Volvo 440/460.... ik wil wel maar ik kan niet?
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Koop maar eens een volvo van 2001 of nieuwer.. beetje duur nog voor mij 
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
-
gertvanderspek
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34
Verkoop je hem zelf via Marktplaats. Leverd vaak ook meer op dan inruil.
Via een site als MP kun je ook ongeveer zien wat ie waard is.
gr
Gert
Via een site als MP kun je ook ongeveer zien wat ie waard is.
gr
Gert
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Dat is waar
Maar ik kan geen dag zonder auto dus ik moet meteen een andere auto hebben dan
En ik hou ook niet van die lui die aan de deur hangen en dan niet kopen enzo...en dan een week later komen ze weer aan de deur te zeuren dat er iets niet goed is.. Veel te veel gedoe 
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
-
gertvanderspek
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34
Zelf heb ik een 440 1.8 gekocht via MP. Met de vraag als ik hem mocht laten keuren. Dit gedaan en de min punten opgenoemd en de plus punten. Hier een verkoopprijs over afgesproken en de auto gekocht zonder garantie.
Mijn zwager heeft zijn Peugot op dezelfde manier verkocht. Als je een auto via MP koopt of andere site weet je van te voren dat je goedkoper uit bent als je maar duidelijke afspraken over maakt.
Als ik je foto zie heb je een Phase 1 en die leveren volgens mij bijna niks op of niks op.
E 250 - E 500 gok ik.
Mijn zwager heeft zijn Peugot op dezelfde manier verkocht. Als je een auto via MP koopt of andere site weet je van te voren dat je goedkoper uit bent als je maar duidelijke afspraken over maakt.
Als ik je foto zie heb je een Phase 1 en die leveren volgens mij bijna niks op of niks op.
E 250 - E 500 gok ik.
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Wel een met alles erop en eraan
Vol leer.. airco enzo
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Deze topic is de juiste topic in mijn situatie. Al 15 jaar rijdt ik met één tussenperiode de Nederlandse Volvo. Ik heb twee jaar een 440 op gas gereden. Daarnaast de 300 serie met voornamelijk de 360. Maar de lol is er af. Ik kan geen roest meer zien. De 300 serie laat ik voor wat het is.
Met enige twijfel maar na goed onderzoek en info heb ik gekozen voor de Volvo 460 1.8 DLI rood uit 1992 met 185.000 op de teller. In de winter onder dak gestaan en bereden door schoonvader die er niet meer is. De wagen is keihard. Zelfs geen spat roest op de wielkasten achter. Het enige waar ik benieuwd naar ben is de distributieriem. Wel heeft de wagen aandacht nodig. Uitlaat is niet nieuw e.d.
Ik heb vertrouwen in deze wagen en ben een onvervalste doe het zelf bezitter. Een oude wagen zo mooi maken dat hij er bijna nieuw nostalgisch uitziet.
Het lezen van ervaringen gaat alle kanten op. De een komt wél problemen van grote aard tegen en de ander helemaal niet. Dat heeft volgens mij met de chauffeur en behandeling van de wagen te maken. Ik houd van relaxed rijden met oog voor levensduur.
Dat is mijn hobby en ik zet hem voort met de 400 serie.
Dus ik heb hem vrijdag. Of er moet iets heel geks gebeuren. Maar na de keuring van een jaar geleden heeft de wagen bijna niet gereden.
Ik zal hem na poetsen presenteren.
Met enige twijfel maar na goed onderzoek en info heb ik gekozen voor de Volvo 460 1.8 DLI rood uit 1992 met 185.000 op de teller. In de winter onder dak gestaan en bereden door schoonvader die er niet meer is. De wagen is keihard. Zelfs geen spat roest op de wielkasten achter. Het enige waar ik benieuwd naar ben is de distributieriem. Wel heeft de wagen aandacht nodig. Uitlaat is niet nieuw e.d.
Ik heb vertrouwen in deze wagen en ben een onvervalste doe het zelf bezitter. Een oude wagen zo mooi maken dat hij er bijna nieuw nostalgisch uitziet.
Het lezen van ervaringen gaat alle kanten op. De een komt wél problemen van grote aard tegen en de ander helemaal niet. Dat heeft volgens mij met de chauffeur en behandeling van de wagen te maken. Ik houd van relaxed rijden met oog voor levensduur.
