Pagina 2 van 3
Geplaatst: 19.08.2008 - 18:13
door Headlong
Vandaag bij de lokale Volvo dealer langs geweest (Henk Scholten, Ede)
Meegenomen:
- lampje voor verlichtingschakelaar
- Ruitensproeierkopje
Besteld:
- 2 Knopjes voor de ventilatie
Daarnaast gelijk even geïnformeerd voor een prijsopgave voor het verversen van de automaatbakolie; €150,-. Volgens mij moet dit goedkoper kunnen, dus ik ga nog even verder informeren...
Vanmorgen ook even gekeken naar de binnenverlichting; er zat geen zekering in. Ik snap ook wel waarom want het blijft continue branden, ook als alle deuren dicht zitten. Dus alle lampjes maar gewoon uitgezet via de schakelaar. De boosdoener zal waarschijnlijk dan toch gewoon één (of meerdere) van de deurschakelaars zijn.
Morgen maar eens informeren hoe duur deze zijn en dan al gelang de prijs 1 of meerdere gelijk maar bestellen.
Ook heb ik geprobeerd de ruitensproeier te vervangen, maar daarvoor moet die plastic strip onder de voorruit volgens mij ook dedemonteerd worden. Helaas zitten daar HELE zachte schroevjes in, 1 draai poging en de kopjes waren al vernield. Wanneer ik morgen de knopjes ophaal zal ik gelijk eens vragen of deze schroefjes nog na te bestellen zijn...
Geplaatst: 19.08.2008 - 18:36
door rene en erica
ik heb heel wat auto's op de sloop gezien maar afgebladderde schaalverdeling ben ik nog niet tegen gekomen.verder een leuke auto in een niet zo allerdaagse uitvoering.veel plezier er mee.
Geplaatst: 19.08.2008 - 21:58
door Headlong
Dank je!
Ben nog iets tegengekomen; moeilijke koudestart...
1e startpoging: motor slaat aan en valt gelijk weer uit
2e startpoging: motor slaat aan, draait 1½ à 2 sec 400 toeren en slaat af
3e startpoging: motor slaat normaal aan loopt prima en stabiel stationair op 900 rpm
Geplaatst: 19.08.2008 - 22:53
door k²
gewoon lang stilgestaan
nieuwe sparkplugs, luchtfilter vervangen...
olie van de automaat zelf vervangen
gewoon specificaties vragen
moeten ook in boekje 440T staan
met de vuile olie kan je (hier in belgie toch) gratis in het containerpark terecht
Geplaatst: 21.08.2008 - 11:25
door Headlong
Ik verwacht dat vandaag of morgen mijn nieuwe olie/turbodrukmetersetje wordt bezorgd. Wat is de makkelijkste manier om die te demonteren en dan weer te monteren?
Geplaatst: 21.08.2008 - 11:53
door P.K.
Met een beetje wrikken moet 'ie loskomen of anders de knop + behuizing van de aanjager even uit halen.
Kun je de meterset er zo via de zijkant uit wippen...

Geplaatst: 21.08.2008 - 12:30
door k²
klopt
zit normaal vastgeklikt
de oude is toch voor de bak dus moet je niet te voorzichtig zijn
nieuwe aansluiten en rustig induwen tot hij vastklikt
Geplaatst: 21.08.2008 - 17:31
door Headlong
Ok, dat klinkt niet al te moeilijk. Dat zal wel gaan lukken!
Vanwege de koudestart problemen op aanraden van de dealer toch maar een nieuwe temperatuursensor besteld. Dat zal de echte uitdaging worden morgen...
Geplaatst: 23.08.2008 - 14:27
door Headlong
Met iets meer koelvloeistofverlies dan ik had gehoopt is het gisteren gelukt om de nieuwe temperatuursensor te monteren. Mijn gereedschap was niet ideaal, maar het is uiteindelijk toch gelukt!
Vandaag ook de "nieuwe" olie & turbodrukmeter geïnstalleerd, was inderdaad een simpel werkje! Samen met de nieuwe ventilatie knopjes ziet het er zo weer netjes uit.

Geplaatst: 23.08.2008 - 14:32
door telegraphroad
Een 440 met info centre, mischien niet zeldzaam, zeker niet normaal.
gefeliciteerd met je nieuwe wagen.
Geplaatst: 23.08.2008 - 15:29
door k²
info centre is leuk gadget
enel jammer dat het interieur nogal plastiekerig is
typisch voor die jaren natuurlijk
Geplaatst: 23.08.2008 - 15:40
door Headlong
Whehe, het interieur uit mijn Renault 11 uit 1985 zit nog beter in elkaar... Veel meer kraakvrij en zachter materiaal. Maar goed, het is niet anders.
Geplaatst: 23.08.2008 - 17:18
door Auk
Headlong schreef:Whehe, het interieur uit mijn Renault 11 uit 1985 zit nog beter in elkaar... Veel meer kraakvrij en zachter materiaal. Maar goed, het is niet anders.
Welkom in het wereldje van de Nederlandse Volvo!

Geplaatst: 23.08.2008 - 17:27
door Fredhead
Ziet er wel leuk uit zo
Ach, over kraken gesproken, mijn Peugeot, die kraakt pas

Geplaatst: 23.08.2008 - 17:30
door Auk
fredhead schreef:Ziet er wel leuk uit zo
Ach, over kraken gesproken, mijn Peugeot, die kraakt pas

Tja, dat is ook Frans he!

haha!
Maargoed, het is aan ons om deze auto's beter te maken toch?
Ik help bij mijn 480 ook alle ziektes, rammeltjes en kraakjes eruit. Zal niet altijd even makkelijk gaan, en ik moet ook veel gaan demonteren en monteren en weer demonteren, maar we komen er wel!
Daar is het ten slotte een "project" voor he?
Geplaatst: 23.08.2008 - 17:43
door Fredhead
Daar is mijn Peugeot inderdaad Frans voor
Sommige kraakjes zijn eruit, neem voor de rest de moeite niet om ze te laten verdwijnen.
Vind het ook wel iets hebben. (scheelt wel dat ik de Peugeot niet voor dagelijks gebruik natuurlijk)
Geplaatst: 23.08.2008 - 18:05
door AndorabLe
Een model uit de 400-serie hoeft niet te kraken. Mijn 480 (en voorheen mijn 440) heeft ook geen krakende geluiden in het interieur.
Geplaatst: 23.08.2008 - 18:33
door Fredhead
De 440 van mijn ouders kan ik me van vroeger ook geen echt gekraak herinneren
Geplaatst: 27.08.2008 - 16:16
door K00L
Neef,
Ik heb nog wel een adresje voor je bakolie. Die 'schroefjes' bij die plastic strips onder je ruitenwissers kun je er zo uit trekken. dit zijn fop-schroeven. zit ook zo bij mijn 480

Geplaatst: 27.08.2008 - 17:01
door Michael Oud
AndorabLe schreef:Een model uit de 400-serie hoeft niet te kraken. Mijn 480 (en voorheen mijn 440) heeft ook geen krakende geluiden in het interieur.
Het is maar net wat je onder kraken en rammelen verstaat. Toen ik laatst met een vriend in de auto zat, en zei dat ik die vervelende rammeltjes en kraakjes nog zou willen verhelpen, zei hij vol overtuiging dat hij geen rammeltjes en kraakjes hoorde. Zo zijn er wel meer mensen, ook die verstand hebben van auto's, die niks horen. Maar ik wel.