Pagina 2 van 3

Geplaatst: 25.10.2008 - 13:25
door Dries77
jeroen.ijmuiden schreef:Wil er ook best wat geld voor uit geven uiteraard ;-) maar niet veel meer daan 10.000 euro
Ik weet niet of je van die andere 2 er nog 3000 vanaf lult bij de dealer.
Had je al op internet gekeken? Misschien een ex lease?? Met onderhoudshistorie?

Geplaatst: 25.10.2008 - 13:27
door Mathijs T-4
en importeren, uit bijv. duitsland is ook geen gek idee.

Geplaatst: 25.10.2008 - 17:20
door toppertje
Volvopa schreef:Dat is al helemaal onzinnig als ja max. 15000 km per jaar rijdt.
zoals ik al berekende het verschil in wegenbelasting en meerverbruik tussen LPG en benzine is €52,- voordeliger voor LPG. Als je echter de installatie er bij gaat aanschaffen en afscrijven in 3 jaar ben je die eerste 3 jaar net zo veel kwijt als de benzine auto en ga je dus pas na 3 jaar geld "verdienen".
Ik heb zelf heel veel jaren op gas gereden en je wordt niet vrolijk van het onderhoud zeker bij motoren die wat "ervaring" hebben.
over wat voor extra onderhoud heb je het dan,tov.benzine?

Geplaatst: 25.10.2008 - 17:56
door Gast
Laat iedereen maar kletsen over Bifuels, het zijn geen ervarings deskundigen.
Je koopt een leuke auto voor een redelijk bedrag.

Geplaatst: 26.10.2008 - 06:05
door Johan
@Alex70
Heb je het Bifuel forum gelezen? Positief?!?

@Toppertje
De bifuels hebben geen zelfstellende kleppen. die moeten met de hand gesteld worden. Daarnaast komt er op een gegeven moment een koprevisie aan omdat de belasting door de veel hogere verbrandingstemperaturen hoger is.

Zie ook de opmerkingen van de gasinbouw station in het draadje van dit forum. Allemaal raden ze kleppen bescherming aan. Waarom denk je?
Vroeger toen bijna heel leaserijdend nederland op gas reed (heb er zelf wel een stuk of 5 gehad) toen waren de motoren heel wat simpeler. I.v.m. het grote onderhoud en de problemen die op hogere km. standen waren te verwachten kon je de auto niet langer leasen als max. 120.000 km.

Als je weinig km's maakt dan zijn de totale operationele kosten weinig verschillend tussen de verschillende brandstoffen. Als je dan toch "goedkoop" uit wil zijn aan de pomp neem dan een diesel.

Waarom maakt Volvo geen bifuels meer trouwens.....?

Geplaatst: 26.10.2008 - 08:18
door zijdo
Volvopa schreef:Dat is al helemaal onzinnig als ja max. 15000 km per jaar rijdt.
zoals ik al berekende het verschil in wegenbelasting en meerverbruik tussen LPG en benzine is €52,- voordeliger voor LPG. Als je echter de installatie er bij gaat aanschaffen en afscrijven in 3 jaar ben je die eerste 3 jaar net zo veel kwijt als de benzine auto en ga je dus pas na 3 jaar geld "verdienen".
Ik heb zelf heel veel jaren op gas gereden en je wordt niet vrolijk van het onderhoud zeker bij motoren die wat "ervaring" hebben.
Ik rij 40 tot 50.000km per jaar dus binnen een jaar heb ik de investering eruit gereden. Het lijkt wel alsof veel mensen jaloers zijn op de LPG rijders. Ik heb alleen maar positieve ervaringen met op gas rijden. Let op zaken als niet teveel toeren maken, rustig rijden, op tijd tanken (zodat pomp in tank niet droog loopt), als je lang hard (>140km/uur) wilt rijden overschakelen op benzine en goed onderhoud (klepspeling in de gaten houden) dan voorkom je een hoop ellende en lach je iedereen uit bij de pomp.

