Pagina 2 van 3
Geplaatst: 08.09.2008 - 11:44
door mad
De enige oplossing, als je dan toch dat gedrocht wilt hebben, zet 'm op Bulgaars kenteken (via Bulgaarse vrienden) en Bulgaarse verzekering. Heel weinig wegenbelasting, en geen problemen met APK. Invoeren hoeft niet. Kun je gewoon mee rondrijden in NL.
Geplaatst: 08.09.2008 - 12:38
door Igoriaan
Ik denk niet dat het echt een probleem is. Al die verlaagde en verbreedde Golfjes en beun-Astra's komen ook door de APK. Het is volgens mij vooral belangrijk dat de verlichting goed is afgesteld enzo. Nieuw type hoeft denk ik niet omdat in grote lijnen de auto nog hetzelfde is, dus ook het chassis en dergelijke.
Koplampen zijn overigens van een Ford Cougar. Creatief, dat wel....
Rare jongens die Bulgaren...
Geplaatst: 08.09.2008 - 14:37
door Iroll
Gewoon een geval van cultuurverschil. Wat wij mooi vinden, vinden hun walgelijk en andersom. Wie weet zat de 480 in elkaar en heeft hij hem met onderdelen die daar wel te verkrijgen waren opgelapt. Hier valt het al niet mee om onderdelen bij elkaar te sprokkelen voor een 480, laat staan in Bulgarije. Als dat het geval is heb ik er respect voor. Makkelijk af zeiken vanuit comfortabel Holland! Veel erger vind ik wat die sukkels hier doen met hun gepimpte CRXjes en Nissan 100nixen. Die zouden beter moeten weten wat smaak is.
Geplaatst: 08.09.2008 - 15:44
door Auk
Iroll schreef: Veel erger vind ik wat die sukkels hier doen met hun gepimpte CRXjes en Nissan 100nixen. Die zouden beter moeten weten wat smaak is.
Danku! :?
Geplaatst: 08.09.2008 - 17:54
door Blade
Dat is wel erg kort door de bocht..
excuus voor offtpic.
Geplaatst: 08.09.2008 - 18:42
door Iroll
Dat is wel erg kort door de bocht..
Ach, het is maar mijn mening. Mocht iemand zich gekwetst voelen, dan kan ie altijd nog in therapie gaan...
Geplaatst: 08.09.2008 - 18:48
door Blade

Niets aan toe te voegen.
Wel vette 480 met Ford koplampen :twisted:
Geplaatst: 08.09.2008 - 20:27
door Barry (Grillmeister)
mad schreef:De enige oplossing, als je dan toch dat gedrocht wilt hebben, zet 'm op Bulgaars kenteken (via Bulgaarse vrienden) en Bulgaarse verzekering. Heel weinig wegenbelasting, en geen problemen met APK. Invoeren hoeft niet. Kun je gewoon mee rondrijden in NL.
Lukt wellicht in Belgenland maar als je hier wordt gecontroleerd in Nederland mag je niet in een auto met buitenlands kenteken zonder dat je a het voertuig daar gehuurd hebt of b er een bijbehorend (buitenlands = in dit geval bulgaars) rijbewijs bij hebt.
Bovendien heb ik geen bulgaarse vrienden (en hoef ik die ook niet) en is het rijden op naam van een ander (=katvanger) styrafbaar, het is maar waar je zin in hebt en weet wat je adviseerd.
Nog even voor de duidelijkheid, als ik de auto van mijn oom wil besturen (is een (neder) Belg) mag dat alleen als hij ook in het voertuig zit, ik mag zijn auto (helaas) niet fijn een maand gebruiken terwijl hij op vakantie is.
Geplaatst: 08.09.2008 - 20:31
door Barry (Grillmeister)
Igoriaan schreef:Ik denk niet dat het echt een probleem is. Al die verlaagde en verbreedde Golfjes en beun-Astra's komen ook door de APK. Het is volgens mij vooral belangrijk dat de verlichting goed is afgesteld enzo. Nieuw type hoeft denk ik niet omdat in grote lijnen de auto nog hetzelfde is, dus ook het chassis en dergelijke.
Koplampen zijn overigens van een Ford Cougar. Creatief, dat wel....
Rare jongens die Bulgaren...
Als de E-nummers niet kloppen is het zowiezo een afkeur geval (golf/astra figuren mazzel als de keurmeester niet oplet, en pech als ze bij een voertuig controle door de politie tegen de lamp lopen) ik had het hier overigens niet over een apk keuring maar over een rdw keuring of het geval wel in nederland op kenteken kan worden gezet....
Het enige wat nog origineel is is het chassis, pk's en vrijwel alles aan dragend vermogen is gewijzig dus alleen op het chassis kom je er niet...
Geplaatst: 08.09.2008 - 22:41
door Lex!
oh, hij kost gelukkig maar 3000 euro. bij deze auto zit er denk ik een wezenlijk verschil tussen de kostprijs en de waarde.....
ennuh, zo'n diffuser die heeft toch alleen effect bij race-auto's boven de 200 ofzo? en diegene die 'm in wil voeren wens ik veel succes! bij de RDW zijn ze niet gek, mijn pa heeft laatst zijn kevertje uit Oostenrijk op NL kenteken laten zetten, hebben ze met 2 keurmeesters meer dan een uur naar gekeken en getest. Naar een VW kever, kun je nagaan wat ze bij die 480 allemaal wel niet willen checken.
Geplaatst: 09.09.2008 - 22:30
door Barry (Grillmeister)
Lex! schreef:oh, hij kost gelukkig maar 3000 euro. bij deze auto zit er denk ik een wezenlijk verschil tussen de kostprijs en de waarde.....
ennuh, zo'n diffuser die heeft toch alleen effect bij race-auto's boven de 200 ofzo? en diegene die 'm in wil voeren wens ik veel succes! bij de RDW zijn ze niet gek, mijn pa heeft laatst zijn kevertje uit Oostenrijk op NL kenteken laten zetten, hebben ze met 2 keurmeesters meer dan een uur naar gekeken en getest. Naar een VW kever, kun je nagaan wat ze bij die 480 allemaal wel niet willen checken.
Precies wat ik bedoelde Lex!!!
Geplaatst: 10.09.2008 - 01:13
door Igoriaan
Zonde.... Echt zonde.... Ik wilde hem namelijk zo graag hebben!!

