Resumerend is een feit:
1. Dat er een officiële mededeling van Volvo is dat er t/m week 47 geen electrische bagagekleppen leverbaar zijn.
2. Dat geldt zowel voor de extra bestelbare functie op de Kinetic als de standaardaccessoire op de Momentum en de Summum
3. De informatie uit Gent niet komt van Volvo maar van RDtrans, chauffeur van onderdelen naar de fabriek in Gent
3. Bart Simpson zijn informatie rechtstreeks van Volvo krijgt
4. Ikzelf mijn informatie rechtstreeks van Volvo krijg
5. Dat Belgische distributeur en dealers kennelijk niet op de hoogte zijn gebracht. In Nederland is dat wel gedaan.
Voor wat diegenen die de electrisch bagageklep in werking hebben gezien.... de auto's die in België getoond zijn, zijn wagens uit de proefseries en geen productieauto's. De productie is pas vorige week gestart en die auto's zijn niet uitgeleverd.
Zo, genoeg over dit onderwerp.
Oh ja, RDTrans, lees je PB eens even aub
De electrische achterklep
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Er wordt hier verwezen naar de Nederlandse situatiebfranco schreef:Toch vind ik het een beetje vreemd dat er maar een korting gegeven wordt van 340 euro, dat terwijl in de prijslijst van 4 maart 2008 deze optie (115) 375 euro kost ...Ben schreef:Officieel bericht van Volvo
Alle XC60, die besteld zijn met elektrisch bedienbare bagageklep worden gebouwd zonder deze optie (in ieder geval tot en met week 47)
De productie van de electrisch bedienbare klep zal naar verwachting vanaf week 48 worden gestart.
De prijs van de Momentum en de Summum en de T6 wordt (tijdelijk) met € 340,00 verlaagd
Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn zal dat hier worden gemeld.
- Fulaks
- 6th Gear member
Wij als forummers weten soms veel meer van het model dat ons interesseert dan de dealer/verkoper. Dat heb ik al met verschillende auto's meermaals moeten vaststellen. Een dealer verkoopt natuurlijk een heel gama, terwijl jij je concentreert op één auto en daar alle mogelijke opties en paketten van kent.
Ik heb ook al vastgesteld dat verkopers zelden op de hoogte zijn van de allerrecentste informatie, en dat geldt ook voor het hoofdkantoor van Volvo België in Brussel. Dit is een verkoopsorganisatie, zij zijn inderdaad vooral geïnteresseerd in het aantal getekende bestelbons. Er zal misschien wel iemand rondlopen die op de hoogte is van een technisch probleem, maar die Brusselaars vertikken het om dat op een professionele manier te verspreiden in het dealernetwerk.
Ik hecht dus meer geloof aan wat Bart en Ben hier schrijven.
Maar neem van mij aan dat zo'n elektrische achterklep wel een leuk hebbeding is, maar leven zonder is niet onmogelijk. Er was een tijd dat we nog zelf ons raampje naar beneden zwengelden en dat heel normaal vonden, stel je voor !
Ik heb ook al vastgesteld dat verkopers zelden op de hoogte zijn van de allerrecentste informatie, en dat geldt ook voor het hoofdkantoor van Volvo België in Brussel. Dit is een verkoopsorganisatie, zij zijn inderdaad vooral geïnteresseerd in het aantal getekende bestelbons. Er zal misschien wel iemand rondlopen die op de hoogte is van een technisch probleem, maar die Brusselaars vertikken het om dat op een professionele manier te verspreiden in het dealernetwerk.
Ik hecht dus meer geloof aan wat Bart en Ben hier schrijven.
Maar neem van mij aan dat zo'n elektrische achterklep wel een leuk hebbeding is, maar leven zonder is niet onmogelijk. Er was een tijd dat we nog zelf ons raampje naar beneden zwengelden en dat heel normaal vonden, stel je voor !
