Pagina 2 van 6
Geplaatst: 04.08.2008 - 11:41
door VolvoTech
Uit interessse;
Wat is het verschil tussen die bakken, anders dan dat de 3e en 4e versnellingen een iets andere overbrenging lijken te hebben?
Geplaatst: 04.08.2008 - 11:46
door bart simpson
VolvoTech schreef:Uit interessse;
Wat is het verschil tussen die bakken, anders dan dat de 3e en 4e versnellingen een iets andere overbrenging lijken te hebben?
ik gaf aan dat er wel verschillen zijn waar een ander meende dat die er niet waren, weet niet of er verdere verschillen zijn dan de door jou genoemde.
Geplaatst: 04.08.2008 - 11:54
door VolvoTech
Ben wel benieuwd naar verschillen in die bak. Zal's rondvragen.
Geplaatst: 04.08.2008 - 12:23
door Johann
VolvoTech schreef:Ben wel benieuwd naar verschillen in die bak. Zal's rondvragen.
- Ratio.....M66W...M66D
- First......3.39.....3.39
- Second..1.91.....1.91
- Third.....1.27.....1.19
- Fourth...0.95.....0.84
- Fifth......0.78.....0.65
- Sixth.....0.65.....0.54
Geplaatst: 04.08.2008 - 12:45
door VolvoTech
Ik ken de tabel. Vraag is of je er iets van merkt in rijgedrag.
Op de rollenbank is het wel te "zien" , meetbaar dus, maar merk je er ook iets van is natuurlijk de vraag.
('t is mij nog nimmer opgevallen in rijgedrag, een 2.4D die D5 gemaakt is qua motormanagement (dus exact hetzelfde qua nm's/kw's), ik merkte het verschil niet)
Bak lijkt overigens verder (behoudens deze overbrenging) identiek.
Geplaatst: 04.08.2008 - 12:58
door bart simpson
De dealer heeft in principe ook gelijk met zijn bewering, Volvo's voor Europa zijn onbegrensd waar Volvo voor b.v. de US wel degelijk begrensd zijn, "opgelicht" is hier dus niemand
VolvoTech schreef:Ik ken de tabel. Vraag is of je er iets van merkt in rijgedrag.
Op de rollenbank is het wel te "zien" , meetbaar dus, maar merk je er ook iets van is natuurlijk de vraag.
('t is mij nog nimmer opgevallen in rijgedrag, een 2.4D die D5 gemaakt is qua motormanagement (dus exact hetzelfde qua nm's/kw's), ik merkte het verschil niet)
Bak lijkt overigens verder (behoudens deze overbrenging) identiek.
toch is er hier een "hard" verschil geconstateerd tussen de een en de ander
Geplaatst: 04.08.2008 - 13:13
door RobBob
Ander 'hard' verschil (als je toch de motorisatieaanduiding niet hebt weggelaten) is dat er '2.4' op de ene zijn kont staat en 'D5' op de andere.
Sorry hé mannen voor de slechte humor !
Geplaatst: 05.08.2008 - 00:03
door Peter-V70
eddy3 schreef:Best zou U hierover(begrenzing verwijderen)Rica nog eens aanspreken,in geval van nieuws hierontrend zou U het ons hier dan willen meegeven??Alvast bedankt!!
Ik heb Rica gesproken.
De XC 90 is reeds gekraakt.
Het heeft voor hen niet de hoogste prio, maar willen het zeker wel gaan kraken. Wat hij wel vertelde is dat onder de XC 90 rijders de vraag groter is. Lijkt mij dat iedereen die bij Rica een chip heeft aangeschaft voor de V70 MY2009 hierom moet blijven vragen! Blijkbaar heeft dit zin.
Overigens krijg je de gekraakte begrenzer software gratis als update.
Geplaatst: 06.08.2008 - 22:01
door eddy3
Bedankt Peter-V70,voor deze update!Wat de uitleg van Rica betreft:dit vind ik wel naast de kwestie praten,XC90 kraken:laat me niet lachen!Kan me moeilijk inbeelden dat er veel vraag is om een begrenzing weg te doen,bij een modeltype(XC90 D5)die op vlakke weg zijn begrenzer zelfs niet haalt!Heb hiervoor zelf een XC90 D5 GT 185pk MJ2007 gehad.opgave top Volvo=190km/u.Wagen meerdere malen naar top laten gaan(op de autobahn!)Vlakke weg top ong.205 op teller,in grote lange afzink=begrenzertussenkomst bij 225 op teller!Besluit:XC90 heeft geen kraak nodig!!Nonsens dus ,en dit bewijst nog maar eens dat ze (Rica)het voorlopig geheel niet zien zitten wat de nieuwe generatie S80-V70 betreft!Ze houden ons gewoon aan het lijntje,en praten hun momentele onkunde weg met allerlei verhaaltjes,spijtig!
