Pagina 2 van 4
Geplaatst: 02.09.2008 - 19:24
door Ben
Tja, maar als er die 1250 km mee geragt is onder het motto 'het is maar een leasebak en we gaan toch failliet' dan zit je nu met de gebakken peren.
Trieste zaak waarvan ik hoop dat 'iemand' een oplossing voor je heeft.
PS
Het was voor de discussie en de informatieverstrekking beter geweest wanneer je dit meteen in de eerste post had gemeld.
Totnutoe leek het er een beetje op dat de dealer een slechte auto had afgeleverd maar als ik het nu goed begrijp staat de dealer er helemaal buiten.
Geplaatst: 02.09.2008 - 20:24
door bart simpson
het maakt de kennismaking in absolute zin natuurlijk niet minder zuur, het is alleen een iets ander verhaal
Geplaatst: 02.09.2008 - 20:30
door V480-S60
Hoe dan ook, er is iets fundamenteels mis met die auto. Ook al is ie afkomstig uit een faillisement.
Mijn vermoeden van een slecht hersteld schadegeval is alleen maar groter geworden. Waarschijnlijk heeft ie in de eerste 1250 km van zijn leven een grote klapper gemaakt.
Maakt het helaas een stuk moeilijker om te kunnen achterhalen wat er aan de hand is geweest.
Geplaatst: 02.09.2008 - 20:50
door jan petersen
Op de auto zijn geen sporen van een aanrijding; ook het Vovlo verleden (database) staat niks van een aanrijding of reparatie.
Er is wel iets mis; en ik neem aan dat het duidelijk wordt wat en dat dit opgelost wordt !!
Ben tegen de Dealer ook duidelijk geweest; ik zal deze auto niet meer terugnemen als de problemen niet zijn opgelost.
Geplaatst: 02.09.2008 - 20:54
door Ben
Maar heb je die auto van die leasemaatschappij of van de dealer gekocht?
Als je hem bij de Volvo dealer hebt gekocht kan ik me voorstellen dat er normaal garantie op zit.
Geplaatst: 02.09.2008 - 20:59
door bart simpson
Ben schreef:Maar heb je die auto van die leasemaatschappij of van de dealer gekocht?
Als je hem bij de Volvo dealer hebt gekocht kan ik me voorstellen dat er normaal garantie op zit.
in het andere geval gaat de fabrieksgarantie niet zover dat een mogelijke eerdere (slecht herstelde) schade daar ook onder valt, geen fijne situatie
Geplaatst: 02.09.2008 - 21:11
door jan petersen
De auto staat onder volledige fabrieksgarantie zonder twijfel totdat de auto 2 jaar oud is. Bekende gebreken worden naar mijn weten onder garantie opgevolgd na de 2 jaar. Alle keren dat de auto is binnen geweest werd hierover niet moeilijk gedaan alleen niet opgelost.
Ook is er een verkoper garantie van de Leasing maatschappij gedurende 1 jaar.
Geplaatst: 02.09.2008 - 21:15
door bart simpson
jan petersen schreef:De auto staat onder volledige fabrieksgarantie zonder twijfel totdat de auto 2 jaar oud is. Bekende gebreken worden naar mijn weten onder garantie opgevolgd na de 2 jaar. Alle keren dat de auto is binnen geweest werd hierover niet moeilijk gedaan alleen niet opgelost.
Ook is er een verkoper garantie van de Leasing maatschappij gedurende 1 jaar.
Dat is natuurlijk ook zo maar u schetst zoveel "grote" afwijkingen dat ik mijzelf afvraag of er geen andere (niet Volvo gerelateerde) oorzaak aan ten grondslag ligt, heb voldoende verschillende XC90's bereden en voldoende kilometers om verbaast te zijn over wat u als ervaringen schetst, eerst nameten bij een schadebedrijf zou iets meer klaarheid moeten geven.
Is deze X90 zo "af fabriek" gekomen wordt een serieus gesprek met die Volvo inspecteur serieuzer met wat bevindingen van een onafhankelijke expert
Geplaatst: 02.09.2008 - 22:02
door Pat S80
Als mijn dealer een probleem aan een auto niet zelf kan oplossen, dan stuurt hij die naar 'de fabriek'. Ik vermoed dat dat een overkoepelende garage is waar volvo enkele specialisten ter zake de boel laat uitzoeken.