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 3rd Gear member
Ik heb nog niets van de dealer gehoord hierover, maar ik denk dat ik hem simpelweg in overweging geef het maar op te lossen. Zo'n electrische bediening bestaat uit een knopje op het dashboard, een knopje in de achterklep en een motortje. Ik neem niet aan dat niets hiervan leverbaar is. Ze bereiden hem dus maar voor en zetten er achteraf het ontbrekende onderdeel in. Het is geen compleet andere carrosserie o.i.d. Volvo moet zo'n probleem niet groter maken dan het is. Stel je voor dat over een aantal jaar de inruilers op de markt komen. Oh, u heeft een Summum uit de eerste serie, sorry die levert minder op want die heeft geen electrische achterklep. Dat zal toch wel niet.
- bfranco
- 2nd Gear member
Volgens mij word de XC60 summum zonder electrische achterklep nog een hebbeding.

Probeer volgend jaar maar eens een XC60 summum te bestellen zonder electrische klep, dat lukt je niet meer ...

Probeer volgend jaar maar eens een XC60 summum te bestellen zonder electrische klep, dat lukt je niet meer ...
Bart

XC60 2.4D AWD - Geartronic - Summum - Terra Bronze - Merac 18'

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
achteraf gaat (helaas) zomaar niet lukken, wil je hem compleet moet hij na week 48/49 gebouwd gaan wordenV70 D5 Ed. II Geartronic schreef:Ik heb nog niets van de dealer gehoord hierover, maar ik denk dat ik hem simpelweg in overweging geef het maar op te lossen. Zo'n electrische bediening bestaat uit een knopje op het dashboard, een knopje in de achterklep en een motortje. Ik neem niet aan dat niets hiervan leverbaar is. Ze bereiden hem dus maar voor en zetten er achteraf het ontbrekende onderdeel in. Het is geen compleet andere carrosserie o.i.d. Volvo moet zo'n probleem niet groter maken dan het is. Stel je voor dat over een aantal jaar de inruilers op de markt komen. Oh, u heeft een Summum uit de eerste serie, sorry die levert minder op want die heeft geen electrische achterklep. Dat zal toch wel niet.
-
- 3rd Gear member
Het hoeft ook niet zomaar te lukken. Het mag best een beetje moeite kosten voor een auto van € 67.000. Alvast monteren wat er wel voorradig is en achteraf af maken. Ik vind het niet erg om daar later even voor terug te komen. Het is te gemakkelijk om te zeggen dat zoiets niet kan. 'Think outside the box' zeg maar.achteraf gaat (helaas) zomaar niet lukken, wil je hem compleet moet hij na week 48/49 gebouwd gaan worden
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Outside of the box thinkend kan het niet, er is geen softwarematige sturing mogelijk van een mechanisch probleemloos te monteren unit
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Achteraf monteren gaat idd niet.
De gaten op de body zijn anders,groter dan met gewone gasveren.
Normaal beginnen ze terug klapdeuren te maken met elek klep vanaf W45 in VCG.
Het is wel nog onduidelijk wat ze gaan doen met de mensen die er al 1 hebben besteld.
De gaten op de body zijn anders,groter dan met gewone gasveren.
Normaal beginnen ze terug klapdeuren te maken met elek klep vanaf W45 in VCG.
Het is wel nog onduidelijk wat ze gaan doen met de mensen die er al 1 hebben besteld.
Verwacht 5-2018 XC 40 D4 AWD aut launch edition
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Meer opties dan financieel compenseren zie ik zo snel niet, als de auto's reeds bevroren zijn is dat de enige denkbare
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Misschien wel maar zeg nu eerlijk is dat een service naar de klanten toe?bart simpson schreef:Meer opties dan financieel compenseren zie ik zo snel niet, als de auto's reeds bevroren zijn is dat de enige denkbare
Ze zouden toch op zijn minst de klant moeten inlichten en vragen of dit een probleem is.
Ofwel leveren ze de wagen op tijd zonder elek klep ofwel de optie om te wachten tot men de optie kan leveren.
De klant zou in dit geval toch zelf moeten kunnen beslissen en niet volvo.
Ze willen bij de premium merken behoren maar dit is alles behalve premium.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Al mijn klanten weten het, bij andere merken is het soms dramatisch veel erger
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Tja zo kunnen we blijven rond de pot draaien.bart simpson schreef:Al mijn klanten weten het, bij andere merken is het soms dramatisch veel erger
Ik heb de indruk dat je niet wil toegeven dat zoiets eigelijk niet kan naar de klant toe.
