Daar word je niet vrolijk van !!! :shock:
Die kun je niet wegpoetsen !
dikke krassen over de auto heen !!
-
- Starter
Dit is echt heel erg balen man !!!
Ik ken helaas het zelfde probleem vorige jaar oktober ......
Had de auto net een Maand !!!! van voor tot achter een kras met sleutel...
Kosten 1500 euro ...... je doet er niks aan en je kan je er zo kwaat om maken grrrr !!!
Ik ken helaas het zelfde probleem vorige jaar oktober ......
Had de auto net een Maand !!!! van voor tot achter een kras met sleutel...
Kosten 1500 euro ...... je doet er niks aan en je kan je er zo kwaat om maken grrrr !!!
- Wilson
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Aii
Waarom doen mensen dat ?
Waarom doen mensen dat ?
Met vriendelijke groeten,
http://nl.youtube.com/wilsonhonda
http://nl.youtube.com/wilsonhonda
-
- 4th Gear member
Ik kan daar ook ontzettend boos van worden. Ik had op mijn vorige auto krassen van een boodschappenkratje. Dan ben je toch debiel als je zoiets doet? Een kind doet wel eens iets stoms maar van een volwassene (en dat zijn ook kinderen van 18+!) mag je toch verwachten dat ze normaal kunnen denken. Het trieste is inderdaad dat de verzekering dit soort schade niet dekt. Overigens zou ik het wel gewoon melden bij de verzekering en erbij vermelden dat je het idee hebt dat er iemand met fietstassen langs is gegaan. Jij weet het niet laat staan dat zij weten hoe die krassen er op zijn gekomen.........
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
-
- Starter
Hallo Rene',Rene68 schreef:Ik kan daar ook ontzettend boos van worden. Ik had op mijn vorige auto krassen van een boodschappenkratje. Dan ben je toch debiel als je zoiets doet? Een kind doet wel eens iets stoms maar van een volwassene (en dat zijn ook kinderen van 18+!) mag je toch verwachten dat ze normaal kunnen denken. Het trieste is inderdaad dat de verzekering dit soort schade niet dekt. Overigens zou ik het wel gewoon melden bij de verzekering en erbij vermelden dat je het idee hebt dat er iemand met fietstassen langs is gegaan. Jij weet het niet laat staan dat zij weten hoe die krassen er op zijn gekomen.........
Dit is helaas niet mogelijk of je moet all risc verzekering hebben .Wat ook een zou een optie zijn dit te verhalen bij het waarborg fonds je zou dan wel moeten aan tonen dat dit is gebeurtd door een motorvoertuig + een getuigen. dan is de kans nog steeds erg groot dat dit aan het licht komt als er een adviseur komt kijken.
Gr,
Luc
- Blue Thunder
- 2nd Gear member
Bij ons zit het ook niet echt mee:
V70 voor 5000€ spuitwerk gehad doordat een of andere debiel hem op de parkeerplaats over het hoofd zag :-x Deuk + krassen op onderste stuk van achterbumper-scherm-deur-voordeur-scherm-koplamp. Uiteraard geen briefje achtergelaten en vraag me af hoe je gewoon door kan rijden als je tegen een dikke Volvo aandrukt.....
Ma der auto: Iemand met inparkeren tegen auto aangereden. Dikke deuk plus lakschade achterscherm. (€1600) Weer geen briefje. Auto 2 weken terug van spuiter en tijdens poetsen zie ik dat een of ander rood autootje? tegen de net gespoten achterbumper is gereden. Weer lakschade :-x
Auto van mijn zusje is ook iemand met parkeren tegenaan gereden. Deur was dusdanig ingedeukt dat de stootbalk zichtbaar was. Nieuwe deur was de oplossing.
Al deze gevallen uiteraard geen dader maar wel alles verhaald op waarborgfonds.....
Maar het blijft gewoon K*T als een of ander onverlaat tegen je trots aan rijdt.
Als ik ooit iemand dat bij mijn auto zie doen :evil: .....
Hier wat foto's en zoals je ziet zijn het vrij vervelende (kostbare) schades geweest.
V70 voor 5000€ spuitwerk gehad doordat een of andere debiel hem op de parkeerplaats over het hoofd zag :-x Deuk + krassen op onderste stuk van achterbumper-scherm-deur-voordeur-scherm-koplamp. Uiteraard geen briefje achtergelaten en vraag me af hoe je gewoon door kan rijden als je tegen een dikke Volvo aandrukt.....