Dat is nu net wat ik zou doen : eerst laten vaststellen wàt er juist aan de
hand is. Daarna kan dan of de dealer of het leasingbedrijf op zijn garantie-verantwoordelijkheid gewezen worden...
+
In België kan zoiets ook gebeuren bij de 'vlaamse automobilistenbond' (VAB).
Service-station vind je in Zwijndrecht (Antwerpen linker oever)
Daar wordt echt alles nagekeken.
Geplaatst: 02.09.2008 - 22:52
door ferretje
Ik heb ooit eens een auto gekocht bij een handelaar in Noord Holland. Deze auto was net terug van een leasemaatschappij. (ING-carlease).
Het verhaal was dat de berijder arbeidsongeschikt was geworden en dat het bedrijf het contract had afgekocht en dat de handelaar daarom de auto "vorwènag" had kunnen kopen.
Ik kreeg een goede inruil en hoppa karren maar.
Bij de eerste wasbeurt vond ik was spuitwerk onder aan een dorpel wat er uit zag als een sinaasappel. De handelaar in kwestie reageerde: klopt we hebben een kleine parkeerschade weggewerkt. er was een paaltje geraakt.
Omdat ik wat onrustig sliep toch maar even ING gebeld. Gaven alle informatie die ik vroeg en wat bleek, de auto had een zware schade gehad en was met schade verkocht aan de handelaar.
Ik vervolgens de auto laten taxeren. Het gat tussen de taxatiewaarde en de koopprijs die ik had betaald was te klein om over te procederen. Ik heb de verkoper nog wel verteld dat ik met hem wilde zoenen, want als ik genaaid wordt wil ik zoenen ook.
Overigens was de schade wel excellent gerepareerd volgens de taxateur, er was aan de auto niets te merken.
Bottomline: zoek uit wat de leasemaatcshppij was en bel ze gewoon eens ook zij moeten hun administratie 7 jaar bewaren.
Geplaatst: 03.09.2008 - 10:07
door jan petersen
Volvo gegevens : Geen ongevallen en geen schade voor aflevering en tijdens eerste 1000km.
Lease maatschappij : Nooit iets mis geweest met auto geen schade of geen enkel probleem. 1ste bestuurder moest terug naar land van herkomst. hebben zelfs geprobeerd de auto mee te nemen.
We zullen eens afwachten tot volgende week.
Geplaatst: 03.09.2008 - 17:42
door bart simpson
Ik denk dat met het exact nameten van de auto er een bepaalde niet zomaar te weerleggen indruk ontstaat, leg daarnaast (als deze in Belgie opvraagbaar zijn) een schadeuitkering van een verzekeraar en kijk wie er naast zit.
Is er voor de aflevering aan de eerste eigenaar een schade ontstaan (bij Volvo AB dus) mag die een auto die structureel niet nieuw meer mag heten ook niet als zodanig verkopen, dat is een lastig parket maar wel oplosbaar
Geplaatst: 03.09.2008 - 22:06
door Bover
1500km is nieuw toch ?
FAbrieksgaraNTIE LOopt over twe jaar bij Volvo...
Allereerst hoe dan ook, zoals reeds aanbevolen,
een gedegen en vakkundige diagnose.
Daarna verhaal halen bij verantwoordelijk rechtspersoon.
Bart Simpson wijst in dit geval de correcte weg.
goed kl#te om maar eens wat plat uit te drukken.
Praten toch zo over 70.000euries?
Succes met diagnose
Geplaatst: 04.09.2008 - 09:24
door Zeke
hans anesthesie schreef:Het mag gewoon niet zo zijn dat een dergelijke dure nieuwe wagen zoveel vreemde mankementen vertoont. Misschien dat Bart S je inderdaad van dienst kan zijn door je via PM van advies te voorzien.
Tja, wil niet vervelend doen maar voor mij is Volvo nu over en uit.
Zelf niets dan problemen met mijn XC90 D5 en heb nu, na echt heel
ver gaande pogingen om toch Volvo te blijven rijden besloten de
XC90 weer terug te doen naar Volvo en de lease overeenkomst te
ontbinden.
