Pagina 2 van 3
Geplaatst: 24.08.2008 - 18:44
door bart simpson
Collision warning, lane departure warning en adaptive cruise control zijn ook van dit soort voorzieningen, iets raken en dan Volvo gaan aanklagen omdat er iets geraakt is
Geplaatst: 24.08.2008 - 18:45
door menjo
DrBobke schreef:menjo schreef:Het systeem zal best werken binnen de voorwaarden die er zijn. Maar het lijkt mij wachten op de eerste persoon die er zo aan gewend raakt dat hij er van uit gaat dat de auto wel voor hem remt, maar dan 31 km/u blijkt te rijden.
Ik denk dat dit systeem je reactietijd vertraagt in de situatie dat je wel moet reageren en dat lijkt me niet goed. Juist in stadsverkeer is de marge op je reactietijd minimaal.
Als je ziet/hoort hoe de wagen tot stilstand komt, denk ik dat je dat niet te vaak express wil doen, want als hij remt, remt hij ook goed hard
Ok dat valt mee dus

Geplaatst: 25.08.2008 - 08:06
door bfranco
Die kleur, is dat 'Cosmic White' ??
Ik heb er ene besteld in 'Cosmic White', maar heb tot nu toe die kleur nog niet gezien ...
Geplaatst: 25.08.2008 - 09:05
door Ben
Mods break
Dit topic gaat over City Safety.
Stel je vraag in een andere XC60 topic svp
Geplaatst: 06.09.2008 - 23:31
door MartijnEV
Vandaag in Antwerpen.
Morgen of maandag meer foto's!
Geplaatst: 07.09.2008 - 22:52
door denivan
Moet toegeven dat ik me nog niet ingelezen had over het city safety systeem, maar ging er eigenlijk niet vanuit dat het zo beperkt was.
Ligt het aan mij of loopt het systeem wat achter in vergelijking met de concurrentie ?
Geplaatst: 07.09.2008 - 23:19
door Guestuser
.....
Geplaatst: 08.09.2008 - 07:34
door denivan
jwv50 schreef:denivan schreef:Moet toegeven dat ik me nog niet ingelezen had over het city safety systeem, maar ging er eigenlijk niet vanuit dat het zo beperkt was.
Ligt het aan mij of loopt het systeem wat achter in vergelijking met de concurrentie ?
Welke concurrentie ?
Tja, heb wat aan 't lezen geweest nu op wikipedia naar aanleiding van dit topic ivm active cruise control etc en 't lijkt er idd op dat ik me vergist heb. Blijkbaar zijn er nog maar weinig systemen die ook goed werken in stop en go verkeer (bvb S Klasse mercedes). Ik neem m'n woorden dus terug

Geplaatst: 08.09.2008 - 15:57
door Frederick
Ben schreef:Het lijkt me heerlijk in de file.
Lijkt me inderdaad vooral een 'filegadget' (naast automaat) dat nog voor verbetering vatbaar is..
En dan enkel nog wanneer je inderdaad stilletjes bolt en je niet oplet (bv krant lezen, scheren, eten, ... )
Geplaatst: 09.09.2008 - 23:21
door MartijnEV
MartijnXC70 schreef:Vandaag in Antwerpen.
Morgen of maandag meer foto's!
De beloofde extra foto's staan in het algemene XC60 topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=396493#396493
City Safety is eigenlijk best WEL goed! (titel van dit topic aanpassen...?)
Geplaatst: 10.09.2008 - 08:03
door Ben
MartijnXC70 schreef:
City Safety is eigenlijk best WEL goed! (titel van dit topic aanpassen...?)
Mods break
Titel na lezing van alle berichten aangepast van "toch niet goed?" naar "toch wel goed!"
Geplaatst: 10.09.2008 - 08:44
door bfranco
De 'City Safety' doet gewoon waar hij voor bedoelt is, namelijk de auto stoppen als je als chauffeur helemaal niet aan het opletten bent.
Niet opletten betekent : niet sturen, niet remmen, geen gas bijgeven of minderen. Met andere woorden geen actie ondernemen.
Daarom was het voor mij ook niet gemakkelijk om de auto zover te krijgen tijdens de demo, ofwel loste ik mijn gaspedaal lichtjes, ofwel raakte ik het stuur lichtjes aan. Het gevolg was wel dat ik een 3-tal keer tegen het luchtkussen knalde ...
Uiteindelijk lukte het wel !
Geplaatst: 28.10.2008 - 12:17
door S 40
Stelling :
Ik ga er vanuit dat je zelfs in de file toch wel je stuur vast hebt , en als je in een flits merkt dat het mis gaat gaan , je in een paniekreactie toch wel ofwel aan je stuur draait of toch al zeker je rem intrapt ???
Dus dan treed het systeem niet op ???
En wat wanneer je ruitenwissers opstaan , hinderen die de sensoren niet in hun werking ??
Geplaatst: 28.10.2008 - 12:27
door volvo
Die laatste vind ik een goeie :BIG:
Geplaatst: 28.10.2008 - 12:38
door Ben
De ruitenwissers zorgen er voor dat je ruit schoon blijft waardoor de sensor goed naar voren kan kijken.
Ze hinderen de werking niet, daar zijn ze te klein voor.
En als het systeem uit zichzelf geremd heeft staat de auto maar 1 1/2 seconde stil. Daarna zul je zelf weer in actie moeten komen.
CitySafety is dus een schrik opwekkend systeem, geen vervanger van de bestuurder
Geplaatst: 28.10.2008 - 20:49
door MartijnEV
'Schrik opwekkend' vind ik niet helemaal de juiste bewoording, want schrikken past niet echt bij veiligheid. Misschien moeten we het een 'alterheidsstimulerend systeem' noemen.
Geplaatst: 28.10.2008 - 20:51
door Ben
MartijnXC70 schreef:'Schrik opwekkend' vind ik niet helemaal de juiste bewoording, want schrikken past niet echt bij veiligheid. Misschien moeten we het een 'alterheidsstimulerend systeem' noemen.
Laten we het dan een wake-up call noemen.
Geplaatst: 30.10.2008 - 22:04
door MartijnEV
Haha ook prima Ben

Geplaatst: 01.11.2008 - 17:25
door anwo
Vandaag bij de introductie van de XC60 geweest. Mocht je op het terrein van de dealer op een rij paaltjes afrijden. Het werkt fantastisch. Het grootste probleem is jezelf overgeven aan het systeem en zelf helemaal niet remmen.
Geplaatst: 02.11.2008 - 11:58
door Blackflash
anwo schreef:Vandaag bij de introductie van de XC60 geweest. Mocht je op het terrein van de dealer op een rij paaltjes afrijden. Het werkt fantastisch. Het grootste probleem is jezelf overgeven aan het systeem en zelf helemaal niet remmen.
toevallig in Capelle aan den IJssel? Ik heb het daar ook ervaren. De eerste keer stamp je toch op de rem, de tweede keer gas geven en met de ogen dicht. Het resultaat is echt subliem. afstand tot de paaltjes een centimeter of tien. Mijn vrouw het ook proberen met hetzelfde resultaat, eerste keer toch zelf ingrijpen maar de tweede keer ging het ook goed.
Wij rijden veel stadverkeer dus het zou ons wel goed uitkomen denk ik. Hik alleeennog een beetje tegen het prijskaartje van een XC60