Geplaatst: 10.09.2008 - 07:55
door Auk
Igoriaan schreef:Zonde.... Echt zonde.... Ik wilde hem namelijk zo graag hebben!!

Dat meen je toch niet serieus??
Geplaatst: 10.09.2008 - 09:23
door Barry (Grillmeister)
De auto is wel one of a kind...
Geplaatst: 11.09.2008 - 00:25
door Igoriaan
Auk schreef:Igoriaan schreef:Zonde.... Echt zonde.... Ik wilde hem namelijk zo graag hebben!!

Dat meen je toch niet serieus??
Ach als ik nou een extravagante multimiljardair was zou ik hem best overnemen. En die vent nog wat geld toestoppen om ervoor te zorgen dat hij nooit meer een 480 verkracht!
Of een klein knokploegje inhuren, denk dat dat ook wel helpt
Geplaatst: 11.09.2008 - 07:46
door Auk
Igoriaan schreef:Auk schreef:Igoriaan schreef:Zonde.... Echt zonde.... Ik wilde hem namelijk zo graag hebben!!

Dat meen je toch niet serieus??
Ach als ik nou een extravagante multimiljardair was zou ik hem best overnemen. En die vent nog wat geld toestoppen om ervoor te zorgen dat hij nooit meer een 480 verkracht!
Of een klein knokploegje inhuren, denk dat dat ook wel helpt

Geplaatst: 11.09.2008 - 11:31
door PeeJay
Lex! schreef:
ennuh, zo'n diffuser die heeft toch alleen effect bij race-auto's boven de 200 ofzo?
Afhankelijk wat het beoogde resultaat moet zijn
Voor extra grip zijn idd hoge snelheden nodig, maar voor een iets lager verbruik helpt een diffuser al bij lagere snelheden. Maar dat effect zal geheid teniet gedaan zijn door de voorbumper
Ik vind de auto ontzettend lelijk en ben blij dat de 480 GT Turbo van mijn vriendin helemaal origineel is

Geplaatst: 19.09.2008 - 08:54
door mad
Ja, de Turbo van mijn vriendin is ook helemaal origineel en OK..
Geplaatst: 19.09.2008 - 16:15
door Barry (Grillmeister)
:roll: Wat jammer, hij is er niet meer...

Geplaatst: 19.09.2008 - 16:17
door EvolvE
Wie?? de turbo van de vriendin van MAD?