Dat is mijn hobby en ik zet hem voort met de 400 serie.
Dus ik heb hem vrijdag. Of er moet iets heel geks gebeuren. Maar na de keuring van een jaar geleden heeft de wagen bijna niet gereden.
Ik zal hem na poetsen presenteren.
-
jef
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Gefeliciteerd met je VOLVO 460. Meestal staat het aangegeven onder de moterkap wanneer de distributieriem vervangen is.Is dit niet het geval, dan is er misschien nog het onderhoudsboekje waar het in kan staan.En kun je niets terug vinden, twijfel dan niet en laat er bij deze km stand een nieuwe opzetten of zelf doen kan ook natuurlijk.Veel rijplezier met je 460.
-
evanmandos2
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
- Locatie: Groningen city
wil wel maar kan niet, nee echt een absoluut onware conclusie
(gefeliciteerd met je 460 redrooster).
zelf rijd ik nj een ouwe mondeo, en krijg straks een civic hybride van de baas, maar zodra ik in een huis zit met een klein beetje ruimte eromheen komt er weer een onvervalste volvo uit born hoor!!!
Heb een jaartje rondgereden in een 440 in slechte staat(weinig roest, maar wel goed versleten
), en zelfs in die matige staat was dat een genot om in rond te rijden.
Als de ruimte het weer toelaat, haal ik voor 3 pakjes boter een mooie 440/460/480, misschien wel alledrie
, heerlijke sleutelwagen en super rijden. wil wel en kan wel!!!
[edit] distributie is erg goed zelf te vervangen hoor!!! beetje krap bij een 4xx, maar als je het niet erg vindt om wat schaafwondjes op te lopen, is het erg goed te doen, kost het ook net niks(100 euro voor een setje gok ik)[/edit]
zelf rijd ik nj een ouwe mondeo, en krijg straks een civic hybride van de baas, maar zodra ik in een huis zit met een klein beetje ruimte eromheen komt er weer een onvervalste volvo uit born hoor!!!
Heb een jaartje rondgereden in een 440 in slechte staat(weinig roest, maar wel goed versleten
Als de ruimte het weer toelaat, haal ik voor 3 pakjes boter een mooie 440/460/480, misschien wel alledrie
[edit] distributie is erg goed zelf te vervangen hoor!!! beetje krap bij een 4xx, maar als je het niet erg vindt om wat schaafwondjes op te lopen, is het erg goed te doen, kost het ook net niks(100 euro voor een setje gok ik)[/edit]
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
-
willemvanleeuwen
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22.06.2009 - 23:16
- Locatie: Delft
ik heb zelf tot nu toe vooral in franse wagentjes gereden (peugeot) en dat is me opzich best goed bevallen. Heb met mijn 306 in de afgelopen 3 jaar geen enkel (groot) probleem gehad.
Nu heb ik sinds kort ook een volvo 440 (een automaat estate uit 92 en een 1.8i uit 95) en eigenlijk zijn het fantastische bakken.
In eerste instantie was ik nooit zo'n fan van het uiterlijk, maar ik ben toch wel een beetje verliefd aan het worden op de modellen.
Ook rijden ze heerlijk!
Vooral de estate is super, lekker veel ruimte en een fantastisch rij-genot.
Nu heb ik sinds kort ook een volvo 440 (een automaat estate uit 92 en een 1.8i uit 95) en eigenlijk zijn het fantastische bakken.
In eerste instantie was ik nooit zo'n fan van het uiterlijk, maar ik ben toch wel een beetje verliefd aan het worden op de modellen.
Ook rijden ze heerlijk!
Vooral de estate is super, lekker veel ruimte en een fantastisch rij-genot.
Grijze Volvo 440 AUT Estate '92 [150k] (2009)
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
Antraciet zwart/grijze Volvo 440 1.8i '97 [240k] (2010-2011)
Roomwitte Volvo 245 GL 2.1 OD '79 [216k] (2009-heden)
Bordeaux rode Volvo s40 1.8i 16v '96 [123k] (2011-heden)
Overzicht van auto's + fotos: http://www.willemvanleeuwen.nl/autos/
-
gertvanderspek
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 08.09.2007 - 09:34
""Vooral de estate is super, lekker veel ruimte en een fantastisch rij-genot"
Is nooit officeel uit gebracht! De 440 en 460 bestaat alleen als sedan.
