Ik merk dat je dealer je pas verder kan helpen vanaf 16/09.
Mag ik vragen welke dealer je op dit moment hebt want ikzelf ben ook al meermaals naar de dealer moeten teruggaan (tuning, kofferklep, gekraak in de ophanging/veerpoten, airbag software updates) en ben telkens vlug en goed geholpen door mijn dealer. RUTTEN N.V. te Helchteren ligt misschien in jouw buurt ?? (Indien deze op dit moment jouw dealer is ... negeer dan mijn voorstel maar :oops: ).
Ludo schreef:
dat is kort door de bocht hoor.
zoals ik hierboven al schreef, hoeveel lekkage is er.
gaat dit over enkele druppels, of z*ikt de olie er zo uit?.
Bij mij vroegen ze hoeveel mijn auto lekte (Fiat Punto) en als ik het niet vertrouwde, dan kon ik direct langskomen zodat zij het konden controleren.
Ik zou dus in elk geval verwachten dat ze voorstellen om het te laten controleren en aan de hand daarvan een vervolgafspraak te maken of de auto daar direct te laten staan.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk. Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Ludo, werk jij soms in een garage? Ik herken jou smoesjes nl. uit een Opel garage waar ik vroeger klant was.
Ik zal nog eens mijn vraag herhalen: Hoe komt het dat er bij mijn dealer wel tijd voor me uitgetrokken wordt?
Ik heb op dit forum reeds kunnen lezen dat er wel meer dealers zijn die goede en snelle service leveren. Hoe kunnen die dat dan doen?
Zoals vermeld rijd ik zeer veel en kan een week wachttermijn, voor eender welk defect dan ook, nefast zijn. Ik zou onmiddellijk van dealer veranderen als ik te lang moet wachten.
Voor een servicebeurt spreek ik minstens twee weken op voorhand af. Daar is uiteraard door de klant zelf rekening mee te houden en daar heb ik geen probleem mee.
Sinds 02/01/2014 V60 D6 PIH Geartronic/Summum/Xenium Pack/Business Motion Pack/Advanced Safety pack/Winter Pack/Black Sapphire/Beechwood/offblack
Sinds 30/09/2010: V70 D3 Geartronic/Summum /Xenium pack/security pack/Njord 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder
Sinds 31/02/08: V70 2,4D Geartronic/Summum/mobility pack/security pack/iPod Interface/zonnebrilhouder/Meissa 8x17'/Oyster Gray/Offblack leder[/s]
De hoeveelheid olie die eruit lekt valt mee. Da's op zich een vreemde zin, want eigenlijk kan het gewoon niet voor zo'n auto.
Na een nacht in de garage zijn het ongeveer (schat ik) 3 tot 5 druppels. Ik zelf vermoed een scheurtje in de dichtring van de oliestop (waar de olie mee uit het carter kan verwijderd worden door de oliestopschroef open te draaien). Dealer zelf was erg geschrokken, maar denk zelf niet dat het de dichtring is. Dan zou het volgens hem al eerder moeten opgetreden zijn. Da's natuurlijk ook waar. Wat het dan wel is: Joost mag het weten.
Ik ga nu eerst even in alle sereniteit afwachten hoe ze het probleem gaan aanpakken en ik begrijp ook dat een hele planning, die nokvol zit, niet zomaar kan omgegooid worden. Ik zit zelf ook in een gelijkaardige beroepssituatie waarin klanten je qua planning tot het uiterste drijven. Ik verwacht nu alleen een deftige oplossing. Geen gepruts.
Ik ga nu ook niet de naam van mijn dealer hier vermelden, ik wil hem eerst laten bewijzen wat hij waard is, nu ik hem echt nodig heb.
Dinsdag 16/09. Ik kom erop terug. Dat alles goed moge gaan. Het blijft uiteraard maar een auto, maar dan wel een hele dure om olielekken mee te krijgen.
Belgianmac schreef:Ludo, werk jij soms in een garage? Ik herken jou smoesjes nl. uit een Opel garage waar ik vroeger klant was.
nee, en welke smoesjes??
nogmaals, voor een drupje olie op de stoep zal geen enkele dealer je aanraden om geen kilometer meer te rijden.
of m.a.w., niemand hier kon zeggen hoeveel olie er lekte bij Herbal.
er was geen enkele hoeveelheid bekend, en ook niet over welke tijdspanne dit gaat.
nergens was te lezen wat Herbal met zijn dealer heeft afgesproken, en/of waarom hij pas volgende week terecht kan.
zijn dealer zal ook wel niet van gisteren zijn.
waarom dan meteen van het ergste uitgaan?.
eddy3 schreef:Dat het euvel direkt verholpen word mag je niet verwachten,maar verderrijden met olielekkende wagen vind ik zeker niet verantwoord! Verstandige dealer zou wagen vervangen door iets evenwaardigs,tot na herstelling.