Ma der auto: Iemand met inparkeren tegen auto aangereden. Dikke deuk plus lakschade achterscherm. (€1600) Weer geen briefje. Auto 2 weken terug van spuiter en tijdens poetsen zie ik dat een of ander rood autootje? tegen de net gespoten achterbumper is gereden. Weer lakschade :-x
Auto van mijn zusje is ook iemand met parkeren tegenaan gereden. Deur was dusdanig ingedeukt dat de stootbalk zichtbaar was. Nieuwe deur was de oplossing.
Al deze gevallen uiteraard geen dader maar wel alles verhaald op waarborgfonds.....
Maar het blijft gewoon K*T als een of ander onverlaat tegen je trots aan rijdt.
Als ik ooit iemand dat bij mijn auto zie doen :evil: .....
Hier wat foto's en zoals je ziet zijn het vrij vervelende (kostbare) schades geweest.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
-
- 5th Gear member
Ja, je hebt tegenwoordig een flink aantal hufters in het verkeer die echt asociaal zijn. Ik hoor regelmatig dat er wel een briefje onder de ruitenwisser wordt gestopt waar dan vervolgens in ieder geval niets over de dader op staat.... 
Trouwens heeft van de week ook iemand zijn sleutelbos over mijn linker spatbord heen gehaald.... :x

Trouwens heeft van de week ook iemand zijn sleutelbos over mijn linker spatbord heen gehaald.... :x
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- Auk
- 6th Gear member
Tja.. ik hoef dat toch niet te zien gebeuren bij mijn auto als ie straks klaar is... dan gaan er wat botten kraken.. :roll:
Paar weken geleden nieuw logo op de Renault gezet, die is er ondertussen ook weer vanaf gehaald..
Paar weken geleden nieuw logo op de Renault gezet, die is er ondertussen ook weer vanaf gehaald..
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Henkvdz
- 3rd Gear member
Ja mensen, het is droevig gesteld met de huidige mentaliteit.
Ik ben nog psychisch aan het herstellen van het trauma veroorzaakt door vandalen die over mijn Volvo hebben gelopen. Verzekering technisch was er niets aan de hand, ik heb een allriskdekking.
Maar ik ben terug gegaan in tredes en bij een onverhoopte volgende schade kost het me wel geld.
Anyway, sterkte met de afwikkeling en de verwerking van het geheel.
Groet Henk
Ik ben nog psychisch aan het herstellen van het trauma veroorzaakt door vandalen die over mijn Volvo hebben gelopen. Verzekering technisch was er niets aan de hand, ik heb een allriskdekking.
Maar ik ben terug gegaan in tredes en bij een onverhoopte volgende schade kost het me wel geld.
Anyway, sterkte met de afwikkeling en de verwerking van het geheel.
Groet Henk
XC60, D3, 2013, Black Stone,
- runnuh
- 3rd Gear member
denk dat dit de reden is dat ik altijd het rustige gedeelte van een parkeerplaats opzoek loop liever een stukje verder dan schade aan de auto
en schade is nooit leuk succes ermee
en schade is nooit leuk succes ermee
groeten René
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
V70 T5 geartronic Summum Bj2005
V40 1.8i tragomaat tussendoorbak Bj1996
VW Lupo 1.4 16v kantelende zuiger editie Bj1999
S80 2.5T aut. Summum Bj2004
S80 2.4 170pk Bj2000
S40 phase I 2.0 16v 136pk Bj1996
VW golf III 1.8GL 75pk Bj1992
- DreamOn2003
- 1st Gear member
Niet alleen de kosten, maar dat je gewoon een paar dagen ziek bent van dit soort dingen..
dec '08-mrt '09: 940 estate: uitgebrand (backfire)
april '09 - mei '09: 740 estate: koppakking + overige ellende (afgevoerd)
nov '09 - heden: 940 estate automaat
mrt '10 - heden: 340 zwart
juli '10 - heden: V70 TDI automaat
april '09 - mei '09: 740 estate: koppakking + overige ellende (afgevoerd)
nov '09 - heden: 940 estate automaat
mrt '10 - heden: 340 zwart
juli '10 - heden: V70 TDI automaat
-
- 3rd Gear member
Ik parkeer men wagen meestal zodanig dat hij maar langs 1 kant iemand kan naast parkeren. Langs de zijkanten dus, en dan meestal nog dat er langs achter niemand aan kan (parkeer altijd achterste voren).
