Pagina 2 van 3
Geplaatst: 19.01.2009 - 00:28
door Nessie
wat jammer.. hoe gebeurde dat precies? Kan ik mij daar even mentaal op voorbereiden..
overigens, @Gustaf Larson, waar heb jij die baklager laten vervangen?
En ik ben nog steeds op zoek naar iemand die de bakolie kan vervangen..
Geplaatst: 19.01.2009 - 10:46
door Rick*
Bij mij gebeurde het tijdens het trekken van een aanhangwagen met huif. Rond de 80/90 km/uur met weinig tegenwind begon het blok eerst kort te ratelen, vervolgens ga je vermogen missen en loopt de snelheid steeds meer terug......de trekkracht ontbreekt dan.
De ANWB is dan snel ter plaatse en de beste man kon alleen maar slepen en een vervangauto (op basis van mijn lidmaatschap) regelen. Zijn commentaar was dat dit type auto de look heeft van Volvo maar het blok van een Renault 21.
Zorg er iig voor dat je een wegenwacht service hebt met vervangend vervoer, scheelt je een hoop werk
Succes,
Rick
Geplaatst: 19.01.2009 - 23:27
door Ramon&Ramon
stuur even een PB tje Nessie
Geplaatst: 19.01.2009 - 23:28
door Ramon&Ramon
mij lukte het niet,maar zal wel aan mij liggen.een pb sturen dan bedoel ik
Geplaatst: 20.01.2009 - 00:17
door Nessie
ok, verzonden!
@Nessie
Geplaatst: 15.05.2009 - 14:49
door Gustaf Larson
Nessie schreef:wat jammer.. hoe gebeurde dat precies? Kan ik mij daar even mentaal op voorbereiden..
overigens, @Gustaf Larson, waar heb jij die baklager laten vervangen?
En ik ben nog steeds op zoek naar iemand die de bakolie kan vervangen..
Boersma heten die lui volgens mij, in staphorst, ging via de garage waar ik de auto had gekocht.
Maar het vervangen zouden ze overal moeten kunnen doen, als je er maar 100% zeker van bent dat ze Volvo olie gebruiken, andere olien hebben blijkbaar toch andere waardes, en dat levert naar verluid prblemen op. En laat je daar niet uit kletsen door een lokale garagist.( mooi vlaams woord;))
Gr Ronald
Volvo 440 1.8i Automaat
Geplaatst: 26.05.2009 - 17:26
door 3deVolvo440
Gustaf Larson schreef:Mijn 440 heeft gisteren de 100.000 gehaald. MAAR heeft sinds een aantal weken een schurend geluid bij koude motor wat verdwijnt na een paar minuten/km. Vorig jaar januari bij 70.000 is nog een baklager vervangen, dat geluid verdween niet als de motor warm werd.
Misschien maar eens een volledige revisie. (iemand een idee wat dat kost en/of een goed adres in omgeving arnhem?)
15-05-09 Distributie laten vervangen, het geluid kwam van een spanrollager! Gelukkig... inmiddels 111.000 op de teller.
.................................................................................................
26 mei 2009: hallo, vandaag lid geworden vanwege schurend geluid van de bak (?), alsof twee metalen platen over elkaar schuiven. Ik hoop met het bovenstaande bericht de oorzaak gevonden te hebben! Km stand nu: 96.000.
Geplaatst: 27.05.2009 - 15:43
door Ramon&Ramon
Een revisiebak kost meer dan een 440 waard is!
Zonde van het geld dus!
Geplaatst: 27.05.2009 - 18:14
door 3deVolvo440
Ja een revisie doen alleen de echte liefhebbers ! Ik zat ook al te denken aan spaakvelgen, prachtig!, maar inderdaad.. dat kost meer dan de hele auto.
Maar, vanmiddag even langs Volvo-garage gereden, even een rondje gereden met monteur. Vooralsnog geen bak probleem (als je naar de garage rijdt doet hij het ineens prima; geen schurend geluid gehoord dus).
Hij had het over `platen' achter de wielkasten die ook kunnen reageren bij warm weer of een warme auto. Dit `probleem' kan zich voordoen als je onlangs de wielen eraf hebt gehad (bij mij al 6 mnd terug het geval). Maar afijn, ik rij terug naar de garage als ik het weer hoor.
Over de olie voor de CVT; geen speciale Volvo olie nodig, wel olie voor automaatbak, roodgekleurd genaamd Dexron. Dat spul gaat in alle automaatbakken.
Geplaatst: 27.05.2009 - 19:24
door mightyspawn
Net alsof Volvo zn eigen olie maakt.....
Wordt een stickertje opgeplakt.
