Pagina 2 van 4

Geplaatst: 04.09.2008 - 09:12
door BarnOwl
Goeiedag! 280pk, dat ga je natuurlijk even goed uitproberen!
Dat wordt bekeuringen oogsten Ireentje......... :redhotevil: :P

Geplaatst: 04.09.2008 - 13:36
door kmser
Klinkt leuk. Nog een paar weekjes wachten.

Geplaatst: 04.09.2008 - 14:01
door Ireentje
Ja dat wachten gaat wel lang duren, voor mijn gevoel dan. En de bekeuringen zullen wel binnenstromen. Misschien krijgt ik korting als ik er meer dan 10 heb achter elkaar :D
Ben ook erg benieuwd naar hoeveel koppel ik erbij krijg.
Een paar dagen na het tunen is de VKB, ik ben erbij met de snelle V50 dan :)

Geplaatst: 04.09.2008 - 15:05
door Ireentje
Vraag me wel af of er iemand is die een T5 en het liefst ook nog een AWD heeft laten tunen?
En wat de ervaringen zijn?

Geplaatst: 04.09.2008 - 15:45
door Bart
Drowel hier op het forum heeft een getunede V50 T5 en een C70 T5, die kan je vast wat vertellen over zijn ervaringen.

Geplaatst: 04.09.2008 - 17:55
door Hjalmar
@ hans anesthesie

390 Nm in koppel krijg je! is ook meer dan een D5 als ik niet helemaal verkeerd heb... Dat komt wel goed!

@ ireentje
Julle hebben tenminste geluk dat je rijbewijs pas wordt in genomen bij 50km te hard! Hier al bij 30 :S Niet leuk als je wil "doorrijden!"

Geplaatst: 04.09.2008 - 18:10
door Fredhead
D5 handgeschakeld heeft 400 Nm

Geplaatst: 04.09.2008 - 18:13
door drowel
Koots schreef:Drowel hier op het forum heeft een getunede V50 T5 en een C70 T5, die kan je vast wat vertellen over zijn ervaringen.
Dit klopt. Ben er zelf erg tevreden over. Heb beide auto's tot zo'n 268PK en 395NM laten chippen. Geen problemen tot dusver, en het verschil is erg goed merkbaar vooral bij een acceleratie tussen de 80 en 160.
Gewoon doen dus!

Geplaatst: 04.09.2008 - 18:29
door Hjalmar
@ fredhead,

Nou dan kom ik aardig in de buurt met die 390 Nm ;) Maar jah! Moet ik m wel eerst chippen en dus eerst even sparen ;) haha

Geplaatst: 04.09.2008 - 23:12
door Ireentje
Klinkt allemaal goed dus tot nu toe. Ik ben echt zo benieuwd. Ga nu al zo snel, en het optrekken is al een feest. Dus kan me bijna niet voorstellen hoe ik dadelijk vlieg :)

Geplaatst: 04.09.2008 - 23:31
door Fré
Ken je het gevoel, hoe je in een vliegtuig achteruit wordt geduwd op de startbaan?
Wel, zoiets ;)

Geplaatst: 04.09.2008 - 23:55
door Ireentje
::D Wordt steeds beter hoe meer ervaringen ik van jullie hoor hier.
Vind nu al dat ik in de stoel gedrukt wordt... Kan me niet voorstellen dat dat nog meer kan :D

Geplaatst: 05.09.2008 - 18:36
door Fredhead
jalle schreef:@ fredhead,

Nou dan kom ik aardig in de buurt met die 390 Nm ;) Maar jah! Moet ik m wel eerst chippen en dus eerst even sparen ;) haha
Je zat zeker aardig in de buurt ja, een D5 met GT heeft 350 Nm koppel, dus die kunnen wij de baas blijven met onze 2 litertjes :lol:
Ben zelf ook aan het sparen om te laten chippen :)

Geplaatst: 07.09.2008 - 23:09
door Ireentje
Iemand nog ervaring om bij het tunen ook nog iets te doen met een ander luchtfilter?? :D

Geplaatst: 08.09.2008 - 08:19
door V70 T5 assen
K&N inleg filter?? ik zou persoonlijk niet gauw met die lampekappen (openfilter) gaan werken behalve het extra lawaai staat dat ding ook vaak warme lucht aan tezuigen .

Heb zelf met mijn ford,s goede ervaringen met zo,n(inleg) filter maar die hadden ook geen 250 pk .
Dus alles extra was erg welkom, nu met de T5 zit er gewoon een normaal filter in, maar bij chippen is een motor meer lucht nodig(hoe anders meer vermogen ?) dus dan lijkt mij zo,n filter een goede investering.

Succes!!!

Geplaatst: 08.09.2008 - 16:35
door SonnyBBQ
Ireentje schreef:::D Wordt steeds beter hoe meer ervaringen ik van jullie hoor hier.
Vind nu al dat ik in de stoel gedrukt wordt... Kan me niet voorstellen dat dat nog meer kan :D
Je moet ook eens je linkervoet in het luchtledige houden terwijl je accelereert... dan heb je nog een heel ander gevoel. :wink:

Voor verdere mogelijkheden moet je ook maar eens op de site van Heico kijken. Een intercooler of uitlaatsysteem behoren nog tot de mogelijkheden. Alhoewel het me niet uidelijk is of het uitlaatsysteem van Heico enkel bijdraagt in het geluid.

De beste pk/prijsverhouding heb je altijd bij het aanpassen van de ECU. Eens dit gebeurd is zal je veel meer moeten uitgeven om een pk te winnen.

Geplaatst: 12.09.2008 - 14:46
door Martinator
Ireentje schreef:Iemand nog ervaring om bij het tunen ook nog iets te doen met een ander luchtfilter?? :D
Ik val met m'n neus in de spreekwoordelijke boter als newbie, met deze topic! :D


Ik heb net een offerte van Hartog binnen voor m'n V50 T5 en V40 T4 en die valt me allezins mee! Op mijn vraag over het luchtfilter antwoordden zij echter dat daar niks aan hoeft te gebeuren. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen in het geval van deze motoren, maar vroeg me toch af of iemand daar ook ervaring mee heeft en eventuele verdere modificaties (uitlaat, noem maar op).

In elk geval ben ik erg benieuwd naar je bevindingen, Ireentje!

Geplaatst: 15.09.2008 - 22:41
door Ireentje
Nog maar een weekje wachten dan is het zover :) 8 nachtjes slapen....
Ik hou iedereen hier zeker op de hoogte van mijn bevindingen :)

Geplaatst: 16.09.2008 - 20:31
door Edgar
Ireentje schreef:Iemand nog ervaring om bij het tunen ook nog iets te doen met een ander luchtfilter?? :D
Hai :wink: was ff een tijdje uit de lucht 8)

Maar een luchtfilter kan niet verkeerd zijn, moet je wel VOOR de tuning doen, en als je dat wilt zou ik Pedro ff vragen welk luchtfilter hij aanraad. Hij kan ze denk ik ook wel leveren, als je dat voor die tijd aangeeft..

Greetzzz :wink:

Geplaatst: 16.09.2008 - 20:51
door Fredhead
Ervoor is inderdaad het beste.
Kunnen ze er gelijk rekening mee houden :)