Overlaatst zag ik tijdens de zondagse markt nog iemand parkeren. Naar achter rijden "toenk" terug vooruit en de kerel stapte uit, deed zijn wagen vast en ging weg
Greetz Jan
Overlaatst zag ik tijdens de zondagse markt nog iemand parkeren. Naar achter rijden "toenk" terug vooruit en de kerel stapte uit, deed zijn wagen vast en ging weg

Greetz Jan
-
- 5th Gear member
De mentaliteit word alleen maar slechter helaas.
De mens op zich doet zich goed aan leedvermaak van een ander en zeer zeker afgunst.
Daarnaast is een verzekering niet meer zoals deze bedoelt is om bij eventuele schade deze te vergoeden.
Men ziet een polis nu als een soort aankoop die zo goedkoop mogelijk moet zijn waarbij kosten nog moeite gespaard worden om maar niet te hoeven claimen.
Ik ben nu trouwens begonnen met het detailen van de auto en lees toch erg vaak over sleutel krassen zoals te zien zijn op de eerste foto's.
Deze zijn nagenoeg onzichtbaar te maken met de juiste producten.
Er bestaan fillers voor en er zijn zelfs reparatie setjes om dit soort krassen of zelfs steenslag te verwijderen.
Dit gaat uiteraard niet met een beetje poetsen maar er zijn hier een aantal jongens die net zoals ik een tweede hobby erbij hebben en hier wel toe in staat zijn dit te herstellen zonder dat je de verzekering in hoeft te schakelen.
De laatste foto van het spatbord kan ik niets meer mee, die is door de grondlaag heen en te groot in omvang zo te zien, daar zal een spuiter aan te pas moeten komen.
De mens op zich doet zich goed aan leedvermaak van een ander en zeer zeker afgunst.
Daarnaast is een verzekering niet meer zoals deze bedoelt is om bij eventuele schade deze te vergoeden.
Men ziet een polis nu als een soort aankoop die zo goedkoop mogelijk moet zijn waarbij kosten nog moeite gespaard worden om maar niet te hoeven claimen.
Ik ben nu trouwens begonnen met het detailen van de auto en lees toch erg vaak over sleutel krassen zoals te zien zijn op de eerste foto's.
Deze zijn nagenoeg onzichtbaar te maken met de juiste producten.
Er bestaan fillers voor en er zijn zelfs reparatie setjes om dit soort krassen of zelfs steenslag te verwijderen.
Dit gaat uiteraard niet met een beetje poetsen maar er zijn hier een aantal jongens die net zoals ik een tweede hobby erbij hebben en hier wel toe in staat zijn dit te herstellen zonder dat je de verzekering in hoeft te schakelen.
De laatste foto van het spatbord kan ik niets meer mee, die is door de grondlaag heen en te groot in omvang zo te zien, daar zal een spuiter aan te pas moeten komen.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- volvo 960R
- 3rd Gear member
Ik heb de strepen nu bedekt met een lakstift...
is alsnog een rot gezicht..
Bij mijn vaders auto hebben ze er ook weer opgezeten !!!
Rechtervoordeur eenschaafwond met BLAUW.
Er staat 1 auto ( blauw ) bij ons in de straat.
De auto van mijn vader die heeft toen toen 4 dagen op die plek gestaan, en deze persoon met die blauwe auto kan niet rijden, en het maakt hem en haar ook niet uit ( auto vol met deuken en krassen ).
Nu hebben ze een nieuwe auto gekocht.. en ik kan vertellen... die sleutel van mij ziet er steeds aantrekkelijker uit
Ze begroeten je ook nooit als je elkaar ziet, hebben ze zelfs op dag 1 ( nieuwbouwwijk ) nog nooit ons en de andere buren begroet, heeeeel vreemd :?
---
Ik zet mijn auto altijd op een hoek, nu met school ook.. er is hier een parkeerplaarts met veeeeel ruimte... deze is bedoeld voor bouwvakkers..
Ik geef een tikje op de slagboom en gaat omhoog
Nu heb ik dus een eigen plekje voor deze laatste 3 schoolweken die ik nog moet uitzitten
---
Jammer dat er van deze triesten mensen rond lopen, als ik iemand dit ( expres ) ziet doen dan ligt hij of in de dichtsbijzijnde sloot !!!

Bij mijn vaders auto hebben ze er ook weer opgezeten !!!
Rechtervoordeur eenschaafwond met BLAUW.
Er staat 1 auto ( blauw ) bij ons in de straat.
De auto van mijn vader die heeft toen toen 4 dagen op die plek gestaan, en deze persoon met die blauwe auto kan niet rijden, en het maakt hem en haar ook niet uit ( auto vol met deuken en krassen ).
