Pagina 2 van 8

Geplaatst: 05.10.2008 - 19:06
door leip11
ik was daar een paar maanden geleden wezen kijken en toen stond er maar 1 die voor de verkoop was.

maar zal binnenkort nog wel effe kijken.
heb al een mail gestuurd met de vraag wat ze hebben.

timo

Geplaatst: 05.10.2008 - 19:41
door P.K.
leip11 schreef:ik was daar een paar maanden geleden wezen kijken en toen stond er maar 1 die voor de verkoop was.
't Is toch ook een sloperij en geen handelaar...

:thumbup:

Geplaatst: 05.10.2008 - 19:42
door leip11
ik mocht er niks uithalen want hij wilde hem verkopen.

was wel bagger zag er namelijk wel goed uit. zat geloof ik ook een infocenter in die ik er uitwilde halen mocht dan weer niet:(

timo

Geplaatst: 06.10.2008 - 11:02
door Dragunov86
leip11 schreef:ik mocht er niks uithalen want hij wilde hem verkopen.

was wel bagger zag er namelijk wel goed uit. zat geloof ik ook een infocenter in die ik er uitwilde halen mocht dan weer niet:(

timo
Dan heb je er ook nog in in hellevoetsluis zitten.

Geplaatst: 06.10.2008 - 11:06
door leip11
daar moet ik dan ook maar eens gaan kijken.


timo

Geplaatst: 06.10.2008 - 11:29
door Dragunov86
leip11 schreef:daar moet ik dan ook maar eens gaan kijken.


timo
Alleen je wordt wel in de gaten gehouden, ik ging er toen heen met een vriend ik was 21 en hij 23 en we werden aangesproken alsof we 8 waren.

Daarom heb ik ook het schild en de badges maar achter het hek gegooid waarna we ze ophaalde. ;)

Maar voor de rest kun je er veel halen.

Geplaatst: 03.11.2008 - 18:08
door Kootje
Vorige week ben ik weer bij firma van Zutphen in Veghel geweest. Phase 2 achterlicht en een interieur-/pollenfilter voor €20! Al vaker geweest en iedere keer mazzel! Leren deurpanelen voor mijn oude 460, armsteun met bekerhouders voor een tientje :D . Er staan nu zo'n 10 440/460's en 2 480's. Een 440 phase 1 met lederen bekleding (zonder de deurpanelen), minstens 2 elektrische antenne's voor de 460 en een 440 met Pre-Woodec donker houten dashboardbekleding. En de auto's zijn hier niet gestapeld, dus makkelijk sleutelen!

Geplaatst: 03.11.2008 - 22:05
door P.K.
Kootje schreef:Vorige week ben ik weer bij firma van Zutphen in Veghel geweest. Phase 2 achterlicht en een interieur-/pollenfilter voor €20! Al vaker geweest en iedere keer mazzel! Leren deurpanelen voor mijn oude 460, armsteun met bekerhouders voor een tientje :D . Er staan nu zo'n 10 440/460's en 2 480's. Een 440 phase 1 met lederen bekleding (zonder de deurpanelen), minstens 2 elektrische antenne's voor de 460 en een 440 met Pre-Woodec donker houten dashboardbekleding. En de auto's zijn hier niet gestapeld, dus makkelijk sleutelen!
Da's het betere werk! :wink:

Geplaatst: 03.11.2008 - 22:09
door Wiebe
Hm.. moet ik daar maar eens heen... Ik zoek nog een armsteun met bekerhouder,want ik had vanochtend me bekleding onder het drinken -.- naja gelukkig heb ik leer =)

Geplaatst: 05.11.2008 - 00:42
door M-otje
Vanmiddag stuitte ik op de sloop (alteveer groningen) op een net (volgens mij) afgeleferde Volvo 460 2.0i. Want een medewerker van de sloop schrok al, en vroeg als ik deze vooraan op het terrein eruit gehaald had, want dat mocht namelijk niet, maar deze stond al netjes achterop het terrein.
Deze Volvo zat nog boordevol electrische onderdelen.
Helaas was ik alleen maar bekabeling en de bedieningspanelen nodig, maar anders had ik de electrische ramen voor én achter er ook uitgehaald. Maar ik kon de electrische spiegels én een perfecte armsteun niet laten liggen.

Ik heb dus:

Electrische spiegels.
Tweeters in raamstijl,
Volledige bekabeling spiegels/ramen
Bedieningspanelen links en rechts.

Dit alles heeft mij maar €50,-

Kortom, ik ben weer een tevreden man.

er staan overigens genoeg Volvo's, stuk of 15 volvo's 440/460 en 1 480.
Sommige helaas volledig in elkaar, of al leeg gehaald, anderen nog goenoeg onderdelen.

Geplaatst: 05.11.2008 - 06:59
door mightyspawn
Heb het idee dat de 4xx toch de meest voorkomende auto is op de sloop. Die ligt er echt massal rond. Nog geen sloop geweest waar ik die niet gezien heb. Ik zie zelden een duurder type als de s70 of 850 op de sloop. Volgens mij worden die meteen gerecycled tot op de schroef.

Geplaatst: 05.11.2008 - 10:02
door M-otje
Ook op de sloop in Alteveer staan verschillende 850gers, vEr staan (volgens mij) ook V70, 740, 340 etc, maardaarheb ik natuurlijk niet op gelet.

