Vervangen draagarmen voor echt 3500 euro?

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
440rijder
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
Locatie: Heerhugowaard

Voor zover ik weet lossen goedjes als WD40 en siliconenspray het rubber alleen maar op en drogen het verder uit (ook al is het lekker vettig). Niet zoveer het smerende bestanddeel is de boosdoener, maar de drijfgassen uit deze spuitbussen zijn slecht.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Nooit last van piepjes of wat dan ook. Ja sommige rubbertjes zijn beetje ingescheurd of wat dan ook. Maar die spray zorgt er iig voor dat alles soepel blijft lopen.
Het is de bedoeling dat je de kraakjes juist wel hoort. Dan weet je dat er iets mis mee is. Het is niet de bedoeling geweest ze te smeren. Nu rij je misschien rond met versleten ophangings onderdelen, die je flink kunnen opbreken als je bijv plotseling moet uitwijken. De rubbers slijten meestal geleidelijk waardoor je niet in de gaten hebt hoe beroerd de wegligging is totdat je de boosdoener hebt vervangen.
Soms mogen ze iets smering hebben zoals bij PU bussen, maar alleen als die nieuw gemonteerd worden.
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Ik betwijfel het allemaal ten sterkste. Sillicone spray is bedoeld als bescherming, zeker rubber beschermt dat spul heel goed. Houdt vocht en andere rotzooi buiten, dus minder slijtage. En de wagen heeft verder geen vreemde wegligging. Doe dit al jaren en de garage raadt het zelfs aan om af en toe de rubbers te voorzien van een beschermlaag.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Laptom
2nd Gear member
Berichten: 191
Lid geworden op: 31.01.2006 - 16:52

Het is helemaal geen slecht idee om de rubbers te voorzien van een beschermlaag.. Maar doe dit absoluut niet met WD40!!!

Je kan beter een beetje zuurvrije vasaline gebruiken.
Gebruikersavatar
440rijder
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03.01.2008 - 13:46
Locatie: Heerhugowaard

Dat was ook meer mijn punt, drijfgassen bevatten veel rubber-vretende stoffen. Beschremen met (zuurvrije) vaseline is goed, spuitbussen zijn minder goed (ook al verdampen de gassen).
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Bedankt, nu gaat het wel lukken denk ik
Ik kon nog steeds niets vinden, dus maar naar de garage gebracht.
Gelijk een stukje gereden met de monteur en het eerste wat hij zei was: uitlaat zit los. Op de brug gezet, en jahoor, was ergens linksachter iets kapot gegaan. De uitlaat tikte nu stevig tegen de bumper (= het geluid/schokken).
toch bedankt voor de moeite.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
Elke rijke rijdt er twee
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 02.04.2007 - 15:49
Locatie: Utrecht

Daar ben ik weer. De draagarmen vervangen is inderdaad 350 euro incl alles, maar nu is een wielkastrand voor meer dan eenderde weggeroest. Kosten nieuwe rand 49 euro, kosten laswerk 350 euro ex btw. Weer mijn vraag, kan dat niet goedkoper? Iemand die een goede beun kent in de omgeving van Utrecht?
Volvo 440 1.8i CVT 1995
Gebruikersavatar
Elke rijke rijdt er twee
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 02.04.2007 - 15:49
Locatie: Utrecht

Ik heb twee gebruikte draagarmen gekocht die uit een Volvo 440 automaat 1994 komen. Volgens de verkoper zouden ze passen, maar ze passen niet. De afstand tussen de twee hoeken met de rubbers staan te dicht op elkaar. Volgens de verkoper ligt dat dan aan het bouwjaar. Iemand een idee of dat kan kloppen. Ik zie ook dat ze spiegelbeeldig zijn en ik neem aan dat dat niet goed is.

Overigens is het klapperen weg en wiebelt mijn stuur ook niet meer na het de- en hermonteren van de oude draagarmen. Gek, maar waar.
Volvo 440 1.8i CVT 1995
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

automaat en schakelbak zit altyd verschil in met de motor.
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Gebruikersavatar
Elke rijke rijdt er twee
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 02.04.2007 - 15:49
Locatie: Utrecht

nielo schreef:automaat en schakelbak zit altyd verschil in met de motor.
En standaard- of cvt maak niet uit?
Volvo 440 1.8i CVT 1995
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Of de draagarmen zijn van een 2.0 ltr automaat geweest,die heeft zf bak en 1.8 heeft cvt bak,dat kan dus ook een probleem zijn ;)
Daar zit ook verschil tussen dacht ik.
Gebruikersavatar
Elke rijke rijdt er twee
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 02.04.2007 - 15:49
Locatie: Utrecht

Aha. De verkoper wil tot een oplossing met me komen. Wat ik gekregen heb ziet er uit als standaard draagarmen.
Volvo 440 1.8i CVT 1995
Gebruikersavatar
Elke rijke rijdt er twee
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 02.04.2007 - 15:49
Locatie: Utrecht

Uiteindelijk geen oplossing, ik ben mijn geld kwijt, het is niet anders.
Volvo 440 1.8i CVT 1995
Gebruikersavatar
Elke rijke rijdt er twee
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 02.04.2007 - 15:49
Locatie: Utrecht

Poika schreef:Complete nieuwe armen kostten rond de 120€ incl de btw (P.S)
Waar? Ik heb een club automonteurs van een bedrijf gevonden die in hun vrije tijd aan auto's sleutelen en ze voor een drol eronder kunnen zetten.
Volvo 440 1.8i CVT 1995
Guestuser

Google op draagarm Volvo 440

http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... p=hm&cat=s

Ik krijg de link niet fatsoenlijk, dus je moet het hier maar ff mee doen...
Gebruikersavatar
Elke rijke rijdt er twee
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 02.04.2007 - 15:49
Locatie: Utrecht

Ik had deze al gezien, maar die kosten geen 120 euro per stel. Ik haal ze wel in Engeland, dat ziet er ook goed uit. Toch bedankt,

Jack
Volvo 440 1.8i CVT 1995
Guestuser

die p.s is er per stuk denk ik ;) Ik denk dat Poika dat bedoelde tenminste...
Gebruikersavatar
Elke rijke rijdt er twee
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 02.04.2007 - 15:49
Locatie: Utrecht

Aha. Via de link die ik ook zag in Engeland zijn ze 130 euro inc verzendkosten. Mijn garage zei ook dat ze 120 euro per stel zijn, maar die rekent werkplaatstarief. Mijn beun is monteur bij een transportbedrijf en en die doet het voor een fractie daarvan. Ik ga maar eens in Engeland bestellen, dan.
Volvo 440 1.8i CVT 1995
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

130€ incl is echt een koopje voor de twee ! De prijs die ik noemde was inderdaad per stuk, en origineel Volvo.
Gebruikersavatar
Elke rijke rijdt er twee
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 02.04.2007 - 15:49
Locatie: Utrecht

Deze zijn niet origineel Volvo, als ik de site mag geloven. Maar ik gok het er maar op. Weet je misschien ook hoe ik aan de onderdelennummers kom van origineel?
Volvo 440 1.8i CVT 1995
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”