Opnieuw laten afstellen van lpg stationair daar kun je denk ik wat mee winnen wat het schudden betreft.
Kijk je motor-en versnellingsbak rubbers eens na. Misschien zijn die gescheurd, dat levert ook een schuddend blok en/of pook op bij stationair. Ze zijn vrij makkelijk op een brug te vervangen, steunen losdraaien, blok liften en nwe erin. Let wel bij het liften op je radiateur, fan en eventuele bedrading dat die niet in de knel komen.Maar als hij stationair loopt schud de wagen nog steeds je pook gaat heen en weer
Deze methode is vooral van belang bij de B18/B20 blokken vanwege de onderliggende nokkenas. Daardoor zitten er nogal wat bewegende delen tussen as en kleppen en met deze methode kan je de kleppen nauwkeuriger stellen. Met de 2.3 heb ik geen ervaring, dus of het daar ook op toepasbaar is?geldt dit ook allemaal voor 2.3 liter?
Bedankt voor de uitleg en die link Iroll! Ik ga de kleppen stellen en dan die link eens goed doorlezen.Iroll schreef:Eerst goed warm rijden, en dan heeft zo,n dik 6 in line blok genoeg warmte opgeslagen. Dat koelt niet zomaar af, belangrijkste is dat het niet steenkoud is. In het begin ben je lang bezig, maar als je het een paar keer hebt gedaan dan krijg je er vanzelf handigheid in. Let erop dat je eerst je bougiekabels en verdeelkap merkt voordat je ze loshaalt! Cylinder 1 zit het dichtst bij de radiateur. Wat handig is om een set voelermaatjes te kopen waarvan de uiteinden in een hoek van 45graden staat, die krijg je veel makkelijker tussen de klepsteel en afstelbout. Verkrijgbaar bij de betere automaterialenzaak of de VOD van de V44 vereniging, maar dan moet je wel lid zijn. (Of de juiste maat zelf ombuigen)