Pagina 2 van 3
Geplaatst: 29.10.2011 - 06:59
door bart simpson
@ovlov58, dus nog steeds niet goed geluisterd.
Het ging steeds om software dat niet beschikbaar is genoemd in het lijstje aan begin van het topic.
Dealers zijn geen partij in dit verhaal, die moeten voor items waarvoor het wel beschikbaar is deze gevraagde software steeds kopen bij Volvo om een klant te kunnen bedienen.
Waarom moet een dealer knikken of breken als een klant de knaken niet heeft om iets te laten doen? heb mij ook iets te regelmatig mensen aan de balie die me voor oplichter uitmaken als de prijs van iets ze tegenvalt.
Bepaalde onderdelen van > 10 jaar oude auto's zijn ondertussen dubbel zo duur als dat ze ooit waren ten tijde dat een auto nieuw was, gewoon omdat ze op voorraad gehouden moeten worden maar wel geproduceerd worden voor het arbeidsloon van vandaag (dat echt wel een stukje hoger ligt als toen) in heel kleine aantallen.
(mijn advies is dan vaak "koop dan een auto die je wel kunt betalen")
Geplaatst: 29.10.2011 - 10:56
door ovlov058
bart simpson schreef:@ovlov58, dus nog steeds niet goed geluisterd.
Het ging steeds om software dat niet beschikbaar is genoemd in het lijstje aan begin van het topic.
Dealers zijn geen partij in dit verhaal, die moeten voor items waarvoor het wel beschikbaar is deze gevraagde software steeds kopen bij Volvo om een klant te kunnen bedienen.
Waarom moet een dealer knikken of breken als een klant de knaken niet heeft om iets te laten doen? heb mij ook iets te regelmatig mensen aan de balie die me voor oplichter uitmaken als de prijs van iets ze tegenvalt.
Bepaalde onderdelen van > 10 jaar oude auto's zijn ondertussen dubbel zo duur als dat ze ooit waren ten tijde dat een auto nieuw was, gewoon omdat ze op voorraad gehouden moeten worden maar wel geproduceerd worden voor het arbeidsloon van vandaag (dat echt wel een stukje hoger ligt als toen) in heel kleine aantallen.
(mijn advies is dan vaak "koop dan een auto die je wel kunt betalen")
Je hebt niet goed geluisterd, ik heb het over software.
Denk niet dat software veel plaats inneemt, en word met de jaren wel goedkoper.
Nieuwe onderdelen is normaal dat deze verkocht worden aan de prijzen van deze tijd, heb ik ook niets over gezegd.
Voor onze auto's is een uitgebreide occasie en parallelmarkt, maar ik sponser volvo ook op geregelde basis.
Ps: Ik kan dus nog alle software krijgen voor een S80 1999, voor alle opties die toen beschikbaar waren?
Geplaatst: 29.10.2011 - 11:46
door Oceanracer
Eigenlijk geeft Volvo nu dus aan dat zij niet in staat zijn een klant te (willen) helpen wanneer deze bepaalde functies op zijn auto wil activeren of monteren. Kennelijk is Volvo dus zelf niet in staat om aanpassingen te verrichten op zijn eigen producten. Dat kan zowel onwil of onkunde zijn. Dat is jammer en getuigd inderdaad van een bepaalde arrogantie.
Als ik in mijn 10 jaar oude PC alsnog een internetkaart of groter intern geheugen wil plaatsen, kan dat toch ook gewoon? Dan is daar (ook anno nu) nog software voor beschikbaar. Technisch is het mogelijk, dus ik denk daarom dat het gewoon onwil is. De reden is mij echter niet duidelijk.
Verder is het onkunde dat het aanbrengen van stoelverwarming of inklapbare spiegels storingen in de auto kunnen geven. Dan heb je als fabrikant kennelijk niet voldoende kennis over je eigen producten in huis.
Geplaatst: 29.10.2011 - 11:57
door bart simpson
nee, je kunt alleen software krijgen voor alle accessoires die leverbaar waren en software voor alle opties die af fabriek op de auto zaten, daarbuiten houdt het op.
Het ongebreildeld aanpassen werkt bij softwareupdates problemen in de hand omdat sommige zaken onderling verbonden zijn.
Geplaatst: 29.10.2011 - 12:49
door ovlov058
bart simpson schreef:nee,(1) je kunt alleen software krijgen voor alle accessoires die leverbaar waren en(2) software voor alle opties die af fabriek op de auto zaten, daarbuiten houdt het op.
Het ongebreildeld aanpassen werkt bij softwareupdates problemen in de hand omdat sommige zaken onderling verbonden zijn.
Dat eerst(1) is normaal.
Dat tweede(2) is ook voor de dealer nadelig(zie vorige posts).
Wat is er erg aan een CC bijplaatsen, je helpt de klant, verdient er goed aan en is in een wip gedaan.
onze auto's zijn er voor ontworpen, neem je verantwoording op.
Dit zit binnen de zo fameuze
"productaansprakelijkheid". Deze dingen worden affabriek geleverd op deze modellen.
Een originele optie is niet"Ongebreideld aanpassen" :? , kort door de bocht hoor.
Als klant op voorhand aangeeft wat bijgeplaatst is, mag een opgeleide volvospecialist daar toch geen problemen mee hebben.
Denk dat daar het probleem zit: specialist en zelf nadenken.
Zou bij wet bepaald moeten worden om software na bepaalde tijd vrij te geven of is dat al niet zo? onze auto's zijn geen volvo eigendom meer.
En de klant is er zeker geen koning, eens de verkoopsovereenkomst getekend
Geplaatst: 29.10.2011 - 15:44
door bart simpson
Menigeen wil niet gaan betalen wat zo'n individuele softwareaanpassing gaat kosten, denk daar dan weer over wat je wilt maar ik laat het hierbij.
Geplaatst: 29.10.2011 - 17:05
door M@rcel
bart simpson schreef:Menigeen wil niet gaan betalen wat zo'n individuele softwareaanpassing gaat kosten.
+1
Geplaatst: 29.10.2011 - 17:23
door Ben
@ovlov058
Wat je je ook moet bedenken is dat slechts heel weinig autobezitters op dit niveau bezig zijn en zich überhaupt bedenken dat er iets anders kan dan de fabrikant bedacht heeft.
Een fabrikant zal nooit ingaan op dit soort verzoeken.
Geplaatst: 29.10.2011 - 18:28
door ovlov058
Ben schreef:@ovlov058
Wat je je ook moet bedenken is dat slechts heel weinig autobezitters op dit niveau bezig zijn en zich überhaupt bedenken dat er iets anders kan dan de fabrikant bedacht heeft.
Een fabrikant zal nooit ingaan op dit soort verzoeken.
Ik heb het nergens over "iets anders".
Dit is standaard software voor originele opties, die standaard in sommige uitvoeringen zit. heb het zelf alleen maar over de S80 oud model.
Soort verzoeken? Zijn gewoon simpele originele standaard opties. die voor volvo gratis zijn, voor de dealer een kleine moeite en ons(de klant) redelijk wat kost. En dan is het voor volvo nog niet goed. Begrijpe wie begrijpe kan :scratch:
Geplaatst: 29.10.2011 - 18:33
door bart simpson
Die standaard software van die niet af fabriek aanwezige opties zit nooit in de stamconfiguratie van dat specifieke chassisnummer en JIJ bent niet bij machte (of van zins) om daarvoor dat te willen gaan betalen wat het kost om het er in te zetten.
Sommige mensen snappen die uitleg, jij blijft maar doorzagen dat je het niet snapt, best vervelend voor je.....
Geplaatst: 29.10.2011 - 18:46
door ovlov058
M@rcel schreef:bart simpson schreef:Menigeen wil niet gaan betalen wat zo'n individuele softwareaanpassing gaat kosten.
+1
Als ik iets niet kan betalen, zal ik het ook niet kopen.
Wie het wel kan en wil, moet dan maar in de kou blijven staan.
Er worden wel veel nieuwe, naar individuele keuze aangeklede volvo's verkocht.
Dat volvo daar niet tegenin gaat, en maar 1 model verkoopt in maar 1 uitvoering.
Zullen de communistische chinezen blij mee zijn

