Jonge jonge, waar kan men zich er druk over maken.
Je kunt zomaar +/_ 50 pk eruit persen zonder chip.
Nou ja niet zomaar maar het kan wel.
Extra pk's zonder chip
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 22:11
- Locatie: Almere
Wat voor ingrepen bedoel je dan?raymond01 schreef:Jonge jonge, waar kan men zich er druk over maken.
Je kunt zomaar +/_ 50 pk eruit persen zonder chip.
Nou ja niet zomaar maar het kan wel.
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988
Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Voor € 800,--?
Volvo for life
- raymond01
- 3rd Gear member
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 15.10.2007 - 17:53
- Locatie: Arnhem/Zakynthos
Er is ook software die de software van je auto aan kan passen.
Wij doen dat met golfjes.
Ga je tot extremen dan moet je in de knip.
Golf 5 1.8 T met complete aanpassing kost een paar euries maar dan is er ook
300 PK.
En deze gaat over 3 weken naar +/- 500.
Wij doen dat met golfjes.
Ga je tot extremen dan moet je in de knip.
Golf 5 1.8 T met complete aanpassing kost een paar euries maar dan is er ook
300 PK.
En deze gaat over 3 weken naar +/- 500.
___________________________
Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Volvo V70 2.5T Aut bj 98
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Ik ben technisch niet erg goed maar het lijkt mij hier toch te gaan om wat in de volksmond chiptuning heet.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
- raymond01
- 3rd Gear member
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 15.10.2007 - 17:53
- Locatie: Arnhem/Zakynthos
Ja kan maar dan bouw je er een andere chip in.
Je kunt ook de bestaande chip aanpassen.
Dan ga je een beetje in de bestaande afstellingen knoeien.
Je kunt ook de bestaande chip aanpassen.
Dan ga je een beetje in de bestaande afstellingen knoeien.
___________________________
Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Volvo V70 2.5T Aut bj 98
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Is dus allebei tuning/ ofwel optimaliseren v/d software.raymond01 schreef:Ja kan maar dan bouw je er een andere chip in.
Je kunt ook de bestaande chip aanpassen.
Dan ga je een beetje in de bestaande afstellingen knoeien.
En ga je bij een fatsoenlijk bedrijf valt dat knoeien wel mee.
Je denkt toch niet dat volvo bv. 5 verschillende D 5 varianten bouwt.
ze zijn allemaal (in grote lijnen ) hetzelfde.
Zo af en toe geven ze wat pk tjes bij om je geld uit de zakken te kloppen,(krijg je als voorbeeld ) 10 pk en een parkeer sensor voor 5000 euro :shock:
Ga je gewoon tot de ontwerp limiet van motor transmissie en remmerij heb je thechnisch weinig problemen.
Ik spreek dus even niet over je kenteken of belastingdiensten.
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik denk dat deze dealer volledig de waarheid spreekt, en doet dat dan met een tunings box oid. Is dus inderdaad electronisch. Er komt geen software aan te pas. Feitelijk wordt door de electronica in de box ook de software aangepast (lees voor de gek gehouden) maar doet nooit dat wat een chip doet. Ik zou er niet aan beginnen, en bovendien is 800 euro voor een box wel erg veel geld.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Autogek
- 5th Gear member
- Berichten: 1322
- Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
- Locatie: De Lutte
- Contacteer:
Als het inderdaad een box is raad ik het je absoluut af.
Ik heb er niets anders dan ellende mee gehad.
Ik heb er niets anders dan ellende mee gehad.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Ik ben je uitleg even kwijt maar dat zal vast aan mij liggen, bij het electronisch aanpassen komt volgens jou dus geen software aan te pas, denk je dat ze de instellingen met gebakken lucht veranderen dan?edraket schreef:Ik denk dat deze dealer volledig de waarheid spreekt, en doet dat dan met een tunings box oid. Is dus inderdaad electronisch. Er komt geen software aan te pas. Feitelijk wordt door de electronica in de box ook de software aangepast (lees voor de gek gehouden) maar doet nooit dat wat een chip doet. Ik zou er niet aan beginnen, en bovendien is 800 euro voor een box wel erg veel geld.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Nee, geen gebakken lucht..
