Pagina 2 van 3

Geplaatst: 18.12.2008 - 14:47
door giulia
Ook een 2.4D GT, MY 2007 laten tunen bij Rica in dit geval. In een woord geweldig. Zou 226 pk en 460 nm moeten leveren en dat geloof ik best. Auto rijdt zeer soepel en releaxed en indien gewenst ook als een beest. Tot nu toe geen enkel probleem (30.000 km) en minstens even (on)zuinig als zonder chiptuning. Enige teleurstelling was dat Vmax begrensd blijft (zie topic topsnelheid). Zou Hartog dit ook kunnen /willen oplosen bij een bij de concurrend getunde auto?

Geplaatst: 18.12.2008 - 21:38
door eddy3
Beste guilia, rij nu ongeveer 10 maanden met een door Rica getunede 2,4D.Auto rijd super,met uitzondering voor de kracht onder 1900 tr/m,dan is er niemand thuis.Begrenzing kunnen ze er bij Rica nog steeds niet afhalen,heb nu lang genoeg gewacht,na de winter Rica eruit,en BSR,of MR Sweden erin.Grtn.

Geplaatst: 18.12.2008 - 23:01
door kameel1
eddy3, die van mij is vanaf 15 a 1600 tpm al bij de les wat mij enorm meeviel na een 2.2 hdi psa diesel die onder de 1900 tpm echt niet thuis gaf. Misschien moet je 'm eens laten herprogrammeren door rica.

Geplaatst: 21.12.2008 - 22:01
door Peter-V70
Eddy, voor 550 euro kan je samen de tabellen invullen bij Fasttech.
Onderin koppel.. of ga je voor max. pk's?
Ook bij te veel koppel onderin krijg je advies. Dat kan schade opleveren. Maar alles kan! Met of zonder bergenzer? Alleen wel een stukje rijden uit B. Maar zeer vriendelijke knullen die ook nog even met jou erbij en proefrit maken of het bevalt, of toch nog even... ;-)

Geplaatst: 22.12.2008 - 22:45
door eddy3
@Peter-V70:Ziet er zeer aanlokkelijk uit,maar ga toch voor het gemak kiezen,PPC van BSR,of MR Sweden.In geval van overschrijving van de software door de dealer (je kunt nooit weten)is dit veel eenvoudiger.Heb dit jaar 3 maal de verplaatslng gemaakt naar Rica Wateringen,(tevergeefs),en dat neemt verschrikkelijk veel tijd in beslag.Toch bedankt voor de tip! Groeten Eddy.

Geplaatst: 24.12.2008 - 11:36
door hugoV70
Dus Rica houdt de begrenzer erop? Goed, je hebt het niet echt nodig maar was toch leuk geweest voor de ritjes in Duitsland ...

Geplaatst: 24.12.2008 - 14:38
door crackedtooth
eddy3 schreef:@Peter-V70:Ziet er zeer aanlokkelijk uit,maar ga toch voor het gemak kiezen,PPC van BSR,of MR Sweden.In geval van overschrijving van de software door de dealer (je kunt nooit weten)is dit veel eenvoudiger.Heb dit jaar 3 maal de verplaatslng gemaakt naar Rica Wateringen,(tevergeefs),en dat neemt verschrikkelijk veel tijd in beslag.Toch bedankt voor de tip! Groeten Eddy.
PPC i er ook van RICA

ik zou PPC van rica of van bsr nemen

Geplaatst: 25.12.2008 - 11:23
door eddy3
ik zou PPC van rica of van bsr nemen
Van RICA wil ik in ieder geval niks meer.

Geplaatst: 30.12.2008 - 11:14
door hugoV70
Gister met RICA Nederland contact gehad, en ze houden inderdaad de begrenzer erop. Erg jammer al zeg ik het zelf, had graag geweten hoe hard de auto kon na tuning. Zoals gezegd gebruik je het, als het goed is, alleen in Duitsland, maar toch ...

Geplaatst: 30.12.2008 - 12:17
door Edgar
Een complete tuning bij Hartog (maatwerk tuning) dan haalt hij de begrenzer desgewenst vanaf. Door de forum korting ben je goedkoper uit ook...
Van RICA wil ik in ieder geval niks meer.
Je hoort idd verschillende berichten over Rica... ik kan (wil) daar niet over oordelen.

Geplaatst: 30.12.2008 - 13:35
door eddy3
@Edgar:Mij zeker niet verkeerd verstaan he Edgar, met de tuning is zeker niks mis mee.Alleen;als je a zegt, moet je b zeggen ook ,vind ik.Die begrenzer he,dat is een doorn in men oog.Daarom:misschien BSR tuning erin,en volgende wagen zal krachtig zijn zonder tuning.Grtn,Eddy.

