Pagina 2 van 2

Geplaatst: 12.09.2008 - 08:34
door Quasimodoto
Ik zie VOLVO garantie
VOLVO advantadge
VOLVO assistance.
dat valt gewoon onder de vlag VOLVO
en niet volvodealer garantie
want anders zou het betekenen dat nieuwe Volvo's onder VOLVO garantie ook alleen bij je aankooppunt behandeld zouden worden.
de voorwaarden zijn gewoon niet goed gedefinieerd.
slechte zaak ..
( Citaat )

- - Dan is het toch niet raar dat een leek als ik bedenkt dat een auto van VOLVO Used Car Selector zonder problemen overal gerepareerd wordt in de garantie periode. - -

Groetjes Quasimodoto

Geplaatst: 12.09.2008 - 08:41
door Quasimodoto
bart simpson,

Beste Bart,

Lees eerst eens goed, voordat je op zo'n 'aanmatigend toontje' dingen gaat beweren die niet van toepassing zijn.

Quasimodoto

Geplaatst: 12.09.2008 - 08:45
door bart simpson
Aanmatigend? zolang je ziet wat je wilt zien zie je het doorgaans ook.

Mocht je bij mij stilvallen wordt je na overleg met de leverende dealer (in geval van iets serieus) ten aanzien van de kosten uiteraard geholpen, maar wil de verkopende de rekening daarvan niet gaan betalen moet de Touringservice je toch naar hem gaan brengen.

Geplaatst: 12.09.2008 - 11:17
door Walter
Quasimodoto schreef: gaat beweren die niet van toepassing zijn.
Hetgeen Bart zegt klopt gewoon... Ja er staat Volvo garantie. Dat is om onderscheid te maken met BOVAG garantie en zegt alleen dat de verkopende dealer de occasion verkoopt met het SUC-label erop. Daar zitten diverse voordelen aan, lijstje is al geplaatst. De dealer verkoopt het suc-label met de afsrpaken die daarvoor met Volvo NL en alle dealers gemaakt zijn. Dus de garantievoorwaarden zijn door alle Volvo-dealers afgestemt en daarom heet het Volvo garantie. Dat zegt nog niet dat Volvo NL die garantie geeft?

De dealer koopt occasions in, bv via inruil. Die betalen ze uit de eigen portemonnee. Bij verkoop wordt een potje gemaakt voor garantie en daaruit wordt gezorgd dat de klant tevreden is. Volvo NL komt nergens in het hele spelletje voor... In principe kan de Volvo bij iedere dealer gerepareerd worden. De reparerende dealer stuurt dan een factuur naar de verkopende dealer. Maar voor de verkopende dealer is het veel goedkoper de auto zelf te repareren, zoals al eerder voorgerekend. Dus dat heeft gewoon de voorkeur, zo raar is dat toch niet?

De conclusie dat Volvo NL zich met de occasions bezig houdt omdat de zoekmachine op hun site is en omdat er een paar keer Volvo in de voordelen staat, vind ik wonderbaarlijk kunstig gevonden. de dealers verkopen alleen Volvo's met SUC-label. Als er Volvodealer-garantie gegeven wordt, kan dat ook op een Audi. En de dealer verkoopt Volvo's,
dan is het toch niet zo gek dat er Volvo genoemd wordt...

Quasimodoto, ik snap ook niet wat de aanleiding tot deze discussie is. Heb je een probleem met je SUC? Soms zijn dingen gewoon niet zoals je graag ziet, mijn advies is dat soort dingen te accepteren anders heb je geen leven... En als je dan toch dingen die met jouw SUC te maken hebben wil claimen bij Volvo NL, prima. Maar als de dealer die jouw vorige auto ingeruild heeft problemen heeft met die auto? Dus die is verkocht en nu is de motor kapot. Mag die dan ook bij jou reclameren? Jij hebt uiteindelijk jouw auto aan die dealer verkocht en geleverd?

Geplaatst: 12.09.2008 - 11:30
door Hans
Het is wat Volvomafia(en Bart) zeggen. Heb je een probleem met je SUC kun je gewoon naar de dealer om de hoek. Mijn XC70 komt uit Sneek. Ik heb dat zelf zo gewilt om het eenvoudige feit dat hun dé Ocean Race hadden staan die ik wilde. (en nu heb) Met die dealer heb ik duidelijk afgesproken wat te doen bij eventuele garantiegevallen. Duidelijkheid staat en valt bij een goede (normale) communicatie.

Ik heb nu twee keer beroep gedaan op mijn garantie. Twee keer kon ik het gewoon hier om de hoek laten repareren. No problem.

Het is niet zo zwart wit als het vaak geschetst wordt.

Geplaatst: 12.09.2008 - 11:39
door Battlecruiser
Als ik een tweedehands Philips TV koop in Groningen, kan ik toch ook niet met mankementen teruggaan naar een winkelier in Deventer?

Geplaatst: 12.09.2008 - 12:05
door Michael Oud
Misschien als het onderdeel van dezelfde franchise is wel.

Niet dat ik franchisers in tweedehands bruingoed ken, maar goed.

Enniewee, ik vind het wel een beetje slordig geregeld dat er geen regeling is die er voor zorgt dat je met een garantieklus gewoon bij elke dealer terecht kunt. Hoe zij het dan onderling claimen is hun issue.

Geplaatst: 12.09.2008 - 13:28
door Hans
Ik kocht een 2e hands Triumph moter ( 8mnd oud, 2000km). Ik kon voor alle garantie gewoon bij de dealer terecht. Zij regelden het direct met de importeur. Maar goed. Ik denk dat die structuur anders in elkaar zal zitten.

Geplaatst: 12.09.2008 - 13:29
door Walter
nog maals, die is er wel. Alleen het moet wel in goed overleg gaan, de verkopende dealer moet wel toestemming geven aan de reparerende dealer. En die laatste gaat bij een "nee" echt de kosten niet op zich nemen...

Geplaatst: 12.09.2008 - 15:22
door Michael Oud
VolvoMafia schreef:nog maals, die is er wel. Alleen het moet wel in goed overleg gaan, de verkopende dealer moet wel toestemming geven aan de reparerende dealer. En die laatste gaat bij een "nee" echt de kosten niet op zich nemen...
Ho, excuus, tussen 't werk door even snel getypt.

Geplaatst: 12.09.2008 - 15:39
door Walter
geaccepteerd :-)