Er is een opzet stuk op de deksel om hem groter te maken maar tziet er niet ut!
Is nooit officeel uit gebracht! De 440 en 460 bestaat alleen als sedan.
Er is een opzet stuk op de deksel om hem groter te maken maar tziet er niet ut!
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
De rode gaat niet door. Er zit een luchtje aan. Vanuit de keuring te veel werk. Wat wel is te doen en het kost allemaal bijna niks maar toch. er is lang niet veel aan gedaan.
Ik naar Zevenaar. Tjonge jonge jonge wat kan er een verschil zitten in de staat van de auto vanuit hetzelfde jaar.
Deze Witte GL is dus echt goed onderhouden en is te zien aan de riemen, verdelerkap, slangen en bijvoorbeeld de dynamo die mooi nieuw blinken.
strakke wagen en ook hier de opmerking "aan de straatstenen niet kwijt kunnen". Hij heef 147.000 km gereden. Dus nog geen nieuwe distributie nodig.
Ik heb hem aangekocht en vrijdag haal ik hem op.
Ik vind het een prachtwagen. En wat een luxe interieur!
Slaat het model niet aan of zo? Of is wit "uit"
zie http://www.pannekeet.info/460
Ik naar Zevenaar. Tjonge jonge jonge wat kan er een verschil zitten in de staat van de auto vanuit hetzelfde jaar.
Deze Witte GL is dus echt goed onderhouden en is te zien aan de riemen, verdelerkap, slangen en bijvoorbeeld de dynamo die mooi nieuw blinken.
strakke wagen en ook hier de opmerking "aan de straatstenen niet kwijt kunnen". Hij heef 147.000 km gereden. Dus nog geen nieuwe distributie nodig.
Ik heb hem aangekocht en vrijdag haal ik hem op.
Ik vind het een prachtwagen. En wat een luxe interieur!
Slaat het model niet aan of zo? Of is wit "uit"
zie http://www.pannekeet.info/460
- redrooster
- 3rd Gear member
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 02:13
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Toen ik de auto zag dacht ik al; '500 is eigenlijk veel te weinig voor de staat waarin hij verkeerd.'
Het was een foutje op MP bleek later. Daar stond hij 200 euro goedkoper dan op zijn eigen garage site.
Ik neem hem voor 550 mee met verse olie en accu.
Zo krijg je wél blijde klanten......
Het was een foutje op MP bleek later. Daar stond hij 200 euro goedkoper dan op zijn eigen garage site.
Ik neem hem voor 550 mee met verse olie en accu.
Zo krijg je wél blijde klanten......
- lesterh2
- 2nd Gear member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 17:10
- Locatie: Ruurlo
Redrooster gefeliciteerd.
Ik ben opgegroeid met de 4xx serie in de familie en heb er dus nu zelf ook één. Kan me niets beters wensen als student. Veilig, lekker vlot, luxe, en ruim. Tot nu toe heeft de 460 me 0x in de steek gelaten, en geen grote problemen gehad. Wel wat onderhoud maar dat heeft iedere auto. Natuuurlijk rammelt ie wat meer dan een groter model Volvo en heeft de 4xx misschien een oude lullenbak imago maar ik heb daar lak aan. Veel mensen die mee rijden vinden het toch best wel een fijne auto met fijne stoelen.
Conclusie veel auto voor weinig en toch een Volvo.
Ik ben opgegroeid met de 4xx serie in de familie en heb er dus nu zelf ook één. Kan me niets beters wensen als student. Veilig, lekker vlot, luxe, en ruim. Tot nu toe heeft de 460 me 0x in de steek gelaten, en geen grote problemen gehad. Wel wat onderhoud maar dat heeft iedere auto. Natuuurlijk rammelt ie wat meer dan een groter model Volvo en heeft de 4xx misschien een oude lullenbak imago maar ik heb daar lak aan. Veel mensen die mee rijden vinden het toch best wel een fijne auto met fijne stoelen.
