Pagina 2 van 4

Geplaatst: 08.09.2008 - 18:04
door gertvanderspek
Als je de dagwaarde uitgekeerd krijg is dan het wark nog steeds van jouw?

Zoja dan de losse onderdelen verkopen.

Geplaatst: 08.09.2008 - 19:17
door Baseman
philippevk schreef:EEN TIP:

Je hoeft niet het eerste bod van de verzekeraar te accepteren. Ze zullen waarschijnlijk met een te laag bedrag komen, maar je hoeft dit niet te accepteren.
Even een beetje mosterd na de zure maaltijd:
Zie hier het nut van een taxatierapport.

Ik kom zelf uit de 7/9-serie hoek en ook daar is het helaas al eens gebeurd dat een 740 total gereden is. Bod was 500 euro meen ik, totaal niet in staat om voor dat bedrag een vervanger te kopen.
Er komt een moment dat zo'n auto in waarde stijgt door alle liefhebbersonderhoud.
Je kunt maar twee dingen doen.
Zoek naar een minstens gelijkwaardige 440, wellicht een andere kleur, maar het gaat om motor/kilometers/uitrusting en stuur dat naar de schadeexpert en leg hem uit dat de auto in topstaat was en in prima staat van onderhoud. Als je een vervanger gevonden hebt stuur je daar een taxateur op af. Kost je 8 tietjes, maar dan zit je volgende keer een stuk geruster.(liever natuurlijk geen volgende keer..............)

Met een taxatie rapport (wat niet altijd bindend hoeft te zijn) sta je wel sterker en als je kunt laten zien dat zelfs bij een particulier de vervangende auto al veel meer is aan waarde, dan wat je voor het wrak terugkrijgt, dan willen ze het bedrag nog wel eens bijstellen, in positieve zin.

Sterkte jullie beiden.

Geplaatst: 08.09.2008 - 20:59
door lovemy440
He Bap, balen als zoiets gebeurd. Ik ken het probleem zelf ook, bijna gelijkend als dit. Ik weet niet hoeveel de auto je waard is, en hoeveel tijd je erin wil stoppen, maar anders valt het waarschijnlijk wel op te knappen. Wat het eerste dat je moet doen is, als de taxateur geweest is, de auto op de brug te zetten, of op de krik en het onderstel te bekijken. Daarna de afstand meten tussen achterwielen om te kijken hoever of deze ontzet is.
Als je meer wil weten, moet je maar een pm sturen.
Verders rest me alleen maar te zeggen, jij en je vriendin, heel veel sterkte!!!

Geplaatst: 08.09.2008 - 21:25
door Emiel123
vervelend zeg, hopen dat het nog een beetje goedkomt.
succes

Geplaatst: 09.09.2008 - 09:54
door SchoutenCC
Behalve dat ik je natuurlijk veel sterkte wens, zou ik je even aanraden om idd toch navraag te doen over behoud van het wrak. Ik zit zelf bij Centraal Beheer en heb na een kop-staart (die weliswaar een stuk rustiger was) het volledige bedrag uitgekeerd gekregen van de schade-expert, zijnde 1147 euro ('95, geen turbo, enige fabrieks-accessoires zijn airco en trekhaak) MET volledig behoud van het wrak (dus ook geen aftrek van sloopwaarde o.i.d.).
Voor mij was het mogelijk om met een hamer een paar chassisplaten weer verticaal te maken en met secondelijm de bumper redelijk op zijn plaats te houden dus ben ik er goed afgekomen. Dat zal bij jou niet lukken, maar als je je accessoires kunt behouden kun je die verkopen voor extra opbrengst of gewoon overzetten naar een nieuwe (waardoor je een ruimere keuze hebt)!

Geplaatst: 10.09.2008 - 08:31
door mightyspawn
toch wel een degelijk wagentje, die eventueel achter in hadden gezeten konden gewoon uitstappen, je ziet precies waar de kreukelzone stopt. Volgens mij doet die 4 serie niet veel ten onder aan zn grotere broertjes zoals sommige weleens beweren.

Iig sterkte ermee en hou je vriendin en jezelf in de gaten, zeker geen whiplash opgelopen? Met nek/hoofdpijn klachten kun je heel lang mee lopen. Wat zelfs je dagelijks functioneren in de soep kan gooien.