Je bent zelf dealer veronderstel ik?
Hoe komt het dan dat ze hier in bij ons van niks weten?
-
- 3rd Gear member
Outside the box denken is een auto volledig bouwen alsof de electrische klep er op zit en achteraf de ontbrekende delen inbouwen. Als er tijdelijk iets opgelost moet worden, moet de fabriek dat verzinnen. Dat is misschien lastig, maar wel klantvriendelijk. Zeggen dat het niet kan is redeneren vanuit de leverancier /fabriek, want die kan het waarschijnlijk niet zo even doen. Redeneren vanuit de klant, die straks de vele euro's moet ophoesten is zorgen dat je het regelt. Dat kost misschien even wat geld en inspanning, maar dan had je maar betere afspraken met je levernacier moeten maken. Dat is niet mijn probleem en het is niet de bedoeling dat Volvo dat wel mijn probleem maakt.
-
- 2nd Gear member
Ik ben het 200% zeker dat het achteraf niet kan.V70 D5 Ed. II Geartronic schreef:Outside the box denken is een auto volledig bouwen alsof de electrische klep er op zit en achteraf de ontbrekende delen inbouwen. Als er tijdelijk iets opgelost moet worden, moet de fabriek dat verzinnen. Dat is misschien lastig, maar wel klantvriendelijk. Zeggen dat het niet kan is redeneren vanuit de leverancier /fabriek, want die kan het waarschijnlijk niet zo even doen. Redeneren vanuit de klant, die straks de vele euro's moet ophoesten is zorgen dat je het regelt. Dat kost misschien even wat geld en inspanning, maar dan had je maar betere afspraken met je levernacier moeten maken. Dat is niet mijn probleem en het is niet de bedoeling dat Volvo dat wel mijn probleem maakt.
gaten op body zijn groter met elek klep omdat die gasveren dikker zijn.
Het enige dat ze zouden kunnen doen is monteren zoals het nu is en achteraf de nieuwe motorische veer monteren.
Daar wringt het schoentje,ze blijft soms in het midden hangen omdat de huidige niet zwaar genoeg is om de klep te sluiten of te openen.
- Paul
- Geartronic member
GDV ik snap je echt niet, je weet precies het probleem te vertellen waarom deze optie momenteel niet mogelijk is.
- Je ziet auto's van de parking terug de fabriek in gaan
- Je geeft aan dat het schoentje soms blijft hangen en niet zwaar genoeg is om de klep te sluiten en te openen
En je geeft weer in een andere post aan dat het gewoon geleverd moet worden omdat je dealer in Belgie het niet tegen je zegt en van niks weet.
Ik begrijp je werkelijk niet!
- Je geeft aan dat het schoentje soms blijft hangen en niet zwaar genoeg is om de klep te sluiten en te openen
En je geeft weer in een andere post aan dat het gewoon geleverd moet worden omdat je dealer in Belgie het niet tegen je zegt en van niks weet.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 3rd Gear member
Volgens de berichten is het leveringsprobleem van de onderdelen aan het eind van dit jaar opgelost. De keuze is dus of om een klant een paar weken te laten rijden met een tijdelijke oplossing en de rest van de tijd dat hij de auto zal hebben, in mijn geval 4 jaar, met de achterklep zoals hij hem wil, of om hem vier jaar lang te laten rijden met de achterklep die hij niet wil. Vanuit het oogpunt van lantvriendelijkheid lijkt me dat niet zo'n moeilijke keuze voor een fabrikant.Ik ben het 200% zeker dat het achteraf niet kan.
gaten op body zijn groter met elek klep omdat die gasveren dikker zijn.
Het enige dat ze zouden kunnen doen is monteren zoals het nu is en achteraf de nieuwe motorische veer monteren.
Daar wringt het schoentje,ze blijft soms in het midden hangen omdat de huidige niet zwaar genoeg is om de klep te sluiten of te openen.
-
- 2nd Gear member
je verwart me met rdtrans die heeft auto's van de parking terug in het fabriek zien rijden.Paul schreef:GDV ik snap je echt niet, je weet precies het probleem te vertellen waarom deze optie momenteel niet mogelijk is.
- Paul
- Geartronic member
Ohw sorry, dan moet je even punt 1 overslaan 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf