Pagina 2 van 2
Geplaatst: 27.12.2008 - 00:27
door FrankS60
24AB2 schreef:FrankS60 schreef:Beetje offtopic, maar wat is de druk van de turbo bij een 2.4T 200pk van 11-2000?
bijbehorende druk
Ehm dat zou betekenen dat een "R" met +/- 0,3 bar overdruk rondrijdt... Lijkt me nogal heel weinig. En de mijne met 0,125 bar!
Geplaatst: 27.12.2008 - 15:13
door hadico
Zijn ook niet de drukken in het spruitstuk maar de regeldruk van de turboregelklep druk in het systeem is variabel maar de sensor die de druk meet heeft een bereik van 20-250Kpa.
Geplaatst: 02.01.2009 - 21:41
door FrankS60
hadico schreef:Zijn ook niet de drukken in het spruitstuk maar de regeldruk van de turboregelklep druk in het systeem is variabel maar de sensor die de druk meet heeft een bereik van 20-250Kpa.
Dat klinkt inderdaad aannemelijker. Weet ik nog niet hoeveel druk er standaard van het turbootje afkomt...

Geplaatst: 02.01.2009 - 23:41
door hadico
Exacte druk kan ik je ook niet vertellen maar aangezien de max van de standaart sensor 250kpa is zou ik uitgaan van een meter die 250kpa als max kan aangeven.
Geplaatst: 02.01.2009 - 23:56
door FrankS60
Ja het meetbereik van de meter is het punt niet zo, ik ben meer benieuwd of ik de druk nog haal die fabrieks-af gehaald wordt. Maar in ieder geval bedankt!
zelf-edit:
250 kpa is 2,5 bar. Lijkt me nutteloos om een meter erin te zetten die 2,5 bar kan aangeven aangezien die standaard volvo turbo dat van zn levensdagen niet zal halen.
Als ik het goed begrepen heb is het min of meer een lage tot normale druk turbo met een druk van richting de 1 bar ofzo. Een metertje van -1 tot 1,5 bar zou dus mijns inziens prima zijn. Hoe kleiner het meetbereik hoe nauwkeuriger.
Geplaatst: 03.01.2009 - 00:09
door hadico
Vond nog wat in het zakboekje: motorcode:58 max147kpa mc:72max190kpa mc:49max158kpa mc:63max182kpa mc:57max147kpa
ik weet niet of je motorcode hierbij staat mogelijk heb je hier wat aan druk is op zeeniveu.
Geplaatst: 03.01.2009 - 00:40
door FrankS60
Dat is dan neem ik aan inclusief de 1 bar atmosferische druk. Zou best aannemelijk zijn, 0,5 tot 0,9 bar waarbij de lagere drukken voor de normale motoren zijn en de 0,9 bar voor de R ofzo. Ik weet mijn motorcode niet uit mn hoofd en zit nu in de USA maar zal gelijk even kijken als ik thuis ben.
Dit is zeer waarschijnlijk wel wat ik zocht, dus heel erg bedankt!
Geplaatst: 05.01.2009 - 02:45
door FrankS60
Heeft iemand trouwens een VADIS plaatje met de aanzuig & geblazen kant tot aan het inlaatspruitstuk? Of heel vadis, kan ik zelf zoeken