Apart kenteken, dacht dat de 1e fase in 93 al was verdwenen. Zie dat het kenteken met een L begint. Mijn auto's met fase 2 van november 94 en januari 95 beginnen met JR en JS.

Geplaatst: 10.09.2008 - 09:42
door 440rijder
De auto kan ook later geimporteerd zijn en daardoor een dergelijk kenteken hebben. Er rijden ook wel eens oldtimers met een redelijk nieuw kenteken rond.

Geplaatst: 10.09.2008 - 11:47
door mightyspawn
das waar maar dan krijg je ipv een jaren 80 geval zoals JS-93-FH bijvoorbeeld 94-nr-th. Maar dat is groot verschil en verklaarbaar. Maar kant uiteraard dat de turbo ingevoerd is of wel heel lang op het terein van Volvo in Born heeft gestaan.

Geplaatst: 10.09.2008 - 12:23
door Iroll
Kan ook een tijd bij de dealer hebben gestaan. Er zijn ook een paar 480's met een '97 kenteken terwijl de productie in '95 is gestopt.

Geplaatst: 10.09.2008 - 20:26
door bap
Hallo.. iedereen ...bedankt voor jullie reactie´s..
Ik heb er eens over gebeld over het wrakbehoud en als het goed is blijft het wrak van mijzelf....
Dat er een nieuwer kenteken opzit klopt want de auto is geimporteerd uit Portugal ,...heeft daar 2 jaar gereden en is toen naar nederland gekomen..vandaar dus...
Over de onderdelen: ja ik wil wel wat onderdelen eruit halen en/of verkopen..
Ik heb o.a orginele cruisecontrol die goed werkt je komt het haast niet tegen....
Kwa onderdelen is het hele motorblok nog in perfecte staat en met nwe distributie riemen net 3000 km geleden nog gebeurt..er staat nu 165.000km op de teller dus ......
Al met al maakt dat het voor mij weer heel :( ....
Ik wacht nu totdat de verzekerings agent is geweest en moet het maar weer afwachten..
Ik ben al op zoek naar een andere 440 turbo maar het is verdomd lastig....
Je ziet ze haast niet en als je eens wat ziet is hij rood! beaah lelijk...
De kleur 305 metallic zwart vind ik wel mooi ..deze kom ik al helemaal niet tegen zeker niet de turbo!
Dus als je dit leest en je weet wat...?
Zo vroeg ik me ook af of iemand op dit forum weet hoeveel 440 turbo´s er nog zijn ..danwel rondrijden...en hoeveel zijn er ooit geproduceerd..?
Iemand...?

groeten bap

Geplaatst: 10.09.2008 - 21:53
door Headlong
Jeetje wat balle zeg! Ik wens je heel veel sterkte met de afhandeling! Laat maar maar weten als je de auto in onderdelen gaat verkopen er zijn altijd wel onderdelen te gebruiken!

Geplaatst: 10.09.2008 - 22:56
door Baseman
bap schreef: Ik ben al op zoek naar een andere 440 turbo maar het is verdomd lastig....
Je ziet ze haast niet en als je eens wat ziet is hij rood! beaah lelijk...
De kleur 305 metallic zwart vind ik wel mooi ..deze kom ik al helemaal niet tegen zeker niet de turbo!
Dus als je dit leest en je weet wat...?
Kun je niet een 305 Metallic zwart aanschaffen en het blok over-lepelen? Of is dat een beetje teveel van het goed.
Met een beetje mazzel heb je het met een dag of twee werkend erin zitten.
Dat geeft je ruimere keus.
Je moet wel de tijd en ruimte hebben natuurlijk.

Geplaatst: 11.09.2008 - 08:52
door 440rijder
Is het niet zo dat je dan ook weer een nieuwe keuring van de RDW moet ondergaan? Het is met zo'n blok nog wel de moeite waard denk ik, maar 'even' overlepelen is wat kort door de bocht dan. Het is wel een leuke uitdaging, zij het door de nood geboren.

Geplaatst: 11.09.2008 - 09:15
door Baseman
440rijder schreef:Is het niet zo dat je dan ook weer een nieuwe keuring van de RDW moet ondergaan? Het is met zo'n blok nog wel de moeite waard denk ik, maar 'even' overlepelen is wat kort door de bocht dan. Het is wel een leuke uitdaging, zij het door de nood geboren.
Volgens mij hoeft dat alleen bij aanpassing van het aantal cilinders. of drastische wijziging van inhoud.

