Pagina 2 van 2

Geplaatst: 25.11.2008 - 23:23
door Gast
hadico schreef:voor en achter wisselen van banden bij bv de beurt is altijd een goed idee.
In dit geval ben ik het niet met je eens, omdat je nmm (en anderen) altijd de beste banden achter moet hebben.
Een auto "stuurt" nu eenmaal met zijn kont.
hadico schreef:Iemand al opgevallen dat het rechter voorwiel altijd wat harder slijt?
Nee (alhoewel nu je het zo zegt), wat is hiervan de oorzaak?

Geplaatst: 26.11.2008 - 17:38
door hadico
Met het wisselen ondervang je in ieder geval het ongelijkmatig afslijten van je banden achter wil nog weleens vreemd slijten ivm meesturen van de achteras slijten achter dan ook meest aan de binnenzijde en voor juist weer meer aan buitenzijde dat rv harder slijt is een gegeven wat inherent is aan de auto valt in de WP gewoon op!
Dat de beste voor X achter geplaatst moeten worden is een discusie waar je denk ik nooit uitkomt ,de een zegt dat je met de minste voor eerder voelt als je aquaplanning hebt en de ander zegt weer dat je met de beste voor meer grip hebt en het water al verdrongen hebt voor de achterwielen!!!!!! persoonlijk vind ik dat.................nmhe laat maar

Geplaatst: 26.11.2008 - 18:55
door Gast
AlexV70 schreef:
hadico schreef:Iemand al opgevallen dat het rechter voorwiel altijd wat harder slijt?
Nee (alhoewel nu je het zo zegt), wat is hiervan de oorzaak?
Inherent aan de auto?
Lengte verschil aandrijfassen?

Geplaatst: 26.11.2008 - 19:09
door hadico
Lengte verschil aandrijfassen?

Geen idee is al eens geopert dat het door de lengte komt maar heb er nog steeds geen duidelijke verklaring voor gehad.