Ik vind ook dat een dealer toch min of meer een gelijkwaardige wagen ter beschikking zou mogen stellen. Maar dit is meestal niet zo, rij zelf met een V70 en kreeg de laatste keren telkens een C30 mee. En geloof me met kinderen is dit niet echt praktisch.
Als het olie lek slechts enkele druppels per dag telt, dan kan het geen kwaad dat het eventjes moet wachten. Natuurlijk bij een nieuwe wagen verwacht je zoiets niet direkt.
Belgianmac schreef:Ludo, werk jij soms in een garage? Ik herken jou smoesjes nl. uit een Opel garage waar ik vroeger klant was.
nee, en welke smoesjes??
nogmaals, voor een drupje olie op de stoep zal geen enkele dealer je aanraden om geen kilometer meer te rijden.
of m.a.w., niemand hier kon zeggen hoeveel olie er lekte bij Herbal.
er was geen enkele hoeveelheid bekend, en ook niet over welke tijdspanne dit gaat.
nergens was te lezen wat Herbal met zijn dealer heeft afgesproken, en/of waarom hij pas volgende week terecht kan.
zijn dealer zal ook wel niet van gisteren zijn.
waarom dan meteen van het ergste uitgaan?.
Dat laatste neem jij ook gewoon aan terwijl je bij het eerdere verhaal de aannnames gaat aanvechten.
Achterste krukas keerring van een 850 begint ook met een drupje en binnen uren kun je met een leeg karter zitten.
De meeste dealers hebben capaciteit vrij voor calamiteiten. Je mag verwachten dat je met een nieuwe auto met een dergelijk probleem even bij de dealer terecht kunt om de situatie in te schatten. Als alles goed lijkt kun je best wel gewoon een afspraak zetten.
Johann schreef:[
Dat laatste neem jij ook gewoon aan terwijl je bij het eerdere verhaal de aannnames gaat aanvechten.
Achterste krukas keerring van een 850 begint ook met een drupje en binnen uren kun je met een leeg karter zitten.
ik vecht niks aan hoor.
er word van het ergste uitgegaan terwijl niemand weet wat er precies aan de hand is, of wat er besproken is met de dealer.
en jij weet ook heel goed dat een (beginnende) lekke krukaskeerring net zo goed maanden kan meegaan.
ik ken geen enkel voorbeeld dat over een paar uren gaat, of heb jij een linkje?.
Direct een diagnose stellen die de ernst van de lekkage uitwijst moet natuurlijk wel even kunnen, alleen het structureel aanpakken van iets kan meestal niet per direct en moet ingeplanned worden
Voor een auto uit deze klasse valt de bouwkwaliteit tegen... helaas.
v70: mooie auto, schitterend interieur, rijdt uitstekend, maar nee ... geen premium.
Dealer belde gisteren nog of ik tevreden was. Ja, want ik geniet elke dag van deze auto, maar helaas ook nee.
Gekraak in de auto is echt een probleem. Ergens anders in dit forum ook gelezen. Achterklep heb ik op zich (nog) geen problemen mee, maar ook bij mij bij het optrekken in 2e en 3e versnelling een licht, maar storend, gerammel. Ik ben er nog niet achter waar het vandaan komt, maar de dealer zei dat de auto natuurlijk niet hoort te kraken, dus "even terugkomen en dan lossen we het direct op". Mijn eigen onderzoekjes tot nu toe hebben nog niets uitgewezen m.b.t. het storende gerammel, maar brachten wel andere zaken aan het licht:
- Volvo = veiligheid ? Maar bij mij op achterbank wel een kapotte gordelhouder (midden) !
- Aan de rechterkant van de middenconsole zit, ter hoogte van de instapverlichting, het kunststof los (kon ik overigens wel vastklikken, maar ja...)
- Om eerlijk te zijn is het gebruikte kunststof niet van al te beste makelij (slap en goedkoop aandoend), maar goed, dat had ik bij het bestellen ook moeten zien
- Premium audio is op zich prachtig, en, met mijn subwoofer erbij, is het helemaal mooi, maar, beetje meer bas en volume en de portieren kraken (met name rechterkant). Verpest je audiobeleving. Ook hier weer: te verwachten in een auto van 25K, maar niet acceptabel in een van 50K+. Ben bang dat geen dealer dat oplost, dat heeft gewoon te maken met de bouwkwaliteit van de auto.
