Pagina 2 van 12
Geplaatst: 19.10.2008 - 16:12
door Volvospecialist
Rene68 schreef: Ik heb geen zin om naar de dealer te rijden (en de dealer die geleverd is zit 80km van mijn woonplaats af)
Ik ben zo bang als ik zeg dat ze het met een kloddertje supervet behandelen dat het klaar is. Daarom vind ik het belangrijk dat Volvo NL of Volvo SE gewoon met een uniforme oplossing komt.
Er zitten toch wel Volvo-dealers korter bij Hilversum ??
Een nieuw achterklepslot kan ook !!

Geplaatst: 19.10.2008 - 16:46
door Rene68
Mijn auto is altijd in onderhoud bij Volvo Buitenweg Baarn. Mijn vriendin werkt tegenover de garage dus dat is lekker makkelijk. Maar omdat dit aftersales betreft leek het mij beter om dit bij de leverende dealer te doen.
Maar zou een nieuw slot helpen? Volvo is er niet in geslaagd om dit in een jaar tijd op te lossen want ik rij een MY09 en nog steeds hetzelfde probleem als de V70's die in 2007 zijn geleverd. Wel een beetje slecht eigenlijk.....
Geplaatst: 19.10.2008 - 17:39
door tvc15
Ik vrees dat een likje van het magische groene vet voorlopig de enige oplossing blijft. De eerste slachtoffers spraken over een klein tubetje, toen ik begin vorige week mijn klep liet behandelen kwam de monteur meteen met een enorme tube aanlopen (waarschijnlijk een voordeelverpakking).
Als je de constructie bekijkt dan lijkt het of de Volvo-ontwikkelaars geprobeerd hebben om de carosserie torsie-stijver te maken door het bewegende deel van het achterklepslot aan de buitenkant te fixeren in het vaste deel van het slot in de bodem van de auto (vergelijk met een schoenendoos waar je een deksel op doet, die wordt ook stijver). Dit idee is met een plastic kap om het bewegende deel en 2 cheapo plastic blokjes op het vaste deel gerealiseerd. Als na enige keren sluiten er krasjes en andere oneffenheden op deze onderdelen komen, dan glijdt het niet lekker meer en leidt licht torderen van de carosserie tot de bekende bijgeluiden.
Ik denk dat het smeren van de rakende delen onderdeel wordt van de servicebeurten (en als er even nagedacht wordt ook van de afleveringsbeurt). Dan merkt er waarschijnlijk niemand meer iets van en lijkt het probleem opgelost.
Geplaatst: 19.10.2008 - 18:17
door Fulaks
Dat lijkt me een correcte conclusie, tvc15 ! Mijn monteur zei ook dat het iets was wat bij de aflvereing had moeten gebeuren (of in de fabriek), en dat het bij een onderhoudsbeurt zou worden meegenomen.
Geplaatst: 21.10.2008 - 00:05
door Big Blue
Enige tijd reeds blijkt een storend piepend geluid merkbaar op de M6 bak tijdens het schakelen, afkomstig van het bedieningssysteem in kunststof in de wagen zelf.
Heeft iemand reeds hetzelfde gemerkt en is er een oplossing voor?
Alvast bedankt.
Geplaatst: 21.10.2008 - 20:36
door Belgianmac
en is er een oplossing voor?
Een geartronic bestellen!

Geplaatst: 21.10.2008 - 20:59
door Big Blue
Belgianmac schreef:en is er een oplossing voor?
Een geartronic bestellen!

Da's een goede tip van de week.............voor binnen 3 jaar dan.
Intussentijd dan maar piepend door het verkeer?
Geplaatst: 21.10.2008 - 21:06
door Rene68
Eigenschuld, dikke bult..... grapje hoor..... Maar geen ervaring mee. Mijn vorige V70 was handgeschakeld maar geen gepiep.....
