Pagina 2 van 3
Geplaatst: 22.08.2008 - 22:28
door eddy3
n dat tegen de nieuwe S60 in produktie gaat, het al bijna half 2010 zal zijn.
Als dat het geval zou zijn,zouden ze beter het huidig model nog laten doorlopen.Anders meer dan een jaar tussen,dan kunnen ze dit segment wel vergeten!
Geplaatst: 22.08.2008 - 22:32
door bart simpson
Het huidig model stopt rond week 10/2009, den toerist gaat mij niet uitleggen dat ze dan tot half 2010 nodig gaan hebben om een nieuw van de band af te laten lopen, ik ga derhalve nog steeds voor augustus 2009.
Geplaatst: 22.08.2008 - 22:33
door den toerist
Voor goed te zijn moest eigenlijk de nieuwe S60 ongeveer 5 a 6 maand na nieuwe V70 (huidige) op de markt gekomen zijn. Blijkbaar zag Ford dit anders en gaven ze voorang aan het toen best verkopende model, de V70. ( want ja het moet allemaal zo veel mogelijk opbrengen) Nu raakt de S60 stilletjes wat verouderd tegen de rest van de familie, dat weten wij ook. mijn inziens doen ze bij Ford aan korte termijn denken, met alle gevolgen vandien. Dus met andere woorden een gat van ruim een jaar tussen S60 & S60. Hopelijk leren ze uit hun 'fouten'.
Geplaatst: 22.08.2008 - 22:38
door bart simpson
den toerist schreef:Voor goed te zijn moest eigenlijk de nieuwe S60 ongeveer 5 a 6 maand na nieuwe V70 (huidige) op de markt gekomen zijn. Blijkbaar zag Ford dit anders en gaven ze voorang aan het toen best verkopende model, de V70. ( want ja het moet allemaal zo veel mogelijk opbrengen) Nu raakt de S60 stilletjes wat verouderd tegen de rest van de familie, dat weten wij ook. mijn inziens doen ze bij Ford aan korte termijn denken, met alle gevolgen vandien. Dus met andere woorden een gat van ruim een jaar tussen S60 & S60. Hopelijk leren ze uit hun 'fouten'.
we zitten momenteel in augustus 2008, als men in belgie niet bij machte is om met een maand of 12 een nieuwe S60 neer te gaan zetten verdiend men het heel simpel om gesloten te gaan worden (en Ford om failliet te gaan)
Geplaatst: 22.08.2008 - 22:39
door den toerist
bart simpson schreef:
Ford is alleen geinteresseerd in omzet en winst, dan ga je gedurende 1 jaar geen auto's bouwen? doe die fabriek dan meteen dicht
Euch vergeet de C30, S40, V50 & XC60 niet hé.
XC 60 vult voorlopig het gat 'S60' op.
Geplaatst: 22.08.2008 - 22:41
door bart simpson
den toerist schreef:bart simpson schreef:
Ford is alleen geinteresseerd in omzet en winst, dan ga je gedurende 1 jaar geen auto's bouwen? doe die fabriek dan meteen dicht
XC 60 vult voorlopig het gat 'S60' op.
jij weet zeker erg weinig van marketing? de XC60 lijkt vooralsnog het antwoord op een niet door Volvorijders gestelde vraag.....
Geplaatst: 22.08.2008 - 22:41
door den toerist
bart simpson schreef:]we zitten momenteel in augustus 2008, als men in belgie niet bij machte is om met een maand of 12 een nieuwe S60 neer te gaan zetten verdiend men het heel simpel om gesloten te gaan worden (en Ford om failliet te gaan)
Wij wel, wij zijn noeste werkers zulle.
Maar ik geloof dat je het nog niet helemaal begrepen hebt, zucht... :?
Geplaatst: 22.08.2008 - 22:44
door den toerist
Marketing was inderdaad mijn vak niet, helaas, anders zat ik daar ook op een bureautje.
XC60 is het antwoord op BMWX3, Mercedes GLK, Audi Q5.
Geplaatst: 22.08.2008 - 22:45
door Johann
Kijk alleen maar naar de gigantische aanloop die de XC60 nodig heeft.
Media aandacht begin dit jaar. Foldertje in de Autovisie vorige maand en tegen de tijd dat ie echt bij de dealer te zien is zijn mensen 'm al weer vergeten.. Die XC60 had gewoon bij de dealer moeten staan toen dat AV blaadje uit kwam.
Maarja.. Ik ben het met je eens dat een gat tussen twee modellen niet goed is. Dit heb je bij Honda ook kunnen zien met de Accord Coupe. Plotseling geen Coupe meer leverbaar en pas een paar jaar later weer een US Coupe gaan aanbieden maar toen hadden de klanten er geen vertrouwen meer in.
Het goede nieuws is nu iig dat de S60 een opvolger krijgt. Dat is beter nieuws dan geen nieuws. Verder is het hopen dat met de aanpassing aan de productielijn voor de XC60 de tooling voor de S60 ook grotendeels op de rit is. Als de S60 nummer 4 of, na de V50, nummer 5 op het grotere platform is dan zal de omschakeling misschien sneller kunnen verlopen.
