Nieuwe S80

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Frumpy
5th Gear member

t blijft behelpen:
ja en ik had vroeger een Mazda Z turbo

(Maar het was in het echt een Zastava Yugo 45, een bruine)
Ik heb met je te doen. Is het nog goed gekomen?
RrRrR
2nd Gear member

[NVT
Your Dream - Your Mind - Your Goal
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Jammer... vond dit er wel erg goed uitzien...
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
s80 1999
4th Gear member

waarom worden alle auto's nou boos kijkend gemaakt? vind het gewoon super lelijk
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

RrRrR schreef:UPDATE INFO
Ik heb vandaag een zeer betrouwbare bron om informatie gevraagd en zij kon mij het volgende vertellen.
- Het dashboard kom bijna volledig overeen met het productiemodel.
- De foto's van de modellen die wij kunnen zien wijken ontzettend veel af van het productiemodel (gelukkig).
- Er zijn uit drie studiemodellen de een nieuw ontwerp gemaakt wat de nieuwe S80 gaat worden.
- Het model van de vrijgegeven foto's zijn meer dan een jaar oud.
- Het front word groter en bekt meer (te vergelijken met de huidige S80, maar dan met vloeiendere lijnen).
- De bilpartij klopt voor een deel, maar er zit nog een belangrijke wijziging ergens... maar waar... dat wou ze niet zeggen.
- V8 AWD met 315 pk komt naar alle waarschijnlijkheid direct beschikbaar bij introductie, anders najaar.
- De eerste officiele persfoto's mogen we eind januari verwachten.

En oke... Ik ben man genoeg om te zeggen dat ik er naast zat, dus Bart... Je had gelijk... :wink: (Ik wil wel even zeggen dat dit vervroegde planning is en eigenlijk stond hij voor 2007 gepland, maar goed...)
- De nieuwe Volvo S80 beleeft zijn wereldpremiere op de Autosalon in Geneve in 2006.
- De eerste klanten kunnen in de zomer van 2006 rekenen op hun nieuwe S80.
- Er komt ook een uiterst interessante intro edition (logisch) op de markt.

Ja, dat is dus wat ik weet. Ik ben blij dat mij bevestigd is, dat dit niet het definitieve model betreft. En dat maakt mijn keuze nu een beetje lastig... Vreemd gaan... of wachten... Tijd zal het leren...
Je wordt ongeduldig he? enne.... jouw bron, ik zou een andere gaan zoeken.
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Contacteer:

Frumpy schreef:t blijft behelpen:
ja en ik had vroeger een Mazda Z turbo

(Maar het was in het echt een Zastava Yugo 45, een bruine)
Ik heb met je te doen. Is het nog goed gekomen?
wat dacht je?

kijk maar eens hier
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gast
2nd Gear member

Hmmm...mooie Ford lijkt het te worden
Zitten weinig 'Volvo' trekken in.
Hopenlijk zal het definitieve model mooier zijn, want dit vindt ik 10x niks.
Je ziet een totale mix van lijnen in dit model, een beetje P 607 of Mondeo zijkant, Mondeo-achterkant, landrover Discovery front-achtig (hoge bumperopstelling)
Interieur is er wel op vooruit gegaan.
Of dit een succes gaat worden in 2006.................. :roll: :roll:
For life with more contents
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Frank schreef:Hmmm...mooie Ford lijkt het te worden
Zitten weinig 'Volvo' trekken in.
Hopenlijk zal het definitieve model mooier zijn, want dit vindt ik 10x niks.
Je ziet een totale mix van lijnen in dit model, een beetje P 607 of Mondeo zijkant, Mondeo-achterkant, landrover Discovery front-achtig (hoge bumperopstelling)
Interieur is er wel op vooruit gegaan.
Of dit een succes gaat worden in 2006.................. :roll: :roll:
Knap dat jij met zo weinig beeldmateriaal zulke conclusies kan trekken, ik wacht het real life model eerst af
Denktank
2nd Gear member

Ik kan maar niet aan wennen, aan die "center stack". Het kan dan misschien wel high tech staan, geef mij maar de massieve middenconsole van de huidige S60/V70/S80. Minder iel, heeft meer klasse.

Ik val niet direct van mijn stoel wat betreft het design, maar dat maakt Volvo's juist zo tijdloos en relatief waardevast. Een zorgvuldig opgebouwd imago moet je als merk beschermen. Moet je eens kijken hoe ze bij Saab de 9-5 verknald hebben. Dat komt echt niet meer goed.

Volvo-rijders kiezen bewust voor een underdog-positie ten opzichte van de dure duitsers. Dus laat die nieuwe S80 met zijn vertrouwde design maar komen. Alle audi's en mercedessen lijken ook op elkaar.

Ik vrees echter wel dat de S60/V70 de laatste volledig echte volvo's zullen zijn. Ik ga mijn zojuist nieuw aangeschafte V70-van-de-oude-stempel dan ook koesteren.