Geplaatst: 26.10.2008 - 10:14
door jeroen.ijmuiden
Wat me opvalt is dat de kilometerstanden van LPG autos heel hoog zijn. Het lijkt mij dus verstandig om het bij benzine of diesel te houden. (gezien ik zelf ook nog 70.000 km met de auto wil rijden)

Geplaatst: 26.10.2008 - 10:44
door Gast
@Volopa,
Als eerste, het BiFuel Topic komt uit mijn koker, dus ik weet wat er staat.
Deze is gestart omdat alles verspreid stond en omdat bleek dat de meeste Volvo-dealers geen verstand van BiFuels hadden.
Op veel simpele storingen geef ik dus zelf de antwoorden.
Oja, let op tussen de BiFuels verhalen staan veel Vialle problemen.

Als tweede, over de kleppen is het antwoord simpel, kwestie van goed onderhoud!
Daarbij op een BiFuel zit een andere clinderkop.

Ten derde, Volvo maakt geen BiFuels meer omdat in NL (2004/2005) de subside er af ging en ze net zo duur werden als een diesel.

Dus, moraal van het verhaal: weet waar je over praat voor je begint te blaten. :wink:

Geplaatst: 26.10.2008 - 12:36
door Dries77
Volvopa schreef:
Waarom maakt Volvo geen bifuels meer trouwens.....?
Bifuel

Geplaatst: 26.10.2008 - 20:56
door jeroen.ijmuiden

Geplaatst: 26.10.2008 - 22:43
door Gast
jeroen.ijmuiden schreef:Zou dit een goede deal zijn: http://auto.marktplaats.nl/volvo/183183 ... 140pk.html ?
Model: S60 Bouwjaar: 2001
Brandstof: Benzine Kilometerstand: 145000 km
Carrosserie: Sedan (2/4-deurs) Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Zilver of Grijs Motorinhoud: 2400 cc
€ 9300,-

Verhaal is te summier.
Leuke km-stand, maar zeker voor pariculiere verkoop veel te duur.
Ik weet niet hoeveel verstand jij hebt van auto's, maar dit is garantie tot de eerste stoeptegel.
Met een of juiste kennis, kan het natuurlijk wel. :wink:

Geplaatst: 27.10.2008 - 05:40
door Johan
zijdo schreef:..... Let op zaken als niet teveel toeren maken, rustig rijden, op tijd tanken (zodat pomp in tank niet droog loopt), als je lang hard (>140km/uur) wilt rijden overschakelen op benzine en goed onderhoud (klepspeling in de gaten houden) dan voorkom je een hoop ellende
Dat zijn dus wel zaken die een verschil uit maken vergeleken met op diesel of benzine rijden. Dan hoef je daar niet druk over te maken.
AlexV70 schreef:.... omdat bleek dat de meeste Volvo-dealers geen verstand van BiFuels hadden.
Een 2de reden waarom je goed moet overdenken voordat je tot de aanschaf van een BiFuel (zo goed Dries77?) over gaat.
AlexV70 schreef: weet waar je over praat voor je begint te blaten.
Geblaat als tegenwicht voor jouw geblaf. ::wink:

Geplaatst: 27.10.2008 - 05:47
door Johan
jeroen.ijmuiden schreef:Zou dit een goede deal zijn: http://auto.marktplaats.nl/volvo/183183 ... 140pk.html ?
Dat ziet er idd goed uit. Vraag wel of het dealerboekje getoond kan worden zodat je vast kan stellen dat het onderhoud ook regulier is uitgevoerd. Wellicht ook een ANWB aankoopkeuring? Er is een station in Utrecht.
Een onbelangrijke kleinigheid is dat de Nokia carkit alleen goed werkt met Nokia telefoons, met andere telefoons treedt er een echo op voor diegene met wie je spreekt.