De gemeten signalen worden aangepast, dus lucht, brandstof, uitlaatgassen, overal worden waarden toegekend die dus in het echt anders zijn.. Dit is slecht voor oa (benzine) je katalysator! Hij spuit in verhouding gewoon teveel benzine in omdat het signaal van oa dus de labdasonde gewoon wordt veranderd.
Beetje raare opmerking, gebakken lucht. Je kan dan beter gewoon vragen wat er precies gebeurd, komt wat beter over denk ik.
De gemeten signalen worden aangepast, dus lucht, brandstof, uitlaatgassen, overal worden waarden toegekend die dus in het echt anders zijn.. Dit is slecht voor oa (benzine) je katalysator! Hij spuit in verhouding gewoon teveel benzine in omdat het signaal van oa dus de labdasonde gewoon wordt veranderd.
Beetje raare opmerking, gebakken lucht. Je kan dan beter gewoon vragen wat er precies gebeurd, komt wat beter over denk ik.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Inderdaad ook op het 850 forum worden ze afgeraden.Autogek schreef:Als het inderdaad een box is raad ik het je absoluut af.
Ik heb er niets anders dan ellende mee gehad.
De (powerbox) mag max 100 euro kosten ,en je zou hem zelf voor hooguit 2 tientjes kunnen bouwen.
Het is gewoon een waterdichte box met 2 stekkers die je tussen de kabelboom kunt pluggen.
In de box zit een aldanniet regelbare weerstand van hooguit 5 euro in een electro-speciaalzaak.
Conclusie 1 je word genaaid want je betaald veel voor weinig.
2 het managment krijgt afwijkende gegevens die evt schadelijk kunnen zijn.
voor 800 euro kun je beter een chip aanschaffen.
afhankelijk van je auto (leeftijd) ben je dan klaar en heb je een chip op maat.(kun je zelf aangeven wat je wilt koppel , vermogen of zuinigheid)
Voor nieuwere wagens zal het mogenlijk meer kosten.
Je kunt ook garantie krijgen bij gerenomeerde bedrijven.
Ik zou dan eerst de uitlaat aanpassen ( DP , cat ) dan heb je de meeste winst.
Zoek even op dit forum of het 850 forum voor tuners of resultaten.
We hebben hier ( dacht ik ) een huis tunner op dit forem ( sponser).
Ik ken het werk van het bedrijf niet maar zijn commentaar op vragen zijn eerlijk dus ik zou zeggen misschien een PB tje.
sk6
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Wat doet dat hier dan?
Een volvo heeft een vijfcilinder ](*,)

Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Het is heel simpel. Een mderne auto heeft software (in de ECU) om de verschillende parameters te besturen als turbo laaddruk, ingespoten hoeveelheid brandstof, ontstekingstijdstip en nog veel meer. Eén van de belangrijkste bronnen voor de ECU is de luchtmassa meter (LMM). Deze meet de hoeveelheid aangezogen lucht, en doet dat door middel van weerstand verhogen of verlagen als functie van de gemeten hoeveelheid lucht. Wat zo'n powerbox doet is de waarde van de de lmm voor de gek houden waardoor de ECU denkt dat de hoeveelheid aangezogen lucht lager is dan in werkelijkheid. Op deze manier kun je de maximale laaddruk dus verhogen. Je begrijpt dat de powerbox maar één parameter aanpast, maar dat er veel meer zijn. Om de motor betrouwbaar te laten werken is het gevaarlijk voor de techniek om alleen de laaddruk te verhogen. Dat kan alleen als de overige parameters worden aangepast. Een chiptuning programma past de overige waardes wel aan (als het goed is) wat een beter lopende motor oplevert en uieraard ook een betrouwbaarder.Barry (Grillmeister) schreef:Ik ben je uitleg even kwijt maar dat zal vast aan mij liggen, bij het electronisch aanpassen komt volgens jou dus geen software aan te pas, denk je dat ze de instellingen met gebakken lucht veranderen dan?edraket schreef:Ik denk dat deze dealer volledig de waarheid spreekt, en doet dat dan met een tunings box oid. Is dus inderdaad electronisch. Er komt geen software aan te pas. Feitelijk wordt door de electronica in de box ook de software aangepast (lees voor de gek gehouden) maar doet nooit dat wat een chip doet. Ik zou er niet aan beginnen, en bovendien is 800 euro voor een box wel erg veel geld.