Geplaatst: 27.05.2009 - 23:08
door Ramon&Ramon
Die dealer zit er dus helemaal naast met zijn opmerking over de olie,er is speciale olie voor een VCT,dat kan de magazijnman zo voor je nakijken,dus geen Dextron!
Er zijn nog maar weinig dealers die ook maar iets van een CVT afweten!
Geplaatst: 27.05.2009 - 23:08
door Ramon&Ramon
Moet dus zijn CVT ,maar dat hadden jullie wel begrepen!:)
Geplaatst: 28.05.2009 - 01:42
door marrty
Hoeveel zou een revisiebak voor CVT eigenlijk kosten? (Niet dat ik er een nodig heb hoor, gewoon nieuwsgierig!)
Geplaatst: 28.05.2009 - 22:32
door Nessie
welteverstaan DEZE OLIE :
(+- 50 euries bij de dealer)

Geplaatst: 29.05.2009 - 07:29
door 3deVolvo440
Bedankt Nessie.
De `stand' is nu 3 tegen 1 (mijn garage), dus die ga ik zeker onthouden..
Geplaatst: 29.05.2009 - 13:03
door Gustaf Larson
Ramon&Ramon schreef:Die dealer zit er dus helemaal naast met zijn opmerking over de olie,er is speciale olie voor een VCT,dat kan de magazijnman zo voor je nakijken,dus geen Dextron!
Er zijn nog maar weinig dealers die ook maar iets van een CVT afweten!
Nou inderdaad, en het advies bij de lokale dealer kwam neer op: "Koop nou maar gewoon een nieuwe auto en val mij niet lastig met die oude zooi." Klantvriendelijkheid ten top...
De CVT specialisten zijn de jongens die de revisie doen.
Ik ben al begonnen met sparen voor een revisie of vervanging

nu 112 dkm dus hoop nog 2 jaar te redden met 30dkm per jaar moet ik 170 dkm in 2011 wel redden, en dan zien we wel of ik de bak reviseer of de auto wegdoe...
Geplaatst: 12.06.2009 - 14:16
door jaapschilder
Hallo, ben net door wat pech met mijn volvo, op dit forum gekomen.
Ik heb al 8 jaar een volvo460 DL automatic E2 met een CVT. Nooit problemen met de automaat gehad maar gisteren, donderdag 11 juni, spontaan na het opnieuw starten en wegrijden in stand D, blijft de CVT in z'n 1 hangen, alsof hij in L staat,
maar reageert op L toch "ietsje" anders.
Stand R reageert normaal.
Stand N, bij stilstand vrij, maar als de auto in beweging is, pakt hij op en gaat remmen op de motor, dat heb ik nooit gehad in stand N.
Met deze klacht rustig met 20km per uur, naar huis gereden en weet nu even niet waar te beginnen.
Weet iemand wel waar te beginnen?
Groetjes,
jaap schilder
Geplaatst: 17.02.2011 - 17:00
door Marcel64
Mijn 440 18i uit 1996 heeft nu 93000km gelopen en begint te zoemen morgen langs AST in rijswijk voor diagnose. ben benieuwd wat het kost zo'n revisie:-(
als mijn CVT kapot gaat.
Geplaatst: 17.02.2011 - 17:18
door Iroll
Marcel64 schreef:Mijn 440 18i uit 1996 heeft nu 93000km gelopen en begint te zoemen morgen langs AST in rijswijk voor diagnose. ben benieuwd wat het kost zo'n revisie:-(
als mijn CVT kapot gaat.
Helaas kost een revisie een stuk meer als je 440 waard is. De CVT was nog lang niet goed uitontwikkeld toen Volvo hem in de 1.8i monteerde. Die bakken beginnen vanaf zo'n 80dkm problemen te geven.
Geplaatst: 17.02.2011 - 18:15
door Marcel64
Iroll schreef:Marcel64 schreef:Mijn 440 18i uit 1996 heeft nu 93000km gelopen en begint te zoemen morgen langs AST in rijswijk voor diagnose. ben benieuwd wat het kost zo'n revisie:-(
als mijn CVT kapot gaat.
Helaas kost een revisie een stuk meer als je 440 waard is. De CVT was nog lang niet goed uitontwikkeld toen Volvo hem in de 1.8i monteerde. Die bakken beginnen vanaf zo'n 80dkm problemen te geven.
maar mijn 440 is voor de rest in uitmuntende staat en ik heb hem 4 jaar geleden van mijn oma gekregen met 20000km en heb buiten onderhoudskosten nooit iets gehad! En ik kan altijd nog een particulier monteur inschakelen toch mocht het echt teveel gaan kosten ik zag idd bedragen voorbij komen van boven de 2000 euro. Ben benieuwd wat ze zeggen morgen