Denktank
Huidig:
Volvo XC60 B4 Plus Dark (2024 - heden)
Porsche Boxster 2.7 (981) (2013 - heden)
Verleden:
Volvo XC60 D4 190pk AWD Inscription (2017-2024)
Volvo S80 D5 205pk Summum (2009-2017)
Volvo V70 2.4D 126pk Momentum (2005-2009)
Volvo S60 2.4 140pk Intro Edition (2001-2005)
Volvist
2nd Gear member

Ik vind het model op de plaatjes erg lijken op spyshots die ik eerder heb gezien (jullie herinneren je de 'sneeuwfoto's' nog wel)
In het algemeen lijkt de lijn wat 'softer' geworden en ik vraag me af, of dat voor een Volvo een goede zaak is.
Ik houd het vooralsnog maar bij de laatste 'echte' Volvo: vierkant, degelijk en direct herkenbaar.

900 Forever! :angel9:
Als je dan tóch allemaal even hard rijd, kun je net zo goed in iets moois rondrijden.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Wat een prietpraat allemaal..... de S80 was TOTAAL anders als de 900 serie waarvoor hij in de plaats kwam, dit was geen Volvo meer "zoals het hoorde" ondanks dat werd die S80 wel super verkocht en ook nog eens juist aan die kopersgroep...
Dat zal met een nieuwe S80 waarschijnlijk niet anders zijn... allemaal even last van koudwatervrees en dan knallen met de "all new S80"..
Gast
2nd Gear member

bart simpson schreef:Wat een prietpraat allemaal..... de S80 was TOTAAL anders als de 900 serie waarvoor hij in de plaats kwam, dit was geen Volvo meer "zoals het hoorde" ondanks dat werd die S80 wel super verkocht en ook nog eens juist aan die kopersgroep...
Dat zal met een nieuwe S80 waarschijnlijk niet anders zijn... allemaal even last van koudwatervrees en dan knallen met de "all new S80"..
Je bent goed op de hoogte Bart.....kan je ook vermelden hoeveel ze er al in back-order hebben staan?......en wat hun target is in 2006?.......................het 'knallen' zal even iets anders verlopen dan vrees ik........
:shock: :shock:
For life with more contents
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Frank schreef:
bart simpson schreef:Wat een prietpraat allemaal..... de S80 was TOTAAL anders als de 900 serie waarvoor hij in de plaats kwam, dit was geen Volvo meer "zoals het hoorde" ondanks dat werd die S80 wel super verkocht en ook nog eens juist aan die kopersgroep...
Je bent goed op de hoogte Bart.....kan je ook vermelden hoeveel ze er al in back-order hebben staan?......en wat hun target is in 2006?.......................het 'knallen' zal even iets anders verlopen dan vrees ik........
Jij vreest aan de hand van een vage foto.... en ik veronderstel het knallen heel simpel aan de hand van het succes van het vorig model.
We zullen zien....
bart15
3rd Gear member

bart simpson schreef:
Frank schreef:
Jij vreest aan de hand van een vage foto.... en ik veronderstel het knallen heel simpel aan de hand van het succes van het vorig model.
We zullen zien....
Niet een beetje naïef om te vertrouwen op het vorige model? Lijkt mij wel. Ik zeg niet dat deze S80 geen suces zal worden hoor. Hij ziet er goed uit en met een breed aanbod aan motoren wat die zeker zal hebben en genoeg opties zullen er genoeg mensen zijn die hem zullen kopen.
Battlecruiser
8th Gear member

We wachten maar af...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
bart15
3rd Gear member

idd de tijd zal het leren....
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

bart schreef:Niet een beetje naïef om te vertrouwen op het vorige model? Lijkt mij wel. Ik zeg niet dat deze S80 geen suces zal worden hoor. Hij ziet er goed uit en met een breed aanbod aan motoren wat die zeker zal hebben en genoeg opties zullen er genoeg mensen zijn die hem zullen kopen.
Jij noemt mij naïef? de rest van deze topic niet gelezen zeker...
Frumpy
5th Gear member

Bart Simpson schreef:
en ik veronderstel het knallen heel simpel aan de hand van het succes van het vorig model.
Was de economische situatie toen niet anders? Ook het gedrag van de consumenten? Overwaarde van het huis in de auto investeren. Bij Postkrediet, Becam, etc. voor X euro per maand 80.000 euro lenen?

Hoor de dealers, niet alleen Volvo, op dit moment eigenlijk alleen maar steen en been klagen over de verkopen van nieuwe automobielen.

Ik kan natuurlijk niet over de feitelijke situatie oordelen, maar denk dat ze dat niet zonder reden doen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Dat is van een heel andere orde....

De verkopen van de XC90 worden door die redenen namelijk in het geheel niet gehinderd.

Om een paar andere te noemen, Porsche gaat super en ook de best kostbare Audi´s verkopen uitstekend..
RrRrR
2nd Gear member

NVT
Your Dream - Your Mind - Your Goal
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”