Geplaatst: 21.10.2008 - 21:36
door tvc15
@ Big Blue: Heb ik ook gehad met mijn V70D5MY08. Is een bekende klacht, wordt verholpen met een beetje vet. Ik heb eerder een topic "piepende versnellingspook" gemaakt (het lukt me niet om een link te plaatsen, maar dat zal wel aan mij liggen). Even terug naar de dealer dus, was bij mij in 5 minuten gefixt.
Succes!
Geplaatst: 21.10.2008 - 21:41
door Rene68
Wat hebben die nieuwe V70's toch met vet? Alle kraakjes en piepjes worden verholpen met een kloddertje!
Geplaatst: 22.10.2008 - 07:33
door RobBob
Je haalt de woorden uit mijn mond.
Volgens mij is de kwaliteit van aflevering van deze wagens beneden alle peil. Dit forum staat vol van klachten allerlei ... oplossing voor dit alles ... vet smeren ... wat een klucht :evil: .
Geplaatst: 22.10.2008 - 07:50
door mad
Bullshit, iedereen rijdt in NL met knetterharde banden, omdat dat zo "goed is voor de portemonnee en voor de banden". Ondertussen rammelt elke auto uit elkaar, maar dat maakt dan niet uit. Zet je bandenspanning maar iéts lager en je hebt geen kraak - en rammelgeluiden meer. Ik rijd dagelijks over absoluut beroerde wegen. Geen gekraak en geen gerammel. Niets!!
Geplaatst: 22.10.2008 - 08:03
door Paul
RobBob schreef:Je haalt de woorden uit mijn mond.
Volgens mij is de kwaliteit van aflevering van deze wagens beneden alle peil. Dit forum staat vol van klachten allerlei ... oplossing voor dit alles ... vet smeren ... wat een klucht :evil: .
Alle mensen die positieve dingen te melden hebben gaan ook altijd op zoek via google of er andere zijn die er ook zo positief over denken.
Dat is nu eenmaal de kracht van de klacht. Die zie je overal en als dat een 1% van de totale verkopen is, is het natuurlijk al te veel. 1 klacht is al te veel, maar je moet sommige dingen wel in verhouding zien.
Geplaatst: 22.10.2008 - 08:14
door mad
Amen
Geplaatst: 22.10.2008 - 09:45
door Rene68
@Mad: het kraken van de kofferdeksel heeft echt helemaal niks te maken met de bandenspanning. Resonerende plaatjes in het interieur ook niet want dat gebeurt bij een bepaald toerental.
@Paul: ik ken welgeteld 1 nieuwe V70 rijder die geen last heeft van de krakende achterklep! Dat is dus niet 1% maar 99%. Zo liggen de verhoudingen dus en die zijn niet fraai. Natuurlijk wordt het allemaal verholpen maar als alle in 2007 gefabriceerde auto's dezelfde problemen hebben als de in 2008 geproduceerde auto's dan vind ik dat 100% slecht van Volvo. Niets geleerd zeg ik dan. Dat wondervet kan er ook in de fabriek op worden gesmeerd denk ik dan. Ik vind dus dat iedereen het recht heeft hierover te klagen.
Overigens bederft het niet het plezier. Ik rij iedere dag met een glimlach van oor tot oor!
Geplaatst: 22.10.2008 - 10:11
door tvc15
@Paul en Mad: Volvo wilde de nieuwe V70 hoger positioneren als een premium car. Zo is de V70 ook geprijsd. De catalogusprijs van mijn V70D5 MY08 ligt ongeveer 10.000 euro boven de prijs van mijn vorige V70D5 uit 2004. Dan mag je mijns inziens wel verwachten dat de kwaliteitsbeleving ook meer richting premium gaat. Qua rijcomfort en uitstraling is dit zeker zo, qua bouwkwaliteit is dit absoluut niet zo. De meest beschreven rammels en kraken hebben niets met bandenspanning te maken, maar meer met de gekozen constructie (schakelmechanisme, koppelingspedaalmechanisme, achterklep, afdekplaatjes interieur etc.). Dat is een blunder die bij een komende model upgrade zeker gecorrigeerd moet worden.
