Pagina 2 van 2

Geplaatst: 14.10.2005 - 20:57
door Jaap
Eventuele luchtlekkage (als je valse lucht bedoelt tenminste) is BTW ook eenvoudig aan te tonen met een spuitbusje starthulp (bijvoorbeeld Start Pilot).
Je moet dan met draaiende motor op alle verdachte plekjes even een keer sprayen, gaat ie sneller lopen,.....dan zuigt ie valse lucht.
(niet per ongeluk richting luchtinlaat spuiten natuurlijk)

Al met al schiet je niet veel op met dit draadje Physical. De LMM blijkt toch echt een lastige/listige verdachte :(
Idd balle dat het schijnbaar onmogelijk is om meetbaar aan te tonen of het apparaat al dan niet deugt.

Bij de 200 serie wil ook een vervuilde/kapotte bovenste dode punt sensor wel eens roet in het eten gooien met dezelfde symptomen.

Geplaatst: 15.10.2005 - 00:34
door fluz
Bij mijn vorige auto, audi A4, is wegens de onregelmatige loop van de motor een LMM vervangen. Na deze "reparatie" was het enige merkbare verschil het gat dat in mijn beurs over bleef :roll: .
Die dingen zijn idd zeer kostbaar, worden graag aangewezen als de oorzaak van een probleem, worden met liefde en plezier volgens standaard tarief vervangen en de uitkomst blijft een gok.
Veel succes en wijsheid :!:

Geplaatst: 16.10.2005 - 10:50
door PhysicalZen
Tja, dat helpt niet echt bij het maken van een keuze :?

Ik kan nu een nieuwe kopen voor 330,- incl. btw of een tweede hans voor 150,-.

Als het spul door gebruik slijt (en dat doen ze, want gewonde weerstanden verlopen ook!) Dan is het risico bij een gebruikte behoorlijk hoog :(

Jammer is ook dat de OEM markt op het punt staat open te gaan voor de LMM van Siemens (wordt nu alleen nog aan HELLA geleverd, welke hem doorverkoopt aan Volvo!!). Wat gaat de prijs doen als de markt vrij is??

Trouwens kun je die spray ook gebruiken bij een turbomotor???? Er is namelijk een hogere druk in de leiding dan de atmosferische!! Theoretisch werkt dit dan niet.
Misschien mensen met ervaringvoordat ik zo'n bus koop?

Geplaatst: 16.10.2005 - 20:58
door Jaap
PhysicalZen schreef:Trouwens kun je die spray ook gebruiken bij een turbomotor???? Er is namelijk een hogere druk in de leiding dan de atmosferische!! Theoretisch werkt dit dan niet.
Misschien mensen met ervaringvoordat ik zo'n bus koop?
Wat ik bedoel werkt bij het zuigen van valse lucht, in kwesties waarin er sprake is van weglekkende overdruk heb je er geen zak aan.

Als er met je eigen LMM nog gewoon gereden kan worden zou ik zeker geen gebruikte gaan kopen en nog even wachten op de dingen die gaan komen?

Succes

Geplaatst: 17.10.2005 - 15:05
door PhysicalZen
Fijn om bevestigd te krijgen dat theorie en praktijk in deze hand in hand gaan :occasion5: