Pagina 2 van 2

Geplaatst: 09.11.2009 - 18:02
door GHJ-S80
Ik ben de rammel kwijt !!!

(Bij mij zat ie trouwens linksvoor)

Na maanden van zoeken en hopeloze frustraties heb ik de boosdoener ontdekt. Heel flauw, maar het waren niet de verdachte remblokken. Bij het controleren van de olie heb ik nog eens goed onder de motorkap gekeken en wat bleek .... de luchtfilter bleek los te zitten.

Aan de onderkant zit de box met een soort plug vast in een rubber. De plug zat er niet goed in. Met wat friemelwerk heb ik hem door kunnen drukken tot hij vastklikte en vervolgens de auto onderworpen aan een testrit. ....... :smilecolros:

Mooi he, dat je van dit soort kleine dingen gelukkig kan worden.

Geplaatst: 16.03.2010 - 21:02
door GHJ-S80
Heren, kan het zijn dat de remklauwen niet goed vast zitten en de rammel veroorzaakt? Bij het zachtjes remmen is de auto namelijk fluisterstil.

Wie weet hoe remblokjes vervangen worden. Gaat de klauw dan los of blijft ie gewoon in positie. Anders kan het zijn dat hij niet goed vast zit en kan rammelen.

Is dit mogelijk?

Geplaatst: 29.06.2010 - 18:59
door frans80
Bij mij wat het een losse bout van de stuurkolom waardoor schokken aan het stuur werden doorgegeven. Aandraaien kost niet veel maar ze hadden eerst een stuurkogel vervangen en die niet goed afgesteld (vervangingstype was langer maar daarover hadden ze toch moeten lezen in de notitie van Volvo van vorig jaar). Twee keer uitlijnen was het gevolg: > 500€ totaal dus.

Geplaatst: 02.07.2010 - 21:02
door GHJ-S80
Nog een boosdoener ontdekt, maar dan een die niet direct tot kostbare reparaties leidt. Toch maar even zelf onder de auto gekropen.
Achter de voorbumper zit een plastic scherm voor bescherming. Toen ik daar tegenaan klopte hoorde ik een bekende rammel. Wat bleek, de kap zat niet goed vast. Hij was wel met een half losse kabelbandje vastgezet, door een monteur.
Daarachter, onder de motor, zit nog een grote beschermplaat. Ook deze rammelde op de bekende klinkerweg. Ook vastgezet.
Toch wel bijzonder, dat je als "leek" achter zulke basale dingen moet komen, waar ze in de garage geen aandacht voor hebben. In de garage zoeken ze blijkbaar naar dure oorzaken als dempers, draagarmen en schotels. Mijn oplossing koste minder dan een euro.

Tip: kijk eens onder je auto en klop eens tegen de beschermkappen. Ben benieuwd of er meer zijn met dit euvel.

Geplaatst: 11.08.2010 - 11:19
door Franselman
Had ook een vervelende rammel, stabilisatorstangen rondom vervangen, geen tot weinig resultaat, waren in dit geval de draagarm rubbers, is weer helemaal top

Geplaatst: 11.08.2010 - 22:51
door cees klumper
die van ons rammelt linksvoor maar niet altijd - soms honderden km helemaal niet, dan weer regelmatig op oneffen wegdek. Dankzij dit topic kan ik goed gewapend met veel mogelijke oorzaken de dealer ernaar laten kijken bij de volgende beurt. Laat tzt wel weten wat daaruit komt.

Geplaatst: 12.08.2010 - 19:32
door GHJ-S80
Bij mij zijn ook de draagarmen vervangen. Dat leverde enige verbetering. Echter de beschermplaten zaten nog los, waardoor de hele zaak bleef rammelen. Inspectie kan voordeel opleveren.

Geplaatst: 13.08.2010 - 20:12
door denkweb
Of de rubbers tussen de veerpoten... bovenop de schotel.

Geplaatst: 10.09.2010 - 20:42
door hb1295
kan ook een verdwenen rubber zijn uit een stabilisatorstangetje

Re: Rammelende rechtervoorwielophanging

Geplaatst: 26.10.2016 - 12:49
door V70R98300PK
ik heb hier momenteel wat last van.... >_<

veerpoot lagers zijn versleten volgens de dealer

Re: Rammelende rechtervoorwielophanging

Geplaatst: 26.10.2016 - 20:33
door william flashflower
Gebruik een bandenlepel als Domp.
Probeer de bovenste schokbreker bevestiging omhoog te bewegen.
Je ziet dan wel of dat nog oké is. Vergelijk links met rechts.