Geplaatst: 06.08.2008 - 22:08
door bart simpson
Peter-V70 schreef:eddy3 schreef:Best zou U hierover(begrenzing verwijderen)Rica nog eens aanspreken,in geval van nieuws hierontrend zou U het ons hier dan willen meegeven??Alvast bedankt!!
Ik heb Rica gesproken.
De XC 90 is reeds gekraakt.
Het heeft voor hen niet de hoogste prio, maar willen het zeker wel gaan kraken. Wat hij wel vertelde is dat onder de XC 90 rijders de vraag groter is. Lijkt mij dat iedereen die bij Rica een chip heeft aangeschaft voor de V70 MY2009 hierom moet blijven vragen! Blijkbaar heeft dit zin.
Overigens krijg je de gekraakte begrenzer software gratis als update.
En dat "geknoei" zal een dealer uin geval van garantiekwesties (ook) niet op gaan vallen?
Ben best nieuwsgierig welke konsekwenties dit zou kunnen hebben voor degene die de fabrieksbegrenzingen opheft als het gaat om aansprakelijkheden, tunen is wettelijk gezien tenslotte al strafbaar in België.
Geplaatst: 06.08.2008 - 22:14
door crackedtooth
bart simpson schreef:Peter-V70 schreef:eddy3 schreef:Best zou U hierover(begrenzing verwijderen)Rica nog eens aanspreken,in geval van nieuws hierontrend zou U het ons hier dan willen meegeven??Alvast bedankt!!
Ik heb Rica gesproken.
De XC 90 is reeds gekraakt.
Het heeft voor hen niet de hoogste prio, maar willen het zeker wel gaan kraken. Wat hij wel vertelde is dat onder de XC 90 rijders de vraag groter is. Lijkt mij dat iedereen die bij Rica een chip heeft aangeschaft voor de V70 MY2009 hierom moet blijven vragen! Blijkbaar heeft dit zin.
Overigens krijg je de gekraakte begrenzer software gratis als update.
En dat "geknoei" zal een dealer uin geval van garantiekwesties (ook) niet op gaan vallen?
Ben best nieuwsgierig welke konsekwenties dit zou kunnen hebben voor degene die de fabrieksbegrenzingen opheft als het gaat om aansprakelijkheden, tunen is wettelijk gezien tenslotte al strafbaar in België.
plenty merken die het af fabriek aanbieden
zou volvo ook moeten doen
en kan me maar een paar items bedenken welke dan voor garantie niet goed zouden uitvallen.
de rest zal indien door tunign falen, anders ook zijn gefaald alleen iets later.
Geplaatst: 07.08.2008 - 07:42
door bart simpson
crackedtooth schreef:plenty merken die het af fabriek aanbieden
zou volvo ook moeten doen
alleen doet Volvo het niet, dat maakt het verhaal meteen erg kort
Geplaatst: 07.08.2008 - 14:26
door tvc15
plenty merken die het af fabriek aanbieden
zou volvo ook moeten doen
Die andere merken begrijp ik niet. Door chiptuning vervalt de Euro IV certificering, tenzij aangeboden voor homologatie. Dealers die gechiptunede auto's afleveren zijn strafbaar, ook in Nederland, omdat ze auto's leveren die niet aantoonbaar aan Euro IV emissie-eisen voldoen.
Ik neem overigens ook zonder meer aan dat gechiptunede diesels niet meer aan met name de NOx-limiet voldoen.
Geplaatst: 07.08.2008 - 17:21
door crackedtooth
bart simpson schreef:crackedtooth schreef:plenty merken die het af fabriek aanbieden
zou volvo ook moeten doen
alleen doet Volvo het niet, dat maakt het verhaal meteen erg kort
ging me alleen om je garantie opmerking
als iets bij normale tuning faalt, dan mag je ervanuitgaan dat het anders ook gefaald had, alleen misschien iets later.
Met uitzondering van enkele slijtgevoelige onderdelen.
De rest zou de extra marge zonder probleem moeten verdragen.
En nee, inderdaad volvo doet het niet, wat ik persoonlijk jammer vind.
(maarja ik vind een V6 zonder turbo ook jammer daarom)
En dat maakt het verhaal inderdaad snel af.
Maar het ging mij om de garantieopmerking, meetse volvo rijders zijn geen coureurs die auto alle kanten op hoeken, zal eerder planken op de snelweg zijn.