Geplaatst: 02.01.2009 - 16:33
door toppertje
eddy3 schreef:@Edgar:Mij zeker niet verkeerd verstaan he Edgar, met de tuning is zeker niks mis mee.Alleen;als je a zegt, moet je b zeggen ook ,vind ik.Die begrenzer he,dat is een doorn in men oog.Daarom:misschien BSR tuning erin,en volgende wagen zal krachtig zijn zonder tuning.Grtn,Eddy.
ik ken natuurlijk niet je gehele verhaal mbt. rica,maar als je
de begrenzer er graag af gehad willen hebben,dan
informeer je daar toch van te voren naar?
dit lijkt mij meer zinvol,dan achteraf liggen klagen.

Geplaatst: 02.01.2009 - 18:13
door hugoV70
In mijn telefonisch contact met Rica begreep ik dat ze onder geen beding die begrenzer eraf willen halen bij de 2.4 (of dat bij de D5 wel zo is weet ik niet). Te veel slijtage op die hoge snelheid dat het gewoon niet goed is...

Geplaatst: 02.01.2009 - 18:40
door eddy3
Ze hebben bij Rica iedere keer een ander verhaaltje klaar,pure nonsens telkens.In mijn ogen zijn ze deze keer niet snugger genoeg.

Geplaatst: 03.01.2009 - 11:41
door VolvoTech
@eddy3,

Begrenzers zijn er bij alle modellen al uit geweest.
Ook wij hebben besloten onze vingers er verder niet aan te branden.
Op de rollenbank duidelijk kunnen aantonen dat bepaalde materialen het niet prettig vinden bij hogere snelheden dan conform begrenzer.

Snugger is het dus juist wel om de begrenzer te laten zitten.
Snugger is het dus om binnen bepaalde grenzen te tunen en niet alles los te gooien, daar krijg je nl spijt van.

Groet!

Geplaatst: 03.01.2009 - 12:56
door eddy3
Met alle respekt VolvoTech,U spreekt natuurlijk voor UW zaak;toch geloof ik er geen snars van.Een wagen die zen top haalt bij 3850/min,en daar zou niks bij mogen komen ,wegens "Niet goed voor bepaalde materialen"????Kom nou. Is bij mij hetzelfde als beweren dat Volvo motoren maakt van zeer beroerde kwaliteit,en dat geloof ik niet.Grtn.

Geplaatst: 03.01.2009 - 13:21
door VolvoTech
Hallo Eddy,

Eea heeft niets met de motor te maken, maar wel met bijvoorbeeld remdelen.... Auto moet ook weer tot stilstand gebracht kunnen worden.
Een volle stop van 240 echte km's naar 0 blijkt een ander verhaal dan van 213 (begrensde echte km's) naar 0.
En dit is slechts 1 voorbeeld.

Als jij bij mij je begrenzer wil laten weghalen, ben je van harte welkom.
Wel laten we je een vrijwaring tekenen.....

Bob

Geplaatst: 03.01.2009 - 18:44
door eddy3
Beste VolvoTech: Kapaciteit van de remmen testen op een rollenbank???Kan niet,is zelfs geen greintje koeling.Bedankt voor de uitleg,maar heeft me er niet toe gebracht,men mening te herzien,integendeel!Grtn Eddy.

Geplaatst: 03.01.2009 - 22:55
door VolvoTech
Waarom leg je de relatie met remmen en de rollenbank....
Ik heb ´m niet gelegd.

En koeling hebben we prima hoor op de rollenbank...
D´r staan een paar enorme ventilatoren op rijsnelheid mee te blazen.

Prima als je eea van Rica afkeurt trouwens hoor, geen problemen mee.
Wel jammer dat je er zoveel kracht in woorden bij geeft.

Inzake je opmerkingen over `uw zaak´, VolvoTech is er trouwens voor de Volvo rijders. Wij allemaal dus. Kiezen uit alle mogelijke leveranciers van diverse producten telkens (onderbouwd) steeds alleen de beste.

Heb je je begrenzer er zelf nu trouwens al af vragen we ons hier af?

Geplaatst: 03.01.2009 - 23:43
door eddy3
Beste Volvotech:Begrenzer is er natuurlijk niet af.Had altijd gehoopt dat ze het bij Rica zouden klaren,heb tenslotte toch betaald voor tuning,niet dus.men verwachtingen waren in het begin heel positief,daar ze kort na de tuning zo deden van,"dat zullen we eens rap in orde maken ze".vandaar nu men grote teleurstelling,begrijp je.Zal er me mee verzoenen,en er niet meer over doordrammen.Toch bedankt voor de moeite.Groeten, Eddy.