Pagina 2 van 3
Geplaatst: 06.11.2008 - 07:43
door 440rijder
Voor zover ik weet lossen goedjes als WD40 en siliconenspray het rubber alleen maar op en drogen het verder uit (ook al is het lekker vettig). Niet zoveer het smerende bestanddeel is de boosdoener, maar de drijfgassen uit deze spuitbussen zijn slecht.
Geplaatst: 06.11.2008 - 22:03
door Iroll
Nooit last van piepjes of wat dan ook. Ja sommige rubbertjes zijn beetje ingescheurd of wat dan ook. Maar die spray zorgt er iig voor dat alles soepel blijft lopen.
Het is de bedoeling dat je de kraakjes juist wel hoort. Dan weet je dat er iets mis mee is. Het is niet de bedoeling geweest ze te smeren. Nu rij je misschien rond met versleten ophangings onderdelen, die je flink kunnen opbreken als je bijv plotseling moet uitwijken. De rubbers slijten meestal geleidelijk waardoor je niet in de gaten hebt hoe beroerd de wegligging is totdat je de boosdoener hebt vervangen.
Soms mogen ze iets smering hebben zoals bij PU bussen, maar alleen als die nieuw gemonteerd worden.
Geplaatst: 06.11.2008 - 22:08
door mightyspawn
Ik betwijfel het allemaal ten sterkste. Sillicone spray is bedoeld als bescherming, zeker rubber beschermt dat spul heel goed. Houdt vocht en andere rotzooi buiten, dus minder slijtage. En de wagen heeft verder geen vreemde wegligging. Doe dit al jaren en de garage raadt het zelfs aan om af en toe de rubbers te voorzien van een beschermlaag.
Geplaatst: 07.11.2008 - 14:07
door Laptom
Het is helemaal geen slecht idee om de rubbers te voorzien van een beschermlaag.. Maar doe dit absoluut niet met WD40!!!
Je kan beter een beetje zuurvrije vasaline gebruiken.
Geplaatst: 07.11.2008 - 16:47
door 440rijder
Dat was ook meer mijn punt, drijfgassen bevatten veel rubber-vretende stoffen. Beschremen met (zuurvrije) vaseline is goed, spuitbussen zijn minder goed (ook al verdampen de gassen).
Geplaatst: 10.11.2008 - 16:33
door Shockwave
Bedankt, nu gaat het wel lukken denk ik
Ik kon nog steeds niets vinden, dus maar naar de garage gebracht.
Gelijk een stukje gereden met de monteur en het eerste wat hij zei was: uitlaat zit los. Op de brug gezet, en jahoor, was ergens linksachter iets kapot gegaan. De uitlaat tikte nu stevig tegen de bumper (= het geluid/schokken).
toch bedankt voor de moeite.
Geplaatst: 17.11.2008 - 19:41
door Elke rijke rijdt er twee
Daar ben ik weer. De draagarmen vervangen is inderdaad 350 euro incl alles, maar nu is een wielkastrand voor meer dan eenderde weggeroest. Kosten nieuwe rand 49 euro, kosten laswerk 350 euro ex btw. Weer mijn vraag, kan dat niet goedkoper? Iemand die een goede beun kent in de omgeving van Utrecht?
Geplaatst: 25.11.2008 - 20:09
door Elke rijke rijdt er twee
Ik heb twee gebruikte draagarmen gekocht die uit een Volvo 440 automaat 1994 komen. Volgens de verkoper zouden ze passen, maar ze passen niet. De afstand tussen de twee hoeken met de rubbers staan te dicht op elkaar. Volgens de verkoper ligt dat dan aan het bouwjaar. Iemand een idee of dat kan kloppen. Ik zie ook dat ze spiegelbeeldig zijn en ik neem aan dat dat niet goed is.
Overigens is het klapperen weg en wiebelt mijn stuur ook niet meer na het de- en hermonteren van de oude draagarmen. Gek, maar waar.
Geplaatst: 25.11.2008 - 20:49
door nielo
automaat en schakelbak zit altyd verschil in met de motor.
Geplaatst: 25.11.2008 - 21:09
door Elke rijke rijdt er twee
nielo schreef:automaat en schakelbak zit altyd verschil in met de motor.
En standaard- of cvt maak niet uit?
Geplaatst: 25.11.2008 - 21:15
door nielo
Of de draagarmen zijn van een 2.0 ltr automaat geweest,die heeft zf bak en 1.8 heeft cvt bak,dat kan dus ook een probleem zijn

Daar zit ook verschil tussen dacht ik.
Geplaatst: 25.11.2008 - 21:46
door Elke rijke rijdt er twee
Aha. De verkoper wil tot een oplossing met me komen. Wat ik gekregen heb ziet er uit als standaard draagarmen.
Geplaatst: 10.05.2009 - 12:15
door Elke rijke rijdt er twee
Uiteindelijk geen oplossing, ik ben mijn geld kwijt, het is niet anders.
Geplaatst: 10.05.2009 - 12:19
door Elke rijke rijdt er twee
Poika schreef:Complete nieuwe armen kostten rond de 120€ incl de btw (P.S)
Waar? Ik heb een club automonteurs van een bedrijf gevonden die in hun vrije tijd aan auto's sleutelen en ze voor een drol eronder kunnen zetten.
Geplaatst: 11.05.2009 - 15:02
door Guestuser
Google op draagarm Volvo 440
http://www.autopartsonline.nl/nl/index. ... p=hm&cat=s
Ik krijg de link niet fatsoenlijk, dus je moet het hier maar ff mee doen...
Geplaatst: 11.05.2009 - 17:40
door Elke rijke rijdt er twee
Ik had deze al gezien, maar die kosten geen 120 euro per stel. Ik haal ze wel in Engeland, dat ziet er ook goed uit. Toch bedankt,
Jack
Geplaatst: 11.05.2009 - 17:52
door Guestuser
die p.s is er per stuk denk ik

Ik denk dat Poika dat bedoelde tenminste...
Geplaatst: 11.05.2009 - 18:09
door Elke rijke rijdt er twee
Aha. Via de link die ik ook zag in Engeland zijn ze 130 euro inc verzendkosten. Mijn garage zei ook dat ze 120 euro per stel zijn, maar die rekent werkplaatstarief. Mijn beun is monteur bij een transportbedrijf en en die doet het voor een fractie daarvan. Ik ga maar eens in Engeland bestellen, dan.
Geplaatst: 11.05.2009 - 18:38
door Blade
130€ incl is echt een koopje voor de twee ! De prijs die ik noemde was inderdaad per stuk, en origineel Volvo.
Geplaatst: 11.05.2009 - 18:44
door Elke rijke rijdt er twee
Deze zijn niet origineel Volvo, als ik de site mag geloven. Maar ik gok het er maar op. Weet je misschien ook hoe ik aan de onderdelennummers kom van origineel?