Ik vind het overigens ook nog steeds een erg fijne auto om in te rijden, maar ben wel blij dat de high performance audio genoeg volume produceert om alle bijgeluiden te overstemmen.
Geplaatst: 22.10.2008 - 14:06
door Johann
Rene68 schreef:
@Paul: ik ken welgeteld 1 nieuwe V70 rijder die geen last heeft van de krakende achterklep!
Vooralsnog geen krakende achterklep. V70 MY2009.
Ook met andere rammels valt het reuze mee maar de eerste indruk van kwaliteit valt na 3500 km wel een beetje door de mand. Het is zeker niet de kwaliteit van materiaal keuze zoals in de P2 modellen. Vooral het dash voelde vele malen degelijker aan bij die auto's.
En dan nog punt twee.. Ik begrijp niet waarom de 5 cylinder turbo niet met iets meer pep in de markt gezet kan worden. De 3.2 6 cylinder is niet met een handbak te krijgen dus waarom niet de 2.5T met de 230 PK zoals in de C30/S40/V50 en iets meer koppel leveren. De motor is zeker niet slecht met 200 PK maar wel heel karig gezien de prijs en na 4000 toeren is er helemaal niets meer thuis. De topsnelheid van 230 km/h is ronduit twijfelachtig te noemen trouwens.
Met tuning komen we wel verder en dan is het een hele lekkere auto maar voor die mensen die wel 2.5T kiezen en ook de prestaties van voorgaande modellen 2.5T verwachten is deze 200PK motor een tegenvaller.
De 6 cylinder is leuk maar ik denk dat er naast mij meer mensen zijn gevallen voor de charmes van de 5 cylinder turbo en het gevoel bekruipt je een beetje dat deze groep nu te kakken is gezet. Ook niet iedereen wil diesel en automaat rijden trouwens... Volvo ziet de verkopen dalen maar ik denk dat een deel het resultaat is van dergelijke slechte marketing keuzes. De techniek hebben ze en kan relatief goedkoop worden toegepast.
Geplaatst: 22.10.2008 - 17:40
door V70-Ed
Bij mij vooralsnog geen krakende achterklep, sterker nog, geen rammeltje of kraakje te bekennen (5000 km). Over de materiaalkeuze heb ik geen klachten. Waar ik bij Audi nogal eens aluminium gelakt plastic tegenkom, zie ik in mijn Volvo alleen maar of echt aluminium, of echt leer of echt plastic.
Geplaatst: 22.10.2008 - 17:43
door donald1957
V70-Ed schreef:Bij mij vooralsnog geen krakende achterklep, sterker nog, geen rammeltje of kraakje te bekennen (5000 km). Over de materiaalkeuze heb ik geen klachten. Waar ik bij Audi nogal eens aluminium gelakt plastic tegenkom, zie ik in mijn Volvo alleen maar of echt aluminium, of echt leer of echt plastic.
Mijn Volvo kraakt wel. Heb ik dan namaak-plastic ?
Geplaatst: 22.10.2008 - 18:38
door Belgianmac
@V70-ed: Het kraken van de achterklep (eigenlijk is het de combinatie slot/slotvanger) is bij mij later begonnen. De garagist heeft het niet met vet verholpen maar met een soort toîle ronde de slotvanger.
Inmiddels staan er al meer dan 45000km op en er is geen enkele kraak of piep te bespeuren.
Ik heb wel twijfels over de buitenste randen van het zitkussen en de rugleuning. Ik heb het vermoeden dat het geen leder is. De verkoper had me gezegd dat de zitvlakken en rug volledig in leder zouden zijn en enkel de achterzijde van de zetels in kunststof. Weet iemand hier meer over?