En het is weer tijd voor een dikke 5 cylinder handbak! :crazyeyes:
Geplaatst: 22.08.2008 - 22:56
door bart simpson
den toerist schreef:Marketing was inderdaad mijn vak niet, helaas, anders zat ik daar ook op een bureautje.
XC60 is het antwoord op BMWX3, Mercedes GLK, Audi Q5.
Een over de top rakende niche, daar moet je inderdaad bij zijn.... (en al zeker met de geheel verkeerd gekozen benzinemotorenlijn)
Geplaatst: 22.08.2008 - 23:01
door den toerist
Inderdaad, want anders pikken ze alle kaas voor je neus weg. Hij komt nu mischien een beetje op een verkeerd moment, nu de olie prijzen de pan uit swingen. Maar dat heb je als constructeur helemaal niet in de hand.
Het tij zal wel keren (hopelijk).
Geplaatst: 22.08.2008 - 23:03
door den toerist
Iemand die em echt wil, die koopt hem toch of er nu een zware benzine motor inligt of niet.
Geplaatst: 22.08.2008 - 23:07
door bart simpson
den toerist schreef:Iemand die em echt wil, die koopt hem toch of er nu een zware benzine motor inligt of niet.
in Scandinavie heeft men die benzinemotor al uit het programma gehaald, die geven tenminste nog blijk van gezond verstand
Geplaatst: 22.08.2008 - 23:14
door den toerist
Wat gaan ze daar dan doen in Scandinavië, met al die diesels? Ze rijden er nog thans liever op benzine en op E85.
Geplaatst: 23.08.2008 - 00:37
door Paul
En toch waren er net heel wat mensen die al een XC60 besteld hadden, de helft downgraders van een XC90 en sommige upgraders van een V70. Niet de doelgroep die Volvo voor ogen had, namelijk de huidige C30/V50 rijders....
Verder schitterende bak hoor, maar ik sluit me aan bij Bart dat Volvo toch wel redelijk snel die band om moet toveren voor de New S60. En dan doen ze binnen 4 maanden hoor. Maar wel even een gat dat er niks wordt geproduceerd. Verder het verhaal dat die mensen een jaar getraind moeten worden voor een nieuwe auto baart me wel zorgen.
Geplaatst: 23.08.2008 - 08:16
door mk1lowdriver
nu je moet wel weten dat eigenlijk de nieuwe S60 op het platform van de nieuwe XC60 zal gebouwd worden, dus eigenlijk zal het meeste uiterlijk veranderen hoor.
het is niet zo dat de wagen volledig nieuw moet worden aan geleerd.
de handelingen, kabels, fichen, enz. zullen volgens mij grotendeels hetzelfde zijn
volgens mij zullen er maar een paar kleine veranderingen moeten gebeuren, en dus zal de opleiding ook niet zo spectaculair zijn als bij vb. nu de nieuwe XC60.
want daar zijn nu alle handelingen, tools, kabels, enz. volledig nieuw.
om een vb. te geven, als de C30 op kwam hebben we ook bijna niks moeten bij leren, omdat alle handelingen "bijna" dezelfde waren, eens je een bepaalde kabel, of fiche,of plugje, gewoon bent, speelt het geen rol, in wat voor wagen je het monteerd hé
dus ja, het is eventjes afwachten wat het zal geven hé, maar ik denk wel dat ze redelijk vlug met het model zullen opkomen hoor
bij ons is er toch al de vraag gesteld wie intresse zou hebben om naar Zweden te gaan

Geplaatst: 23.08.2008 - 08:57
door bart simpson
den toerist schreef:Ik denk dat je niet echt goed op de hoogte bent hoe een hedendaagse fabriek draait.
Mocht het scenario dat men dus 1,5 jaar vanaf nu nodig heeft om een nieuwe S60 van de lijn af te laten komen bewaarheid worden weet Volvo (of Ford) niet wat een hedendaagse consument verwacht, het verklaard de verliezen van Ford mogelijk wel wat beter.
Geplaatst: 23.08.2008 - 09:35
door V480-S60
And on that bombshell of mister Bart Simpson laten we het erbij.
Aan allen die nog zo op hem katten!
Bart Simpson weet wat de klanten vragen! Als er niet binnen nu en een jaar een nieuwe S60 is dan is Volvo nog verder van huis. Daar heeft hij gewoon gelijk in.
Ford neemt de laatste tijd heeeeeel slechte beslissingen. Maar ja een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Geplaatst: 23.08.2008 - 09:59
door Autogek
Paul schreef:En toch waren er net heel wat mensen die al een XC60 besteld hadden, de helft downgraders van een XC90 en sommige upgraders van een V70. Niet de doelgroep die Volvo voor ogen had, namelijk de huidige C30/V50 rijders...
En het meest vreemde van de zaak is dat de XC90 met een GT net zo veel verbruikt dan een XC60.
De handbak daarintegen is zuiniger dan de XC90 7,5 t.o.v. 8,3 liter/100
Het enige wat het je natuurlijk scheelt is wegenbelasting en bijtelling en je hebt natuurlijk weer een nieuwe auto.
Geplaatst: 23.08.2008 - 12:18
door Johann
XC60 T6 automaat staat op Zweeds kenteken voor 1840 kilo.. En dan alleen met een slurpende automaat.