Geplaatst: 27.10.2008 - 08:06
door jeroen.ijmuiden
AlexV70 schreef:
jeroen.ijmuiden schreef:Zou dit een goede deal zijn: http://auto.marktplaats.nl/volvo/183183 ... 140pk.html ?
Model: S60 Bouwjaar: 2001
Brandstof: Benzine Kilometerstand: 145000 km
Carrosserie: Sedan (2/4-deurs) Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Zilver of Grijs Motorinhoud: 2400 cc
€ 9300,-

Verhaal is te summier.
Leuke km-stand, maar zeker voor pariculiere verkoop veel te duur.
Ik weet niet hoeveel verstand jij hebt van auto's, maar dit is garantie tot de eerste stoeptegel.
Met een of juiste kennis, kan het natuurlijk wel. :wink:
Heb de aanbieder gister gesproken, mag em voor een prijs van 8000 euro overnemen. Hij is vorig jaar bij de volvodealer gekocht en alle boekjes+stempels zitten erbij. Auto gaat weg ivm overlijden.

Geplaatst: 27.10.2008 - 08:20
door Gast
Volvopa schreef:
AlexV70 schreef: weet waar je over praat voor je begint te blaten.
Geblaat als tegenwicht voor jouw geblaf. ::wink:
Ik bijt gelukkig niet. :P

Geplaatst: 27.10.2008 - 08:28
door Gast
jeroen.ijmuiden schreef:
AlexV70 schreef:
jeroen.ijmuiden schreef:Zou dit een goede deal zijn: http://auto.marktplaats.nl/volvo/183183 ... 140pk.html ?
Model: S60 Bouwjaar: 2001
Brandstof: Benzine Kilometerstand: 145000 km
Carrosserie: Sedan (2/4-deurs) Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Zilver of Grijs Motorinhoud: 2400 cc
€ 9300,-

Verhaal is te summier.
Leuke km-stand, maar zeker voor pariculiere verkoop veel te duur.
Ik weet niet hoeveel verstand jij hebt van auto's, maar dit is garantie tot de eerste stoeptegel.
Met een of juiste kennis, kan het natuurlijk wel. :wink:
Heb de aanbieder gister gesproken, mag em voor een prijs van 8000 euro overnemen. Hij is vorig jaar bij de volvodealer gekocht en alle boekjes+stempels zitten erbij. Auto gaat weg ivm overlijden.
Tuurlijk, het kan. Vreemd dat ik ook altijd die nabestaanden tegen kom.
Neem even contact op met de dealer, dan heb je wat meer info,
Mogelijk dat ie daar ook te koop is aangeboden en je hebt gelijk een goede historie van het onderhoud.
Als je zeker weet dat alles klopt, ga er langs en laat hem € 6500,- zien.
Graag of niet. :P 500 kan er altijd nog bij. :wink:
Succes

Geplaatst: 27.10.2008 - 08:33
door Dries77
jeroen.ijmuiden schreef:Zou dit een goede deal zijn: http://auto.marktplaats.nl/volvo/183183 ... 140pk.html ?
Mooie auto, redelijke km stand! Denk dat het niet heel erg duur is.

Aankoop keuring is altijd verstandig. Houd wel rekening met een wachttijd daar. Wilde het destijds ook doen, maar kon pas 3,5 week later terecht Was geen optie. Er is ook een andere, daar hoef je niet heen, zoals bij de ANWB, maar ze komen bij de auto langs. Doen dit ook voor bedrijven.

Moet er bij 150k iets aan de distributie gebeuren? Is wel een dure die er voor je aankomt dan, binnen een jaar.

Geplaatst: 27.10.2008 - 08:37
door Dries77
@Alexv70.. Je 3500e post! Van harte!

Geplaatst: 27.10.2008 - 09:05
door jeroen.ijmuiden
Heb vandaag ook akkoord gekregen op dit bod: http://link.marktplaats.nl/202821847

Geplaatst: 27.10.2008 - 09:17
door Gast
Dries77 schreef:@Alexv70.. Je 3500e post! Van harte!
Tijd vliegt. :P