Geplaatst: 05.11.2008 - 15:25
door Shockwave
Heb het idee dat de 4xx toch de meest voorkomende auto is op de sloop
Zo het zo zijn, dat de meeste gebruikers, die niet echt iets met volvo hebben, nu door de 440 heen zijn. Alleen mensen die hem in goede staat willen houden hebben nog een 440?
Bij de sloop bij mij in de buurt staan namelijk ook nogal wat 440's.

Geplaatst: 05.11.2008 - 15:59
door Auk
De Nederlandse Volvo's zijn niet de meeste degelijke Volvo's ooit gebouwd, dat is de reden dat je die allemaal op de sloop ziet.

De degelijkere 7/8/900 series zul je niet zo 123 op de sloop aantreffen.

De sloperijen hier in de buurt hebben veel 340/360 en 440/460 maar ook af en toe een keer een 7/900serie met flink wat klokjes rond. Tijdje geleden stond er nog een uitgebrande 854 T5 :cry:

Geplaatst: 05.11.2008 - 21:24
door Shockwave
De Nederlandse Volvo's zijn niet de meeste degelijke Volvo's ooit gebouwd
Gelukkig houdt de mijne zich redelijk goed :P, jammer voor de mensen die hem weg moesten doen, maar voor mij (en anderen) een mooie gelegenheid om goedkoop iets te krijgen voor je auto.

Geplaatst: 06.11.2008 - 06:50
door mightyspawn
Andere reden is natuurlijk dat er veel meer 4xx en 3xx zijn verkocht. En 2e hands prijs is verwaarloosbaar. Als je die voor 750 euro kunt krijgen en je hebt onderhoud voor 700 euro zijn er zat mensen die hem richting de eeuwige jachtvelden sturen en weer een 2e hands 4xx aanschaffen. Dit doe je nie zo snel met de 7 8 en 9 serie.

Geplaatst: 06.11.2008 - 07:37
door Auk
Maar wat noem jij eeuwige jachtvelden?

Wat de verkoopcijfers zijn weet ik helaas niet, ik denk overigens niet dat je daar gelijk in hebt, gezien je de 300/400-serie vrij weinig tegen komt. (in delen zoals de States heb ik ze nog nooit gezien)

Tevens heb ik nog geen enkele 300/400-serie gezien die meer dan vijf keer klokje rond gegaan is. Wanneer je de tanks bekijkt is dit geen enkele uitzondering.



(ben benieuwd hoe het over 30jaar is met de meeste nieuwe Volvo's die nu van de band rollen)

Geplaatst: 06.11.2008 - 07:45
door mightyspawn
(volvo) sloop, mensen kopen niet graag een 2e hands auto die geen apk meer heeft en een hoop onderhoud nodig heeft.

En spreek alleen over Nederland mbt dat je ze nogal vaak tegenkomt op de sloop. Zeker om en rond Born. En idd buiten Europa zijn ze amper verkocht, ookal kom ze je in AUS en NZ ook tegen.

Ben daar ook wel benieuwd naar over 20 jaar. Denk dat vooral de elektronica die moderne auto's de das om doen. Er valt echt bijna niks zelf meer aan te doen. Werd al minder toen injectie en andere moderne technieken in de jaren 80 om de hoek kwamen kijken. Maar daar valt nog een hoop zelf aan te doen. Tegenwoordig is echt alles elektronisch. En zelf een ICtje bakken of een boordcomputer doormeten om te kijken waar de fout zit doe je niet 1,2,3. De dealers doen ook simpelweg resetten of in uiterste gevallen de complete computer vervangen als die moeilijk blijft doen.

Geplaatst: 06.11.2008 - 08:49
door den toerist
Auk schreef:
Wat de verkoopcijfers zijn weet ik helaas niet, ik denk overigens niet dat je daar gelijk in hebt, gezien je de 300/400-serie vrij weinig tegen komt. (in delen zoals de States heb ik ze nog nooit gezien)
Ik denk zelfs niet dat de 300/400-serie er ooit op de markt gekomen is in de USA.
De 480 die er eerst was, was speciaal voor de Amerikaanse markt ontworpen.. maar die vonden ze te klein. Ze wilden toe der tijd liever de grotere Volvo modellen zoals de 700 reeks, 240 reeks...

Geplaatst: 06.11.2008 - 14:44
door Auk
Na wat research ben ik erachter gekomen dat de 300 serie naar vrijwel ieder land ter wereld geexporteerd is. Vooral naar het Verenigd Koninkrijk.

De 440/460 staat toch wel vrij regelmatig te koop op eBay vanuit USA, dus die zijn daar blijkbaar ook geleverd.
den toerist schreef: De 480 die er eerst was, was speciaal voor de Amerikaanse markt ontworpen.. maar die vonden ze te klein. Ze wilden toe der tijd liever de grotere Volvo modellen zoals de 700 reeks, 240 reeks...
Dat heeft er vrij weinig mee te maken...

Volvo stond vanaf het punt van de lancering te popelen om 480's naar de Staten te zenden, maar omdat de Dollar zo laag gekoerst was en de regels in de Staten flink veranderd werden was het niet gunstig om ze nog over de grote plas te sturen.