Pagina 2 van 2

Geplaatst: 23.10.2008 - 21:16
door Marius

goede tip

zijn er nog meer opties die softwarematig te realiseren zijn ?
Ja volgens mij kinderslot ;-)

Geplaatst: 23.10.2008 - 22:18
door Bobbl
alex1307 schreef:bij mijn V70 heb ik het werkend gekregen door de sleutel in stand 2 te zetten en dan de lock knop ingedrukt te houden, vervolgens komt de melding autolock active.
Kan dit met een 2003 S60 ook?
Anders even naar de dealer................

Geplaatst: 23.10.2008 - 22:29
door Paul
Vanaf MY07 kan dat met die truc, verder is het software aanpassing

Geplaatst: 23.10.2008 - 22:39
door Bobbl
Paul schreef:Vanaf MY07 kan dat met die truc, verder is het software aanpassing
Thnx

Geplaatst: 23.10.2008 - 22:46
door Trucker
Ik had een V70 170pk Bj 2002
En bij de dealer heb ik dat laten instellen in het software.
Men had daar mijn chassis nummer voor nodig en haalde in 10 minuten een up-date vanuit zweden voor €10 .
Als ik dan meer dan 5km per uur reed ging alles op slot de deuren konden dan alleen geopend worden van binnenuit.

Geplaatst: 24.10.2008 - 09:17
door 480S60
Bij de S60 kan altijd ingeprogrammeerd worden dat de deuren automatisch op slot gaan. Let op, de kofferklep sluit dan ook. Als je de bestuurdersportier opent en dan iets uit de achterbak wilt halen moet je eerst de kofferklep ontgrendelen. Voor degenen die knopjesfanaat voor de onderste rij in de middenconsole zijn. Er is voor eenzelfde prijs als de software aanpassing een knopje beschikbaar dat de kofferklep van binnen vergrendelt en ontgrendelt.

Geplaatst: 24.10.2008 - 10:28
door zwolly
wat kost dat alles bij elkaar dan? die knop voor het kofferdeksel en montage en instalatie?

Geplaatst: 24.10.2008 - 13:59
door 480S60
Reken op rond de 50 euro.

nadelen van automatische vergrendeling?

Geplaatst: 27.10.2008 - 20:46
door Chrizzle D5
Automatische vergrendeling klinkt inderdaad handig.

Maar in hoeverre zijn de volgende bedenkingen van mijn kant reeel?
1. met kleine kinderen (bv. afzetten bij school) moet je het achterportier altijd van buiten openen, dus dan moet je wel eerst altijd met de knop in de armsteun de centrale vergrendeling even ontgrendelen. Hetzelfde geldt inderdaad voor het openen van de kofferbak. En als je wil tanken.

2. in hoeverre is het gevaarlijk als na een ongeval dat de deuren op slot zitten? bijv. in water rijden? Of als hulpverlening je portier open wil trekken, maar je ligt zelf in katzwijm?

3. automatische vergrendeling betekent op termijn dus wel dat je sloten 2x zo vaak op slot moeten klikken en er weer af. Ik zie soms S60- en S70-posts voorbijkomen waarin een deurslot het loodje legt. Dat gaat dus met automatische vergrendeling 2x zo snel gebeuren...


Iets anders in het verlengde hiervan: in mijn vorige auto (flopel corsa) kon ik met de afstandbediening kiezen of ik alle portieren wilde openen, of dat ik alleen het bestuurdersportier wilde openen (1 of 2 x drukken). Dat was toch wel handig. Zou dat ook een optie zijn bij Volvo?

Geplaatst: 27.10.2008 - 23:07
door Crazybiker60
Ik heb het 2 mnd geleden laten installeren op mijn 2003 D5 voor ongeveer €30. Het werkt perfect, was eerst een beetje huiverig voor het ontgrendelen maar dit gaat gewoon in 1 beweging, je hoeft niet eerst te ontgrendelen en daarna de deur open te doen.
Ideaal is dat ook je kofferbak op slot gaat.

