Pagina 2 van 2

Geplaatst: 20.09.2008 - 19:09
door marcelg
ik had die vent gebeld vanmiddag voor informatie kreeg geen duidelijk beeld van onderhouds geschiedenis(d-riem) en toen ik vroeg van de rede van verkoop reageerde die een beetje geirriteerd. en dan dus dat ie adverteerd als D5 terwijl ie dat niet is, dan heb ik geen vertrouwen

Geplaatst: 20.09.2008 - 19:12
door BarnOwl
Vergeet niet dat veel mensen het verschil niet weten tussen die diesels, dus het hoeft geen opzet te zijn. Bovendien zijn er erg veel auto's van 8 jaar of ouder die geen volledige onderhouds historie hebben.
Als je echter zo'n auto bij een garage koopt kun je in ieder geval nog garantie bedingen......

Geplaatst: 20.09.2008 - 19:13
door marcelg
garantie heb je toch altijd? kopersbescherming?

Geplaatst: 20.09.2008 - 19:15
door BarnOwl
Ja, maar hoe zie je dat in de praktijk bij een particulier?

Geplaatst: 20.09.2008 - 19:16
door marcelg
particulier niet nee, maar in de lage prijs klassen van de 2001model zie je weinig tot geen particulieren, alleen bedrijven

Geplaatst: 20.09.2008 - 19:25
door Thijs
BarnOwl schreef:D5 uit 2001? :roll:
Ik neem aan dat de 2.5D bedoeld wordt, zwakke punten:

- Trillingsdemper
- LuchtMassaMeter
- Vliegwiel
- Lawaaierige veerpoten

Distributieriem om de 160.000 km.

Als dit alles onder controle is kan de motor 6 ton aan......
Is dat niet 120000 voor de d riem? Als ik in mijn oh historie kijk is het bij 120 en (na)bij de 240 gebeurd. En bij de koop de mededeling dat ie weer moest bij 360..
Als het om de 160 zou zijn hoef ik voorloping iig niet.

En ik weet niet zo zeker of de D5 zuiniger is als de (traktor) 5 cil. 2.5D van audi... (Hans Anesthesie)
Ik rij er een respectabele 1:18 mee, adh van tankbonnen! BC geeft optimistisch 5.4 aan (over 15000 km)

Geplaatst: 20.09.2008 - 20:35
door JJDD
marcelg schreef:garantie heb je toch altijd? kopersbescherming?
Oei - oppassen! Voor zover je al gelijk zou hebben, theorie = geen praktijk. Koop je bij een handelaar / bedrijf zonder garantie, heb je gewoon pech als er op korte termijn vette schade ontstaat. Zeker met een auto met dergelijke kilometerstand. Ga daar dus NIET vanuit.

Geplaatst: 20.09.2008 - 20:46
door toppertje
aha,ik dacht al, een v70 d5 voor 7000euro,daar zit wat achter.
en,inderdaad.

Geplaatst: 20.09.2008 - 23:35
door BarnOwl
Tarman T schreef: Is dat niet 120000 voor de d riem? Als ik in mijn oh historie kijk is het bij 120 en (na)bij de 240 gebeurd. En bij de koop de mededeling dat ie weer moest bij 360..
Als het om de 160 zou zijn hoef ik voorloping iig niet.
Je hebt gelijk, ik heb even in Vadis gekeken: Distributieriem om de 120.000. Dat betekend dat ik ook weer aan de beurt ben (240.000) :cry:

Geplaatst: 10.10.2008 - 20:59
door nikske
ja hoor, 120 000.
Ik ben ook weer aan de beurt, wel met 210 000 km, maar de eerste was wat te optimistisch, op 90 000 vervangen.
M'n vorige V70 was een classic, maar met dezelfde 2.5D, en had 268 000 km op de teller en reed nog altijd als nieuw bij wijze van spreken. Met de huidige wil ik er toch ook nog een tweetal extra jaartjes mee rondhotsen, dus nog eens een 80 000 erbij met het huidige regime. Moet zeker lukken!

