Pagina 2 van 2

Geplaatst: 22.09.2008 - 10:50
door Thuurc
bart simpson schreef:
Thuurc schreef:
bart simpson schreef:daar moet die 2.0T dan ook tussen komen
Sorry, ik bedoelde de 2.0T. Begrijp ik dat er dan ook een ongeblazen 2.0 komt?
u was de eerste die een 2.0 benzine noemde, die 2.0T moet iets van > 200pk's gaan krijgen
Laten we geen u gaan gebruiken :shock: ;)

Naja, misschien dat er ruimte is voor een 2.0 (En de power voor een bak van 1800kg)

Geplaatst: 22.09.2008 - 12:59
door Johann
Meende dat de 2.0T 190 PK gaat doen.

Geplaatst: 22.09.2008 - 19:54
door RDtrans
ik meende vorige week gehoord te hebben in vcg, dat halfweg 2009 een een xc 60 op de markt zou komen met de T5 er in ipv T6.Weten jullie daar iets meer van?

Geplaatst: 22.09.2008 - 20:03
door bart simpson
ik zou er niet op rekenen

Geplaatst: 22.09.2008 - 20:58
door nossy
bart simpson schreef:ik zou er niet op rekenen
Bart ==> Liggen de 2.0D en 2.0T al definitief vast voor half 2009?

eerst was er sprake dat de 2.0D er niet zou komen in te liggen niet?

Geplaatst: 22.09.2008 - 21:22
door eddy3
Allemaal mooi,die nieuwe motoren,maar niks van Volvo zelf,daarmee graven ze hun eigen graf!

Geplaatst: 22.09.2008 - 21:30
door bart simpson
Een FWD ligt vast
eddy3 schreef:Allemaal mooi,die nieuwe motoren,maar niks van Volvo zelf,daarmee graven ze hun eigen graf!
Volvo is te klein om de ontwikkeling van het hele motorengamma voor eigen rekening te kunnen doen, het is allemaal niet anders.

Het buiten Zweden bouwen van een auto is imho al niet goed voor de corevalues van om het even welk Zweeds automerk

Geplaatst: 22.09.2008 - 22:40
door Autogek
avdpeijl schreef:Enne de nieuwe (BiTurbo) D5? Energie label C klinkt stuk beter dan huidige F (autom.).
Enig idee wanneer die erin gelepeld wordt?

..nu alleen die kleur nog...
Ik moet alleen eerst nog eens zien dat het een c label gaat worden?
Ik kan me niet voorstellen dat zo,n nieuwe motor zoveel minder gaat verbruiken?

Ik denk namelijk dat de huidige 2.4D en D5 qua motor nog eens niet zoveel verbruiken maar dat het meer in de overbrengeng zit, dus de GT.
Als je namelijk het verbruik vergelijkt van een VW Tiguan 2.0tdi 140pk
die gem. 7,2 ltr verbruikt en de 2.4 en de D5 gemiddeld 7,5 is dat voor een auto die meer weegt en een 5 cylinder motor heeft zo slecht nog niet.

Edwin

Geplaatst: 22.09.2008 - 22:48
door RDtrans
waar ze de moterblokken maken van psa in Montbellard,worden er vele motoren gemaakt voor verschillende merken,zoals volvo,fort,peugeot,citroën,mazda,enz...
Ik wil gewoon maar zeggen, dat er vele automerken samen werken om de prijs van de auto's zo laag mogelijk te maken.