Dus om antwoord te geven op je vragen: Dat je de weg kwijt bent ligt inderdaad aan jou, en ik denk dat ze de instellingen met hardware veranderen ipv met gebakken lucht
Je had inderdaad wat Tarman aangaf kunnen vragen hoe dat dan werkt. Komt wat "lekkerder" over!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Niet zo'n toontje he' komt namelijk ook niet echt "lekker" over, als ik de weg kwijt ben (komt dat mogelijk omdat ik geen iota verstand heb van techniek), als Tarman zo bijdehand bent was schrijft hij toch gewoon even uit wat er dan precies zou kunnen gebeuren. (zoals jij uiteindelijk gedaan hebt)edraket schreef: Het is heel simpel. Een mderne auto heeft software (in de ECU) om de verschillende parameters te besturen als turbo laaddruk, ingespoten hoeveelheid brandstof, ontstekingstijdstip en nog veel meer. Eén van de belangrijkste bronnen voor de ECU is de luchtmassa meter (LMM). Deze meet de hoeveelheid aangezogen lucht, en doet dat door middel van weerstand verhogen of verlagen als functie van de gemeten hoeveelheid lucht. Wat zo'n powerbox doet is de waarde van de de lmm voor de gek houden waardoor de ECU denkt dat de hoeveelheid aangezogen lucht lager is dan in werkelijkheid. Op deze manier kun je de maximale laaddruk dus verhogen. Je begrijpt dat de powerbox maar één parameter aanpast, maar dat er veel meer zijn. Om de motor betrouwbaar te laten werken is het gevaarlijk voor de techniek om alleen de laaddruk te verhogen. Dat kan alleen als de overige parameters worden aangepast. Een chiptuning programma past de overige waardes wel aan (als het goed is) wat een beter lopende motor oplevert en uieraard ook een betrouwbaarder.
Dus om antwoord te geven op je vragen: Dat je de weg kwijt bent ligt inderdaad aan jou, en ik denk dat ze de instellingen met hardware veranderen ipv met gebakken lucht
Je had inderdaad wat Tarman aangaf kunnen vragen hoe dat dan werkt. Komt wat "lekkerder" over!
Nergens in zijn post heeft de topic starter het overigens zelf over de zgn powerbox gehad. Dus dat JIJ aanneemt dat het over een powerbox gaat betekent in dit geval dan ook niets. (Ik ga nooit ergens ergens zomaar van uit ik vind deze amerikaanse woordspeling dan ook altijd zeer toepasselijk: assume = making an ASS of U and ME)
Beetje raar geschreven vind jij ook niet? De post waar ik op reageerde was gewoon wartaal man! Wel electronisch niet bla bla bla.... Wat jij neer zet is tenminste leesbaar, verder zie reply hierboven..Tarman T schreef:Nee, geen gebakken lucht..
De gemeten signalen worden aangepast, dus lucht, brandstof, uitlaatgassen, overal worden waarden toegekend die dus in het echt anders zijn.. Dit is slecht voor oa (benzine) je katalysator! Hij spuit in verhouding gewoon teveel benzine in omdat het signaal van oa dus de labdasonde gewoon wordt veranderd.
Beetje raare opmerking, gebakken lucht. Je kan dan beter gewoon vragen wat er precies gebeurd, komt wat beter over denk ik.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Ik dacht juist dat een powerbox de ECU laat denken dat de hoeveelheid aangezogen lucht hoger is dan in werkelijkheid zodat de ECU meer brandstof gaat inspuiten.edraket schreef:...
Eén van de belangrijkste bronnen voor de ECU is de luchtmassa meter (LMM). Deze meet de hoeveelheid aangezogen lucht, en doet dat door middel van weerstand verhogen of verlagen als functie van de gemeten hoeveelheid lucht. Wat zo'n powerbox doet is de waarde van de de lmm voor de gek houden waardoor de ECU denkt dat de hoeveelheid aangezogen lucht lager is dan in werkelijkheid. Op deze manier kun je de maximale laaddruk dus verhogen.
...
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5