Die trillingsdemper, hoe merk je dat?
Als ik gas los en niet ontkoppel, voel ik een extra terugval in de toeren rond 1800 t/m en davert de wagen lichtjes. Is dat een teken?

Geplaatst: 10.10.2008 - 23:39
door V70 T5 assen
toppertje schreef:aha,ik dacht al, een v70 d5 voor 7000euro,daar zit wat achter.
en,inderdaad.
Het kan een goede auto zijn , als de auto alleen een beurt nodig is incl.
d-riem .
Vroeg of laat komt die beurt toch wel , het is alleen de rekensom 7000 plus kosten beurt is dat de auto waard .

Als hij er netjes bij staat zonder al teveel butsen en krassen , ben niet op de hoogte van wat er zoal gevraagt worden voor dat bouwjaar met die kilometerstand, maar als ik hier de verhalen zo lees is die stand niet echt een probleem.

Kijk de auto wel goed na voor de aankoop , uitlaat banden enz. die dingen hebben meteen invloed op de kosten van de beurt..

Succes

Geplaatst: 11.10.2008 - 09:07
door toppertje
V70 T5 assen schreef:
toppertje schreef:aha,ik dacht al, een v70 d5 voor 7000euro,daar zit wat achter.
en,inderdaad.
Het kan een goede auto zijn , als de auto alleen een beurt nodig is incl.
d-riem .
Vroeg of laat komt die beurt toch wel , het is alleen de rekensom 7000 plus kosten beurt is dat de auto waard .

Als hij er netjes bij staat zonder al teveel butsen en krassen , ben niet op de hoogte van wat er zoal gevraagt worden voor dat bouwjaar met die kilometerstand, maar als ik hier de verhalen zo lees is die stand niet echt een probleem.

Kijk de auto wel goed na voor de aankoop , uitlaat banden enz. die dingen hebben meteen invloed op de kosten van de beurt..

Succes
goed lezen v70t5 uit assen!
het bleek later een 2.5D tezijn ipv een D5
zodoende mijn opmerking.

Geplaatst: 11.10.2008 - 09:39
door BarnOwl
nikske schreef:
Die trillingsdemper, hoe merk je dat?
Als ik gas los en niet ontkoppel, voel ik een extra terugval in de toeren rond 1800 t/m en davert de wagen lichtjes. Is dat een teken?
Dat is het vervelende: Je merkt het pas als het te laat is. Sommige geven na 3 ton pas de geest en andere gaan er na 80.000 al aan.
Het schijnt dat je het kunt zien aankomen als de speling tussen buitenste en binnenste pulley te groot is en/of gescheurd rubber.

Preventief vervangen is beter. Als hij er met 120km /u afslaat kan hij erg veel schade aanrichten.

Geplaatst: 11.10.2008 - 16:51
door V70 T5 assen
toppertje schreef:
V70 T5 assen schreef:
toppertje schreef:aha,ik dacht al, een v70 d5 voor 7000euro,daar zit wat achter.
en,inderdaad.
Het kan een goede auto zijn , als de auto alleen een beurt nodig is incl.
d-riem .
Vroeg of laat komt die beurt toch wel , het is alleen de rekensom 7000 plus kosten beurt is dat de auto waard .

Als hij er netjes bij staat zonder al teveel butsen en krassen , ben niet op de hoogte van wat er zoal gevraagt worden voor dat bouwjaar met die kilometerstand, maar als ik hier de verhalen zo lees is die stand niet echt een probleem.

Kijk de auto wel goed na voor de aankoop , uitlaat banden enz. die dingen hebben meteen invloed op de kosten van de beurt..

Succes
goed lezen v70t5 uit assen!
het bleek later een 2.5D tezijn ipv een D5
zodoende mijn opmerking.

Geeft idd niet aan dat het betrouwbaar is , maar lees hier ook dat sommige het verschil niet zien of kennen .

Maar het zou wel een goede auto kunnen zijn , dat was de kern van mijn verhaal......