Pagina 2 van 3
Geplaatst: 28.12.2005 - 18:19
door arnoud
Ik had dit probleem ook met mijn V40 toen ik 'm twee jaar geleden kocht, maar is gelukkig onder garantie verholpen toen.
Tijdens de testrit van de monteur was natuurlijk niets raars te merken, maar heb gelukkig m'n poot stijf gehouden, want nu schakelt ie nog steeds als nieuw....
Geplaatst: 28.12.2005 - 23:27
door v40pokemon
Het probleem van de schakelbusje is er zo-een dat iedereen kent. altijd rond de 150.000km geloof ik. Vervang ook meteen de rubbertjes waar de busjes in vallen. Deze worden door de tijd ook ouder... Voor een paar eurie schakelt-ie vak weer prima! en euh als de dealer €50,- vraagt, ik wil het ook wel doen voor de helft (geintje, i makkelijk zelf te doen

)
Geplaatst: 29.12.2005 - 08:18
door Canard
V40-driver schreef:Ok mooi, hij gaat maandag toch weer naar de garage voor een beurt zal ik dit meteen even aangeven. Valt toch nog onder de garantie

Waarom valt dit onder garantie? Is dit niet gewoon slijtage?
Geplaatst: 29.12.2005 - 10:03
door Remon
Misschien occasion garantie?
Geplaatst: 04.01.2006 - 11:45
door Marinus
v40pokemon schreef:Het probleem van de schakelbusje is er zo-een dat iedereen kent. altijd rond de 150.000km geloof ik. Vervang ook meteen de rubbertjes waar de busjes in vallen. Deze worden door de tijd ook ouder... Voor een paar eurie schakelt-ie vak weer prima! en euh als de dealer €50,- vraagt, ik wil het ook wel doen voor de helft (geintje, i makkelijk zelf te doen

)
Bij een T4 zitten die schakelbusjes niet....ik heb de bakolie vervangen om het schakelgedrag van de bak te verbeteren.
Geplaatst: 04.01.2006 - 12:56
door exhonda
Marinus schreef:v40pokemon schreef:Het probleem van de schakelbusje is er zo-een dat iedereen kent. altijd rond de 150.000km geloof ik. Vervang ook meteen de rubbertjes waar de busjes in vallen. Deze worden door de tijd ook ouder... Voor een paar eurie schakelt-ie vak weer prima! en euh als de dealer €50,- vraagt, ik wil het ook wel doen voor de helft (geintje, i makkelijk zelf te doen

)
Bij een T4 zitten die schakelbusjes niet....ik heb de bakolie vervangen om het schakelgedrag van de bak te verbeteren.
2.0T bak heeft ook geen schakelbusjes

Geplaatst: 04.01.2006 - 17:14
door volvov40t4
Marinus schreef:v40pokemon schreef:Het probleem van de schakelbusje is er zo-een dat iedereen kent. altijd rond de 150.000km geloof ik. Vervang ook meteen de rubbertjes waar de busjes in vallen. Deze worden door de tijd ook ouder... Voor een paar eurie schakelt-ie vak weer prima! en euh als de dealer €50,- vraagt, ik wil het ook wel doen voor de helft (geintje, i makkelijk zelf te doen

)
Bij een T4 zitten die schakelbusjes niet....ik heb de bakolie vervangen om het schakelgedrag van de bak te verbeteren.
Is die bakolie makkelijk te vervangen? en is dit aanbevolen vanaf een bepaald kilometer-aantal?
Geplaatst: 04.01.2006 - 21:50
door Remon
Heeft een 1.9 115 pk diesel uit 2001 wel of geen schakel busjes?
Geplaatst: 05.01.2006 - 18:59
door volvov40t4
misschien moeten we marinus een PM sturen?
OF ZO HIJ DIT LEZEN?

Vervangen schakelbusjes
Geplaatst: 20.01.2006 - 18:38
door Razende Roeland
Zelf ben ik sinds ongeveer 3 weken eigenaar van een V40 1.8 uit mei 98 met 197000 kilometer op de teller. Dit is tot op heden de fijnste auto waar ik in gereden heb. Toch had ik ook problemen met terugschakelen naar de eerste versnelling. Dit is verholpen door de schakelbusjes te vervangen en een beetje bij te stellen.
Re: Vervangen schakelbusjes
Geplaatst: 10.02.2006 - 20:59
door BoyLovesGirl
ik ga de busjes en de rubbertjes binnenkort ook laten vervangen. ik kan wel aardig ikea meubels in elkaar zetten, maar als dat mislukt dan ga ik gewoon een dag later verder. men s40 heb ik iedere dag nodig, als het hierbij mislukt zou dat erg vervelend worden... ik zal het resultaat posten. btw, km stand is 122dk BLG
Geplaatst: 10.02.2006 - 22:38
door arnoud
Precies, ik knutsel graag aan dingen als de radio, de grille of misschien nog een koplamp, maar van de motoriek enzo blijf ik af, mooi iets voor iemand die weet wat ie aan het doen is

Geplaatst: 13.02.2006 - 16:54
door vinni
Ik heb de busjes ook laten vervangen. Het is inderdaat net of de auto weer als nieuw schakelt. Bedankt voor de tip allemaal. Alleen moest ik bij de garage wel even zeuren voordat ze eraan wilden. :evil:
Geplaatst: 13.02.2006 - 17:03
door V480-S60
Remon schreef:Heeft een 1.9 115 pk diesel uit 2001 wel of geen schakel busjes?
Sorry voor de late reactie Remon. Ik had dit onderwerp niet eerder gezien.
Maar een 1.9 D 115 PK heeft geen stangen maar kabels en dus geen schakelbusjes meer.
Ik heb ook wat problemen met schakelen. Bij mij moet de bakolie er bij de volgende beurt toch maar eens aan geloven.
Geplaatst: 13.02.2006 - 19:09
door Remon
@v480-v40
Ik was zelf ook al vergeten dat ik gereageerd had

. De volgende beurt bij mij is de 120dkm beurt. Ik breng hem met 117dkm heen i.v.m de distributie riem. Dan denk ik dat mijn versnellings bak ook een nieuw sapje krijgt. Kan nooit veel kwaad. Heb ik bij mijn 440 toendertijd ook een keer laten doen en dat verschil merk je wel.
Geplaatst: 14.02.2006 - 09:24
door V480-S60
Remon, vraag daar dan even speciaal naar. Het is niet standaard inbegrepen.
Geplaatst: 03.03.2006 - 09:42
door Canard
V480-V40 schreef:Remon schreef:Heeft een 1.9 115 pk diesel uit 2001 wel of geen schakel busjes?
Sorry voor de late reactie Remon. Ik had dit onderwerp niet eerder gezien.
Maar een 1.9 D 115 PK heeft geen stangen maar kabels en dus geen schakelbusjes meer.
Ik heb ook wat problemen met schakelen. Bij mij moet de bakolie er bij de volgende beurt toch maar eens aan geloven.
Is het zo dat alle phase I modellen schakelbusjes/stangen hebben (behalve T4) en alle phase II modellen kabels?
Bij mij heb ik regelmatig het probleem dat ik mijn phase II 1.8 (120.000 km) moeilijk in zijn 5e versnelling krijg.
Wat kan dit zijn?
Geplaatst: 03.03.2006 - 09:45
door menjo
1.8 is de enige motor die altijd de "oude" versnellingsbak heeft gehad volgens mij (met de schakelstangen en de busjes problemen dus). Je hebt toch die versnellings bak waarbij de achteruit linksvoor zit ipv rechtsachter?
Geplaatst: 03.03.2006 - 10:44
door Canard
menjo schreef:Je hebt toch die versnellings bak waarbij de achteruit linksvoor zit ipv rechtsachter?
Yep...
Geplaatst: 03.03.2006 - 13:36
door rattlebrain
Kan er iemand een antwoord geven op het volgende:
Als ik terugschakel van 4de versnelling naar 3de,dan durft de beweging om naar de 3de te gaan,wel eens te knarsen.
Ook mijn 5de ligt redelijk ver en moeilijk(als ik mijn versnellingspook met een bruske beweging naar het einde van de schakelgang breng,alvorens naar 5de te gaan,dan botst hij ongedempt tegen metaal aan.