- Eerste dagen gedoe gehad met achterklep: deed het soms niet goed (ging niet meer dicht met de knop). Gek genoeg is dat probleem daarna niet meer opgetreden, dus fingers crossed houden.
Tís niet dat ik ene ouwe zeur wil zijn, maar dit is mijn eerste "dure" auto en op een aantal vlakken is de meerwaarde toch teleurstellend. Dan zal het blijkbaar toch ook veel imago zijn...
- Navigatie scherm stuk. Ben daarvoor 3 maal bij dealer geweest voordat het opgelost was.
- Onduidelijke zwevend storing op park distance control soms samen met trekhaak installatie (...heeft service nodig in KM teller). Is uiteindelijk opgelost bij dealer met software update.
- Recall op zijairbags timing. Opgelost met software update.
- Kunststof spatbord rand linksvoor laat los. Wordt nu voor de tweede maal aangepakt bij dealer (kompleet nieuwe rand!).
- Rammelende achterklep. Opgelost met vies groen vet wat prompt overal aanzit wat je achter inlaad.
- Fluitend rechter voor portier, begint bij 80 km. Wordt door dealer aangepakt (ook 2de maal)
- Defecte binnen sensor van type III alarm (leuk nachts, buren waren heel blij). Is vernieuwt door dealer
- Brandstof verbruik wat ongeveer consequent op 20% boven catalogus waarden zit. Kan dealer niks aan doen....
- Inderdaad ook rammelende portieren bij wat meer muziek volume....
- af en toe storing op de bluetooth, terwijl mijn telefoon als volledig ondersteund in de volvo lijst staat. Dealer heeft de laatste software geladen, maar het gebeurt nog steeds
- Keyless entry, maar om de geheugenstanden die bij een sleutel horen te laten werken moet je de sleutel uit je zak halen en met de hand bedienen....
Dit is sinds februari dit jaar en 15k op de klok. De auto rijd lekker, maar veel van m'n aanvankelijke plezier in deze auto is toch weg door dit gedoe. Mijn vorige auto (Toyota Camry) heeft de dealer alleen voor regulier onderhoud gezien. Nooit wat. Ik vindt dit product eigenlijk achteraf geen 76k waard..... De dealer doet wat hij kan maar, ik hoef er niet bijna elke week op de koffie. Hoe aardig en vriendelijk ze ook zijn.
Als dit zo doorgaat denk ik dat mijn volvo rijden een korte carrière tegemoet gaat....
Met vriendelijke drivers groet,
André
Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08 fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981 Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951
goed, maar ik zit liever niet in die camry als ik em in de vangrail parkeer.
ik kan best meeleven met alle problemen die hier voorkomen, maar niet al het geld wat je geeft bij de dealer zit in snufjes en 'binnenhuisinrichting'
maar das dan weer kwestie van prioriteiten stellen.
invloed van ford denk ik niet, ook als volvo nog steeds van volvo was, gingen ze vandaag de dag elke euro dubbel moeten omdraaien en waar mogelijk besparen om in de running te blijven
Min of meer wel ja. Besparen is het enige wat je hoort. Het probleem is eigenlijk dat de Amerikanen aan korte termijn ( ipv. lange termijn ) denken doen.
Sam schreef:goed, maar ik zit liever niet in die camry als ik em in de vangrail parkeer.
ik kan best meeleven met alle problemen die hier voorkomen, maar niet al het geld wat je geeft bij de dealer zit in snufjes en 'binnenhuisinrichting'
Ja, de Volvo is waarschijnlijk zowel actief als passief een veiligere auto dan die Camry van 1998, maar de tijd dat Volvo het alleenrecht op 'de veiligste auto' hadden is al even voorbij. Ze worden en zijn al links en rechts op dat gebied ingehaald door diverse andere merken. Kijk maar eens naar de encap scores.
Met vriendelijke drivers groet,
André
Volvo XC70 Summum D5 geartronic MY08 fam, mob. en sec. line, gevent. leer, aut. nivoregel, sub woof, USB/ipod, trekhaak
Land Rover 110V8 Stw , 1985
Harley Davidson Roadster, 1981 Toyota Camry executive, 1998
Land Rover 90V8, 1987
Toyota Landcruiser 2.4TD softtop 1992
Toyota Celica 2.0 GT, 1990
Land Rover SIII 109 Stw, 1981
Kawasaki 900 ninja, 1987
BMW R60/2, 1951