Pagina 2 van 2
Geplaatst: 20.10.2008 - 13:06
door jos244245
Had ik al verwacht. Ik spreek uit eigen ervaring
Opnieuw laten afstellen van lpg stationair daar kun je denk ik wat mee winnen wat het schudden betreft.
Geplaatst: 20.10.2008 - 13:09
door Iroll
Maar als hij stationair loopt schud de wagen nog steeds je pook gaat heen en weer
Kijk je motor-en versnellingsbak rubbers eens na. Misschien zijn die gescheurd, dat levert ook een schuddend blok en/of pook op bij stationair. Ze zijn vrij makkelijk op een brug te vervangen, steunen losdraaien, blok liften en nwe erin. Let wel bij het liften op je radiateur, fan en eventuele bedrading dat die niet in de knel komen.
Dat je de kleppen nu meer hoort klopt als ze eerst te nauw stonden, en dat is echt slecht voor je kleppen. De B18/B20 blokken hebben nu eenmaal hoorbare kleppen, echt stil krijg je ze niet. Je moet je pas zorgen maken als je ze NIET hoort!
Geplaatst: 20.10.2008 - 13:13
door Iroll
geldt dit ook allemaal voor 2.3 liter?
Deze methode is vooral van belang bij de B18/B20 blokken vanwege de onderliggende nokkenas. Daardoor zitten er nogal wat bewegende delen tussen as en kleppen en met deze methode kan je de kleppen nauwkeuriger stellen. Met de 2.3 heb ik geen ervaring, dus of het daar ook op toepasbaar is?
Geplaatst: 20.10.2008 - 13:21
door whitehorsekart
Even iets anders dan, maar tóch wel binnen dit topic:
Dat je de kleppen hoort als je rijdt heeft vast ook te maken met het oude euvel van 140's: open gaten in het brandbord tussen motor en cabine. Maak alle doorvoeren eens dicht met rubberkit o.i.d? Dat scheelt een stuk. Ook een losse of niet met schuim gevulde mof om de schakelpook geeft een hoop extra lawaai!
Geplaatst: 20.10.2008 - 21:33
door Amazon1966
Een aluminiumkleppendeksel reduceert het kleppengeratel behoorlijk.
[/
http://volvoamazon1966.spaces.live.com/ ... lideshow=0]
Geplaatst: 21.10.2008 - 09:13
door Jordos
Iroll schreef:Eerst goed warm rijden, en dan heeft zo,n dik 6 in line blok genoeg warmte opgeslagen. Dat koelt niet zomaar af, belangrijkste is dat het niet steenkoud is. In het begin ben je lang bezig, maar als je het een paar keer hebt gedaan dan krijg je er vanzelf handigheid in. Let erop dat je eerst je bougiekabels en verdeelkap merkt voordat je ze loshaalt! Cylinder 1 zit het dichtst bij de radiateur. Wat handig is om een set voelermaatjes te kopen waarvan de uiteinden in een hoek van 45graden staat, die krijg je veel makkelijker tussen de klepsteel en afstelbout. Verkrijgbaar bij de betere automaterialenzaak of de VOD van de V44 vereniging, maar dan moet je wel lid zijn. (Of de juiste maat zelf ombuigen)
Bedankt voor de uitleg en die link Iroll! Ik ga de kleppen stellen en dan die link eens goed doorlezen.
Geplaatst: 29.10.2008 - 19:49
door Jordos
Vandaag kleppen gesteld. Van het weekend wel begonnen, maar dat ging niet in m'n eentje. Kreeg de motor alleen rond met een ratel op de krukas, vanonderen, en dan kon ik niet naar de kleppen kijken.
Dus vanmiddag afgemaakt en hij loopt heel netjes! Hoor nu de kleppen zachtjes tikken, maar das best een mooi geluid. Heb het idee dat hij nu rustiger loopt, hij hikt niet meer bij gas loslaten.
Leuk dit soort dingen

Geplaatst: 29.10.2008 - 20:13
door whitehorsekart
Leuk hé? Hoe meer je zelf kunt, hoe meer voldoening je van je auto hebt.
Die 140 van mij dreunt en trilt als een gek en ik haal van het weekend de aandrijfas er maar eens onderuit. Hij doet dat sinds de montage van een overdrive, maar ik geloof dat het tóch een kruiskoppeling is die de ellende veroorzaakt. Dan moet de Amazon Combi maar even wachten!
Geplaatst: 30.10.2008 - 09:18
door Jordos
Ja das het leuke van een oldtimer; je hebt steeds weer een nieuwe auto na t klussen
Succes met die aandrijfas dan!