Vind de kleine investering meer dan waard.

Geplaatst: 28.10.2008 - 12:58
door 480S60
@Chrizzle

1: Dit is een eigenschap van de keuze die je maakt om voor automatische vergrendeling te gaan. Met de afstandbediening in de hand heb je een deur, klep zo open.

2: De deuren gaan dan automatisch open is mij door de dealer verzekerd.

3: Zou theoretisch gezien kunnen, praktisch niet meegemaakt

In het verlengde: dit kan niet op een Europese auto, alleen een Amerikaanse.

Deuren op sklot is niet voldoende.

Geplaatst: 28.10.2008 - 13:15
door gnd
De z.g Italiaanse methode is al vrij oud.

Het hoofdkantoor van mijn werkgever zat tot een jaar of 5 terug op het Kanaleneiland in Utrecht.
Zo gebeurde het dat een klant zich bij de slagboom van de parkeerplaats meldde en op hetzelfde moment z'n rechter ruit werd ingeslagen. :evil:


De moraal van het verhaal: Leg geen handtassen of laptoptassen op of tussen de zetels. Als ze wat zien liggen, slaan ze gewoon je ruiten in.
In de kofferbak is het advies. Het voordeel van een S60 t.o.v. V50 is dat ze niet even een achterruit in kunnen slaan en je afdekzeil kapot kunnen snijden.

GND

Re: Deuren op slot is niet voldoende.

Geplaatst: 02.12.2008 - 16:21
door Henkvdz
gnd schreef:De z.g Italiaanse methode is al vrij oud.

De moraal van het verhaal: Leg geen handtassen of laptoptassen op of tussen de zetels. Als ze wat zien liggen, slaan ze gewoon je ruiten in.
In de kofferbak is het advies. Het voordeel van een S60 t.o.v. V50 is dat ze niet even een achterruit in kunnen slaan en je afdekzeil kapot kunnen snijden.

GND
Ik heb zelfs gehoord dat de verzekering niet uitkeerd i.g.v. diefstal uit een stationwagen, dit omdat de kofferbak niet afsluitbaar is.
Groet Henk

Geplaatst: 04.12.2008 - 05:41
door Patsim
Dit is allemaal leuk en aardig, maar volgens mij vinden die diefstallen plaats als men stilstaat voor b.v. een verkeerslicht en niet als men stapvoets rijdt.
Dus wat heb je er dan aan om automatische portiervergrendeling te hebben boven een bepaalde snelheid.
Ik neem aan dat uit veiligheidsoverweging de portieren weer open springen, bij stilstand, zodat de hulpverleners er makkelijker bij kunnen in geval van een ongeval.
Dus moet je als je wilt voorkomen dat ze je portier opentrekken, alsnog deze handmatig sluiten.

Geplaatst: 04.12.2008 - 07:07
door Johan
Nee de portieren blijven op slot. Ze springen open bij een aanrijding, te water gaan etc.
In alle andere gevallen zullen ze hun "tikhamertje" moeten gebruiken.

Geplaatst: 04.12.2008 - 09:02
door piotrV70
Bij mijn vorige auto (Passat) was dit simpel zelf in te stellen met VAG-COM. Ik heb er een poos mee rondgereden maar ik moet zeggen dat het vrij snel gaat irriteren, je moet altijd het tankklepje of de kofferbak handmatig openen. Daarnaast is het in de omgeving waar ik woon niet nodig om met afgesloten portieren te rijden, de Marokkaanse scooterhuftertjes zijn hier gelukkig nog een onbekend fenomeen :)

Geplaatst: 04.12.2008 - 21:15
door jeroenv625
vandaag laten doen bij mijn s60 bj 2002 fluitje van een cent kosten 11 euro werkt super moest ook even i.v.m. baby de bijrijders airbag uit laten zetten hebben ze ook gelijk even gedaan alleen gaat dit niet allen software matig moet meer aan gebeuren