Tuning van mijn V50

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
BarnOwl
3rd Gear member
Contacteer:

Goeiedag! 280pk, dat ga je natuurlijk even goed uitproberen!
Dat wordt bekeuringen oogsten Ireentje......... :redhotevil: :P
Jeroen

V50 1.6 benzine
kmser
4th Gear member

Klinkt leuk. Nog een paar weekjes wachten.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
Ireentje
5th Gear member

Ja dat wachten gaat wel lang duren, voor mijn gevoel dan. En de bekeuringen zullen wel binnenstromen. Misschien krijgt ik korting als ik er meer dan 10 heb achter elkaar :D
Ben ook erg benieuwd naar hoeveel koppel ik erbij krijg.
Een paar dagen na het tunen is de VKB, ik ben erbij met de snelle V50 dan :)
Irene.

Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Ireentje
5th Gear member

Vraag me wel af of er iemand is die een T5 en het liefst ook nog een AWD heeft laten tunen?
En wat de ervaringen zijn?
Irene.

Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Bart
8th Gear member

Drowel hier op het forum heeft een getunede V50 T5 en een C70 T5, die kan je vast wat vertellen over zijn ervaringen.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Hjalmar
6th Gear member

@ hans anesthesie

390 Nm in koppel krijg je! is ook meer dan een D5 als ik niet helemaal verkeerd heb... Dat komt wel goed!

@ ireentje
Julle hebben tenminste geluk dat je rijbewijs pas wordt in genomen bij 50km te hard! Hier al bij 30 :S Niet leuk als je wil "doorrijden!"
Hjalmar
Fredhead
Geartronic member

D5 handgeschakeld heeft 400 Nm
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
drowel
5th Gear member

Koots schreef:Drowel hier op het forum heeft een getunede V50 T5 en een C70 T5, die kan je vast wat vertellen over zijn ervaringen.
Dit klopt. Ben er zelf erg tevreden over. Heb beide auto's tot zo'n 268PK en 395NM laten chippen. Geen problemen tot dusver, en het verschil is erg goed merkbaar vooral bij een acceleratie tussen de 80 en 160.
Gewoon doen dus!
Hjalmar
6th Gear member

@ fredhead,

Nou dan kom ik aardig in de buurt met die 390 Nm ;) Maar jah! Moet ik m wel eerst chippen en dus eerst even sparen ;) haha
Hjalmar
Ireentje
5th Gear member

Klinkt allemaal goed dus tot nu toe. Ik ben echt zo benieuwd. Ga nu al zo snel, en het optrekken is al een feest. Dus kan me bijna niet voorstellen hoe ik dadelijk vlieg :)
Irene.

Fré
1st Gear member

Ken je het gevoel, hoe je in een vliegtuig achteruit wordt geduwd op de startbaan?
Wel, zoiets ;)
Honda Prelude 1987 2.0i EX
Renault Mégane Coupé=Cabrio 2004 2.0i Dynamique
Volvo S40 2005 2.0D Momentum
Ireentje
5th Gear member

::D Wordt steeds beter hoe meer ervaringen ik van jullie hoor hier.
Vind nu al dat ik in de stoel gedrukt wordt... Kan me niet voorstellen dat dat nog meer kan :D
Irene.

Fredhead
Geartronic member

jalle schreef:@ fredhead,

Nou dan kom ik aardig in de buurt met die 390 Nm ;) Maar jah! Moet ik m wel eerst chippen en dus eerst even sparen ;) haha
Je zat zeker aardig in de buurt ja, een D5 met GT heeft 350 Nm koppel, dus die kunnen wij de baas blijven met onze 2 litertjes :lol:
Ben zelf ook aan het sparen om te laten chippen :)
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

Ireentje
5th Gear member

Iemand nog ervaring om bij het tunen ook nog iets te doen met een ander luchtfilter?? :D
Irene.

V70 T5 assen
5th Gear member

K&N inleg filter?? ik zou persoonlijk niet gauw met die lampekappen (openfilter) gaan werken behalve het extra lawaai staat dat ding ook vaak warme lucht aan tezuigen .

Heb zelf met mijn ford,s goede ervaringen met zo,n(inleg) filter maar die hadden ook geen 250 pk .
Dus alles extra was erg welkom, nu met de T5 zit er gewoon een normaal filter in, maar bij chippen is een motor meer lucht nodig(hoe anders meer vermogen ?) dus dan lijkt mij zo,n filter een goede investering.

Succes!!!
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
SonnyBBQ
2nd Gear member

Ireentje schreef:::D Wordt steeds beter hoe meer ervaringen ik van jullie hoor hier.
Vind nu al dat ik in de stoel gedrukt wordt... Kan me niet voorstellen dat dat nog meer kan :D
Je moet ook eens je linkervoet in het luchtledige houden terwijl je accelereert... dan heb je nog een heel ander gevoel. :wink:

Voor verdere mogelijkheden moet je ook maar eens op de site van Heico kijken. Een intercooler of uitlaatsysteem behoren nog tot de mogelijkheden. Alhoewel het me niet uidelijk is of het uitlaatsysteem van Heico enkel bijdraagt in het geluid.

De beste pk/prijsverhouding heb je altijd bij het aanpassen van de ECU. Eens dit gebeurd is zal je veel meer moeten uitgeven om een pk te winnen.
Martinator
Starter

Ireentje schreef:Iemand nog ervaring om bij het tunen ook nog iets te doen met een ander luchtfilter?? :D
Ik val met m'n neus in de spreekwoordelijke boter als newbie, met deze topic! :D

Ik heb net een offerte van Hartog binnen voor m'n V50 T5 en V40 T4 en die valt me allezins mee! Op mijn vraag over het luchtfilter antwoordden zij echter dat daar niks aan hoeft te gebeuren. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen in het geval van deze motoren, maar vroeg me toch af of iemand daar ook ervaring mee heeft en eventuele verdere modificaties (uitlaat, noem maar op).

In elk geval ben ik erg benieuwd naar je bevindingen, Ireentje!
Ireentje
5th Gear member

Nog maar een weekje wachten dan is het zover :) 8 nachtjes slapen....
Ik hou iedereen hier zeker op de hoogte van mijn bevindingen :)
Irene.

Edgar
5th Gear member

Ireentje schreef:Iemand nog ervaring om bij het tunen ook nog iets te doen met een ander luchtfilter?? :D
Hai :wink: was ff een tijdje uit de lucht 8)

Maar een luchtfilter kan niet verkeerd zijn, moet je wel VOOR de tuning doen, en als je dat wilt zou ik Pedro ff vragen welk luchtfilter hij aanraad. Hij kan ze denk ik ook wel leveren, als je dat voor die tijd aangeeft..

Greetzzz :wink:
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Fredhead
Geartronic member

Ervoor is inderdaad het beste.
Kunnen ze er gelijk rekening mee houden :)

Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”