In theorie schroef je er alleen een turbo bij en wordt de motorcode wel anders.
Bel ze eens, dan weet je het.
Overlepelen van alleen het blok, is wel een klus ja, als je de bak meeneemt in de overzetting, ben je volgens mij sneller klaar.
't Was maar een tipje, doe er uw voordeel mee (of niet.....;-))

Geplaatst: 11.09.2008 - 10:00
door 440rijder
Het is handig om de bak in ieder geval mee te nemen omdat deze meer te verwerken krijgt. Daarnaast moeten de remmen ook getransplanteerd worden omdat de turbo's een hogere top hebben.

Geplaatst: 15.09.2008 - 11:52
door mhjvs
Even een tip... Ga op zoek naar advertenties van 440's die gelijkwaardig zijn aan die van de jouwe. (het liefst de stevig geprijsde dus ;-)
Laat deze advertenties aan de schade expert zien. Zo kan je mooi de waarde van jouw verloren gegegane 440 netjes onderbouwen.
Succes met de verdere afhandeling.

Groet,

Michiel

Geplaatst: 16.09.2008 - 10:20
door bap
mhjvs schreef:Even een tip... Ga op zoek naar advertenties van 440's die gelijkwaardig zijn aan die van de jouwe. (het liefst de stevig geprijsde dus ;-)
Laat deze advertenties aan de schade expert zien. Zo kan je mooi de waarde van jouw verloren gegegane 440 netjes onderbouwen.
Succes met de verdere afhandeling.

Groet,

Michiel
Hay hallo iedereen
Bedankt voor de tip iemand zei het hier ook al eerder....
Probleem is dus :dat er dus haast geen 440 turbo´s worden aangeboden
zeker niet gelijkwaardig aan de mijne :?
De kleur..zwart 305 metallic zie je haast niet ..en heel soms een gewone 440..zwart (zeldzaam schijnt) een goeie 440 turbo vinden in eventueel een andere kleur behoorlijk lastig ....
ik ben met mijn huidige 440 turbo zwart zeker 9 maanden aan het zoeken geweest voordat ik de auto dus vond......
Nu zit ik met het probleem dat ik helemaal geen auto meer heb en dus geen 9 maanden kan wachten voordat ik iets heb gevonden...
ik denk er aan om eerst een gewone 440 te kopen totdat ik weer wat anders vind......
Dan zijn er ook nog mensen die denken dat je alles zo even om kunt bouwen ..ik bedoel een turboblok in een gewone 440 stoppen...
Nou dat kan je echt niet zomaar ff doen daar komt wel ff wat meer bij kijken... ik ga niet in op details....buiten dat je niet zomaar een turboblok in een gewone 440 kan en mag zetten...
RDW moet hem officeel opnieuw keuren dat wil je echt niet ...
Nee dat is dus onmogelijk ik kan hier nog zoveel over zeggen laat ik dat maar niet doen..dan lees je morgen nog.....
Dus dat is ook geen optie.
Ik zie wel de 460 turbo en 480 turbo staan die zijn er nog genoeg..ik wil juist de 440 turbo en die schijnen nu zeldzaam te zijn....
Oke als je nog wat weet of ziet ..?ik hoor het graag
Ook goeie tips altijd welkom

groeten Bap

Geplaatst: 16.09.2008 - 17:23
door nikske
mag hij eventueel uit België of Duitsland komen?
(of Zweden, Italië?)

Geplaatst: 16.09.2008 - 18:54
door bap
nikske schreef:mag hij eventueel uit België of Duitsland komen?
(of Zweden, Italië?)
Hay ) Zweden,Italie is me te ver Duitsland of Belgie als het de moeite waard is......

groeten bap

Geplaatst: 18.09.2008 - 14:28
door mhjvs
Hey Bap,

Kan je de expert dus voor het blok zetten.. Laat hem dus maar een gave 440 Turbo zoeken. Mocht hij er al een vinden, betaald hij waarschijnlijk de hoofdprijs. Mocht hij een koopje vinden zijn jullie allebei blij?

In ieder geval succes.

Michiel