Nu hebben ze een nieuwe auto gekocht.. en ik kan vertellen... die sleutel van mij ziet er steeds aantrekkelijker uit
Ze begroeten je ook nooit als je elkaar ziet, hebben ze zelfs op dag 1 ( nieuwbouwwijk ) nog nooit ons en de andere buren begroet, heeeeel vreemd :?
---
Ik zet mijn auto altijd op een hoek, nu met school ook.. er is hier een parkeerplaarts met veeeeel ruimte... deze is bedoeld voor bouwvakkers..
Ik geef een tikje op de slagboom en gaat omhoog

---
Jammer dat er van deze triesten mensen rond lopen, als ik iemand dit ( expres ) ziet doen dan ligt hij of in de dichtsbijzijnde sloot !!!
- volvo 960R
- 3rd Gear member
Klopt helemaal, je bent gewoon een week lang kwaad.. elke keer als je naar de schade's kijkt wordt je gekDreamOn2003 schreef:Niet alleen de kosten, maar dat je gewoon een paar dagen ziek bent van dit soort dingen..
-
- 2nd Gear member
Ik heb een soortgelijke ergernis: parkeerdeuken. En dan wel het soort waar je de lak van de dader nog vanaf kunt schrapen (heb zo'n fijne erop gekregen 2 dagen na aankoop van de auto @!#$@$#). Is hier niks mee te doen qua waarborgfonds? (als het vrij duidelijk is dat het van een motorvoertuig met deuren komt en er lakresten zijn?)
Verder nog een voorstel/idee: er zijn al allerlei 'uitdeukdagen' die worden georganiseerd op het forum. Is het geen idee dat ditzelfde ook gebeurt bij dit soort schades? (+ misschien ook dit soort parkeerdeuken?). Zou wel fijn zijn als je het voor minder geld kunt laten herstellen.
Wat betreft je allrisk verzekering: voordat je je verzekering laat betalen moet je éérst uitzoeken hoever je omlaag gaat in noclaim / BM-treden. Het is heel goed mogelijk dat het op de lange termijn (na 1 of 2 jaar vaak al) voordeliger is om het zelf te betalen, stomweg omdat die hogere premie nog een tijdlang blijft plakken...
Verder nog een voorstel/idee: er zijn al allerlei 'uitdeukdagen' die worden georganiseerd op het forum. Is het geen idee dat ditzelfde ook gebeurt bij dit soort schades? (+ misschien ook dit soort parkeerdeuken?). Zou wel fijn zijn als je het voor minder geld kunt laten herstellen.
Wat betreft je allrisk verzekering: voordat je je verzekering laat betalen moet je éérst uitzoeken hoever je omlaag gaat in noclaim / BM-treden. Het is heel goed mogelijk dat het op de lange termijn (na 1 of 2 jaar vaak al) voordeliger is om het zelf te betalen, stomweg omdat die hogere premie nog een tijdlang blijft plakken...
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009
S60R MY05 300pk (2004) - 2009 - heden

-
- 5th Gear member
KLinkt raar, maar is een reden dat ik niet meer bij supermarkten parkeer, meestal op de stoep aan de wegkant in de buurt van supermarkt of een straat verder. Loop wel een stuk, met winkelwagen kan me ook niet interesseren.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 2nd Gear member
Mja, precies. Doe ik ook. Ook hier bij huis loop ik liever bijna 100 meter dan dat ik hem in een rij tussen andere zet. Ook op plekken waar veel ouderen komen is het uitkijken geblazen. Die gooien gewoon de deur open om maar rustig op hun gemak uit te kunnen stappen...
Een klein beetje is het misschien obsessive-compulsive gedrag, maarja, het is echt zo zonde nu die witte plek op m'n grijze lak, terwijl ik maar heel even binnen was om wat te halen. De vermoedelijke dader had geen zichtbare lak aan z'n deur, anders had ik echt wel geprobeerd de schade te verhalen...
Een klein beetje is het misschien obsessive-compulsive gedrag, maarja, het is echt zo zonde nu die witte plek op m'n grijze lak, terwijl ik maar heel even binnen was om wat te halen. De vermoedelijke dader had geen zichtbare lak aan z'n deur, anders had ik echt wel geprobeerd de schade te verhalen...
S60 2.4 140pk (2001) - 2007 - 2009

- volvo 960R
- 3rd Gear member
Hier een heel leuk stukje wat toch waar is hahaah
( vooral bij de invalide !!! )
( vooral bij de invalide !!! )