Conclusie veel auto voor weinig en toch een Volvo.
-
v0lv0freak
- 4th Gear member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 17.04.2009 - 09:44
- Locatie: Zuid-Limburg
Verschil zit hem in het feit dat een V/S40 wel een echte Volvo motor heeft en de 440/460 niet. Zelfde probleem geldt voor de 340, ook daar ligt een renault motor in. In een 360 ligt wel weer een echt Volvo redblock, maar dat weten de meesten niet.elco440 schreef: en waarom zou dan een 400 wel een ik wel wel maar kan niet zijn en een s/v40 niet? en de 300?
Overinges zijn de 4 cylinder diesels in de S40/V50 ook van PSA, en de 1.6 en 2.0 benzine ook dacht ik?
En ondanks dat wij 2 360's hebben zou ikzelf nooit een 340 met renault motor willen.. is het voor mij net niet.
Aan de andere kant lijkt een 480 me dan wel weer super gaaf!
Volvo C70 t-5 1998 saffron
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
Volvo 850 t-5r cream yellow (auto van de vrouw)
Volvo 360GLE 1987 blauw
Volvo 760TURBO intercooler 1986 flamenco red
- elco440
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 07.11.2008 - 14:23
- Locatie: Berlicum
- Contacteer:
dan noem mij maar een s/v40 met volvo blok zelfs de T4 is volgens mij toch echt gebasseerd op een frans blok. :?v0lv0freak schreef:Verschil zit hem in het feit dat een V/S40 wel een echte Volvo motor heeft en de 440/460 niet. Zelfde probleem geldt voor de 340, ook daar ligt een renault motor in. In een 360 ligt wel weer een echt Volvo redblock, maar dat weten de meesten niet.elco440 schreef: en waarom zou dan een 400 wel een ik wel wel maar kan niet zijn en een s/v40 niet? en de 300?
Overinges zijn de 4 cylinder diesels in de S40/V50 ook van PSA, en de 1.6 en 2.0 benzine ook dacht ik?
En ondanks dat wij 2 360's hebben zou ikzelf nooit een 340 met renault motor willen.. is het voor mij net niet.
Aan de andere kant lijkt een 480 me dan wel weer super gaaf!
Vw Polo Coupe '90 +R.I.P
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project
Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok
Even Voorstellen
Back 2 Project
Volvo 440 1.8I DL Fleet Pacific Blue Drivers Project
Volvo 440 GLT 2.0I Groene Peilstok
Even Voorstellen
Back 2 Project
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Alleen de diesels en de GDI in een V40/S40 waren niet van Volvo zelf. De overige viercilinder benzine motoren zijn allemaal afgeleid van 5 cilinder volvo 850 motoren.elco440 schreef: dan noem mij maar een s/v40 met volvo blok zelfs de T4 is volgens mij toch echt gebasseerd op een frans blok. :?
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
De 1.6 ben ik niet zeker van, maar de 1.8, 1.8i, 2.0 en T4 (waren er nog andere benzines leverbaar bij de S/V40?) zijn voor zover ik weet wel degelijk allemaal van Volvo zelf hoor...v0lv0freak schreef:Overinges zijn de 4 cylinder diesels in de S40/V50 ook van PSA, en de 1.6 en 2.0 benzine ook dacht ik?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
2.0 Turbo was ook nog leverbaar.. Kwamen meen ik van mitsubishi af.. Maar kan ik me in vergissen.ppFreddy schreef:De 1.6 ben ik niet zeker van, maar de 1.8, 1.8i, 2.0 en T4 (waren er nog andere benzines leverbaar bij de S/V40?) zijn voor zover ik weet wel degelijk allemaal van Volvo zelf hoor...v0lv0freak schreef:Overinges zijn de 4 cylinder diesels in de S40/V50 ook van PSA, en de 1.6 en 2.0 benzine ook dacht ik?
Ik heb 2 jaar een Volvo 440 uit 1996 gereden. Heerlijke auto die voor het geld veel luxe te bieden had. Qua wegligging vond ik het wel een beetje matig, maar ik heb er toch veel plezier aan gehad.
Helaas heb ik wel flink wat onderhoud aan de auto gehad.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
