Helaas, maar het is blijkbaar niet mogelijk om tot een goede oplossing te
komen voor onze situatie. Ben heel teleurgesteld over de hele gang van
zaken, eigenlijk snap ik er niets van. Het lijkt wel alsof je als Volvo rijder
door het merk niet gewaardeerd wordt, althans, zo voel ik het. Na de
zoveelste problemen heb ik besloten Volvo vaarwel te zeggen.
Ik ben er echt goed ziek van, Volvo is gewoon een auto wat echt mijn
ding is en dan schepen ze je zo af...
Groet,
Bert
P.s. Dat geluid wat je beschrijft bij de voorwielen, en het gerammel in de
deuren bij de luidsprekers, dat heb ik ook. Zal die van mij ook wel van de
trailer gevallen zijn…
Of dit hier toe doet....mogelijk niet. Wilde alleen maar aangeven dat niet
iedere XC90 probleemloos is helaas...

Geplaatst: 04.09.2008 - 11:52
door V70 classic
Bover schreef:1500km is nieuw toch ?
FAbrieksgaraNTIE LOopt over twe jaar bij Volvo...
Succes met diagnose
1500 Km is niet nieuw.
Die auto heeft een verleden bij de eerste eigenaar (laese).
OK het verleden is kort maar telt mee.
Het zou niet de eerste keer zijn dat een auto bij ophalen iets tegenkomt.
Er zweeft hier op het forum een foto rond van een Q7.
Werd nieuw opgehaald met een ambulance.
Karretje los en alles met het dak op de ZOAB.
Hij stond wel goed vast want de ambulance zat nog strak tegen de wielen gebonden.
Volgens jullie zou die Q7 nieuw zijn dan.
Nee hij heeft een kort verleden NL van importeur/dealer naar dealer/verkoper, inlc koprol.
Dat hok op een goede trekbank mallen er onder en kijken of alles een beetje klopt.
Wat BS ook zegt er klopt iets niet met die auto.
Misschien tijdens een proefrit een rotonde gemist waarna de aspirant koper vroeg heb je geen groene.
SK6 met je auto greets
Geplaatst: 04.09.2008 - 12:02
door PeeJay
Als nieuwe auto's van de boot worden gereden, dan zijn er regelmatig auto's die langs het schadeherstelbedrijf moeten voordat ze de showroom ingaan of dat de klant de auto krijgt.
Die XC90 gauw laten nameten dus

Geplaatst: 04.09.2008 - 12:50
door bart simpson
PeeJay schreef:Als nieuwe auto's van de boot worden gereden, dan zijn er regelmatig auto's die langs het schadeherstelbedrijf moeten voordat ze de showroom ingaan of dat de klant de auto krijgt.
Die XC90 gauw laten nameten dus

met een krasje is dat ook niet erg, maar door een structurele schadereparatie is een nieuwe auto simpelweg niet nieuw meer, die mag ook niet als zodanig verkocht worden
Geplaatst: 04.09.2008 - 13:34
door PeeJay
bart simpson schreef:met een krasje is dat ook niet erg, maar door een structurele schadereparatie is een nieuwe auto simpelweg niet nieuw meer, die mag ook niet als zodanig verkocht worden
Van medestudenten hoorde ik dat het een sport was om te zien hoe hard ze op het korte stukje (van boot tot hangar) konden met nieuwe Audi's.
Daarna kon bij een Audi S6 een deel van het plaatwerk vervangen worden :mylipsaresealed:
Porsche had het beter geregeld. Heel langzaam alle auto's bumper aan bumper de boot af en direct de trailer in. Kon niet in getrapt worden

Geplaatst: 04.09.2008 - 13:39
door bart simpson
Die studenten zijn dan klaarblijkelijk nog niet voldoende verantwoordelijk dat ze dit soort werk al aankunnen, dat wordt nog wat...
Geplaatst: 04.09.2008 - 14:04
door PeeJay
bart simpson schreef:Die studenten zijn dan klaarblijkelijk nog niet voldoende verantwoordelijk dat ze dit soort werk al aankunnen, dat wordt nog wat...
Ben ik helemaal met je eens. Het zijn blijkbaar de goedkoopste krachten, aangezien het veelal bijbaantjes van studenten zijn.
Zulke verhalen zijn ook de reden dat mijn sportwagen alleen naar een bekend adres gaat en niet dat ik gebeld word met "sorry meneer, tijdens de proefrit heeft de monteur een ongelukje gehad"
