen of als er iemand bij mij in de buurt woont en mij zou willen helpen met het lenen van de koplampen hou ik me natuurlijk altijd aanbevolen !

Hans

Geplaatst: 24.07.2008 - 16:35
door Paul
Ben je beetje goed bevriend met je Volvo dealer? Laat hem daar een grote beurt doen en vraag even of je voor de keuring die lampen mag wisselen.

Geplaatst: 24.07.2008 - 16:48
door bart simpson
bestel zonder meer die reflectoren en dat mistachterlicht

Geplaatst: 24.07.2008 - 22:42
door Weijers
Kan er in een XC90 MY2006 met "gewoon" Bi-Xenon ook het meedraaiende Bi-Xenon "bochtenlicht" (weet niet hoe in het NL) van de latere MY ingebouwd worden?

Indien ja, kun je mijn gewone Bi-Xenon misschien overnemen.

Gr, Vincent

Geplaatst: 24.07.2008 - 22:55
door Paul
Die software krijg je niet zo gemakkelijk in je auto geladen. Ook al zijn het beide Phase II modellen.

Geplaatst: 25.07.2008 - 18:41
door Barry (Grillmeister)
Paul schreef:Jawel lampen zijn anders, jij hebt Day Light Running Lights, jouw auto geeft licht bij de EU-verstralers als stoort van daglicht.
Dat is het verschil, wat je kan doen is even 2 units lenen bij een NL XC90 die je kent, scheelt je 1500 euro aan nieuwe koplampen. (neem aan dat je xenon hebt)
Een goed idee, maar een klein gokje meinerzeids dat je met je eerst volgende apk een nieuw probleem hebt..

Geplaatst: 25.07.2008 - 18:52
door menjo
bart simpson schreef:een US spec heeft o.a. geen reflectoren achter en geen mistachterlicht, hij heeft niet voor niets geen EU toelating
Volgens mij is er aan de achterlichten helemaal niets anders dan europese Volvo's. Hij heeft gewoon een mistachterlicht en reflectoren. Het is niet zo dat die verboden zijn in de VS, ze zijn alleen niet verplicht en dus zitten ze op veel (amerikaanse) auto's niet.

Geplaatst: 25.07.2008 - 19:35
door bart simpson
menjo schreef:
bart simpson schreef:een US spec heeft o.a. geen reflectoren achter en geen mistachterlicht, hij heeft niet voor niets geen EU toelating
Volgens mij is er aan de achterlichten helemaal niets anders dan europese Volvo's. Hij heeft gewoon een mistachterlicht en reflectoren. Het is niet zo dat die verboden zijn in de VS, ze zijn alleen niet verplicht en dus zitten ze op veel (amerikaanse) auto's niet.
dan hebben wij ze voor jan lul vervangen

Geplaatst: 25.07.2008 - 19:47
door menjo
Zou kunnen dat het per staat weer verschilt... mijn koplampen zijn bijvoorbeeld weer anders afgesteld dan andere S60's die ik hier zie rijden.

Geplaatst: 25.07.2008 - 19:49
door Paul
Nee die reflectoren zitten er niet. Zijn in de achterbumper, zien er volgens mij bij beide rood uit. Maar geen reflectie in de US specs.

Ken ook modellen die daar mistlampen hebben.

Geplaatst: 26.07.2008 - 11:29
door Texas xc90
Als ik bij mijn achterlichten kijk dan zie ik een mistachterlicht in de linker lamp en die doet het ook ! Wat betreft de reflectors zitten er bij mij lampjes in de achterbumper in plaats van reflectors dat probleem kan ik oplossen door er gewoon een paar standaard reflectors op te plakken ! Met de koplampen ben ik nog bezig en ga maandag naar iemand toe die eerder volvo`s heeft ingevoerd misschien kan die me meer duidelijkheid geven !

Hans

Geplaatst: 26.07.2008 - 11:32
door bart simpson
je mistlichtachterlicht zou links onder in je bumper thuishoren

Geplaatst: 26.07.2008 - 12:47
door Paul
Ja in die bumper zitten lampjes he! Had ik al eerder gespot toen een XC90 uit Amerika me voorbij reed hier in Rotterdam.

Maar branden die ook continue?

Geplaatst: 29.07.2008 - 23:20
door Weijers
Heb je Volvo RTI Navigatiesysteem? (denk het wel "T6 met alles erop en eraan"

Indien ja, heb je dan eigenlijk ook TMC? (zou in US eigenlijk geen zin hebben)

Kun je dat achteraf in laten bouwen?

Groeten,

Vincent

Geplaatst: 04.08.2008 - 19:08
door Texas xc90
Eindelijk iemand tegen gekomen die me op weg geholpen heeft ! Hij heeft de zelfde volvo als ik heb ingevoerd en het enige wat die moest laten veranderen was de km teller omdat die minder aangaf dan de werkelijke snelheid ! In nederland moeten de tellers meer aangeven dan de werkelijke snelheid ! Na een software update bij de volvo dealer was dat probleem opgelost en goedgekeurd ! Ik ga nu de keuring aanvragen en zodra ik geweest ben zal ik dat hier laten weten ! Weijers ik heb geen navi erin omdat ik dat liever via een tomtom doe want over de navi betaal je ook weer bpm !

Hans

Geplaatst: 04.08.2008 - 19:17
door Paul
Zag vorige week bij de RDW ook een amerikaanse XC90 met de originele koplampen, daar had hij niks aangedaan. Dus gaat volgens mij wel goed komen! Maak je uitgebreide rapportage met foto's?

Geplaatst: 05.08.2008 - 00:55
door Barry (Grillmeister)
Texas xc90 schreef: In nederland moeten de tellers meer aangeven dan de werkelijke snelheid !
Lijkt me een onwaarschijnlijk verhaal, een teller moet de snelheid aangeven, niets te hoog en ook niets te laag.

Zal wel een verhaal met een afwijkende dikte banden zijn geweest waardoor de snelheidsmeter een afwijking vertoonde.

Geplaatst: 08.08.2008 - 18:15
door tegel
even nico alblas bellen hij doet niet anders




mods edit
Geen telefoonnummers in topics svp

Geplaatst: 11.08.2008 - 15:37
door piet22
Is er ook niet iets met interval tussen radiofrequenties dat in USA anders is? Moet de radio daar niet voor omgezet worden?

Geplaatst: 13.08.2008 - 13:57
door Texas xc90
Hallo Piet22,

De Radio werkt gewoon goed ! Ik denk dat ze tegenwoordig die ook zo maken dat ze wereldwijd goed ontvangst hebben. vroeger had je inderdaad niets aan een radio uit Amerika. Zodra ik voor de keuring ben geweest zal ik hier een verslag schrijven met foto`s !