Geplaatst: 07.08.2008 - 17:34
door bart simpson
mijn ervaring is knap anders, wel eens een op 5 plaatsen gescheurde kop gezien of een gebroken krukas?
Geplaatst: 07.08.2008 - 19:23
door Emiel
tvc15 schreef:Ik neem overigens ook zonder meer aan dat gechiptunede diesels niet meer aan met name de NOx-limiet voldoen.
Dit is bij veel 'chiptuners' nu een probleem aan het worden. Reken er maar op dat die powerboxpruttel straks de vuilnisbak inkan.
Er is al een Volvo tuner bij TNO aan het op de rollenbank aan het testen geweest met die nieuwe Euro zoveel norm. Resultaten waren uitermate positief.
Geplaatst: 07.08.2008 - 19:27
door bart simpson
Als tunen de milieuperformance verbeterd waarom komt geen enkele tuner daarmee naar voren?
Geplaatst: 07.08.2008 - 21:48
door Peter-V70
[quote="]En dat "geknoei" zal een dealer uin geval van garantiekwesties (ook) niet op gaan vallen?
Ben best nieuwsgierig welke konsekwenties dit zou kunnen hebben voor degene die de fabrieksbegrenzingen opheft als het gaat om aansprakelijkheden, tunen is wettelijk gezien tenslotte al strafbaar in België.[/quote]
Eeeh nee.. door de PPC is deze onzichtbaar eenvoudig terug te zetten.
Maar ik heb geen zin om je te overtuigen.
Geplaatst: 07.08.2008 - 22:18
door bart simpson
Peter-V70 schreef:bart simpson schreef: En dat "geknoei" zal een dealer in geval van garantiekwesties (ook) niet op gaan vallen?
Ben best nieuwsgierig welke konsekwenties dit zou kunnen hebben voor degene die de fabrieksbegrenzingen opheft als het gaat om aansprakelijkheden, tunen is wettelijk gezien tenslotte al strafbaar in België.
Eeeh nee.. door de PPC is deze onzichtbaar eenvoudig terug te zetten.
Maar ik heb geen zin om je te overtuigen.
al had je zin, je mist de simpele feitenkennis om me te overtuigen.
(pcc zet het doorgaans pas terug als er iets gesneuvelt is)
Maar even voor de beeldvorming, je wilt een auto die andermans eigendom is laten tunen, dit wil je doen door welbewust de fabrieksgaranties op het spel te gaan zetten, maar gaat het onverhoopt toch stuk laat je alles snel terugzetten door die flinkerds van PCC (die klaarblijkelijk toch niet in wensen te staan voor hun eigen manipulaties) zodat iemand die voor zo'n upgrade van meet af aan geen verantwoordelijkheid wenste te nemen door jou straks toch opgehangen wordt om alles onder garantie te gaan herstellen? nergens zie ik dat je zelf de verantwoordelijkheid draagt voor de zaken die in
jouw opdracht worden uitgevoerd, ik hoop je op dit vlak eens tegen te gaan komen, dat kan dan nog een erg duur rondje voor je gaan worden.
Geplaatst: 08.08.2008 - 07:41
door RobBob
De dealer heeft in principe ook gelijk met zijn bewering, Volvo's voor Europa zijn onbegrensd waar Volvo voor b.v. de US wel degelijk begrensd zijn, "opgelicht" is hier dus niemand
??? Lees ik dit nu goed ? Volvo's voor Europa zijn onbegrensd ... ik dacht toch dat het hier net ging over 'begrensde' nederlandse en belgische volvo's :?: :?: :?:
voor degene die de fabrieksbegrenzingen opheft als het gaat om aansprakelijkheden, tunen is wettelijk gezien tenslotte al strafbaar in België.
Hoe zit dit dan voor de 2.4D 163PK versie ? Ik beschik ook niet over genoeg feitenkennis en kan enkel beroep doen op wat er in dit forum verteld wordt of door mijn dealer verteld wordt. Die 163PK versie is naar het schijnt een 'gedowntunede' versie ... maar dus ook via tuning bewust omlaag gebracht = strafbaar :?: :?: :?:
al had je zin, je mist de simpele feitenkennis om me te overtuigen.
Mister Bart Simpson, jij bent precies de enige hier op héél dit forum die over al de feitenkennis beschikt, dat is mooi.
Je laat je ook niet zomaar iets aanpraten door die overvloedige kennis, dat is ook mooi.
Je wilt precies ook altijd het laatste woord hebben, dat is ons niet ontgaan en iets minder mooi.
Maar wil je dan aub eens nadenken over een andere nickname ?
De naam Bart Simpson wordt op deze manier géén eer aangedaan ... mister Burns daarintegen