Geplaatst: 29.10.2011 - 18:49
door bart simpson
Ben je volledig kwijt ondertussen, misschien wel een mooi afscheid zo....
Geplaatst: 29.10.2011 - 18:59
door ovlov058
bart simpson schreef:Ben je volledig kwijt ondertussen, misschien wel een mooi afscheid zo....
Ga je weg bij volvo? misschien krijg je dan terug een eigen mening

Geplaatst: 29.10.2011 - 21:51
door Ben
ovlov058 schreef:
Er worden wel veel nieuwe, naar individuele keuze aangeklede volvo's verkocht.
Dat volvo daar niet tegenin gaat, en maar 1 model verkoopt in maar 1 uitvoering.
Zullen de communistische chinezen blij mee zijn

Deze gedachtegang kan ik ook niet volgen.
En om even terug te gaan naar de basisvraag.
Als een bepaalde functie bij fabrikage van de auto niet besteld is, is hij niet ingebouwd en kan hij dus niet worden geactiveerd.
Geplaatst: 29.10.2011 - 22:01
door Oceanracer
Nog even en ze durven bij Volvo zelfs geen trekhaak meer te monteren op de occasion.

Geplaatst: 29.10.2011 - 22:07
door Ben
Ook dat heeft inderdaad consequenties, maar omdat dat zo vaak voorkomt heeft men er rekening mee gehouden.
Geplaatst: 29.10.2011 - 22:10
door 945i
Het lijkt mij met het hele bijtelling en bpm verhaal juist een goede handel om alles "nachrüstbar" te maken...
Geplaatst: 29.10.2011 - 22:24
door ovlov058
Ben schreef:Ook dat heeft inderdaad consequenties, maar omdat dat zo vaak voorkomt heeft men er rekening mee gehouden.
Nu durf je wel ver gaan in je beweringen.
Je beweerd dat volvodealers niets kunnen, nietsnutten zijn.
Ken enkele volvomechaniekers persoonlijk die wel iets kunnen, maar daar is hier niets van te merken.
Geplaatst: 29.10.2011 - 22:27
door 945i
Softwarematig...
Geplaatst: 29.10.2011 - 22:34
door ovlov058
Ben schreef:
En om even terug te gaan naar de basisvraag.
Als een bepaalde functie bij fabrikage van de auto niet besteld is, is hij niet ingebouwd en kan hij dus niet worden geactiveerd.
Inbouwen BC 5 minuten.
Inbouwen CC 15 minuten
Spiegels plaatsen met inklapfunktie 30 minuuten
alles activeren 30 minuten
Wat is hier het probleem, het is al gebeurd, dus het kan nog, maar ze willen niet.
Zoals omzetten usa software naar nl met tellers vervangen en al, kon ook niet, tot er met een rechtzaak werd gedreigd, was direct in orde.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=31894
Bartje simpson weet waarover we spreken.