Beste Mensen,
Ik heb de proefrit met de audi a4 1.8 TFSI 160 pk achter de rug, ik heb interesse in de 2.0 TFSI 180 pk maar die hadden ze niet staan.
De xenon lampen waren echt waanzinnig om te zien, het model a4 is een mooie brede auto die met een sportonderstel (500 euro extra maar) erg mooi is. Nu moet ik zeggen dat er wel 18" lm onder moeten want kleinere maten maakt de auto een stuk minder mooi. Van binnen ook echt een degelijke mooie auto, waanzinnig lekker stuurtje ( bij S40/V50 is het stuur echt te groot, ook de sport versie). Alles top afgewerkt, maar niet degelijker dan de Volvo. Staan, vind ik, op gelijke hoogte qua afwerking. Nu het rijden nog..........tja echt 1 brok degelijkheid, dan merk je pas dat het een premium merk is. Hij ligt als een blok op de weg, hij kraakt nergens, weinig wind geruis en een directe sturing. Als je rijdt voelt het aan als een slagschip die nergens zijn controle kwijtraakt, alles gaat vanzelf. Je merkt amper dat je zo op de honderd zit. En nu komt het punt......de auto geeft geen rijplezier. Je hebt niet het idee dat jij echt rijdt en overal invloed op hebt. Bij de S40 T5 heb je het gevoel ofdat je zowat in een kart zit, veel lichtere sturing en veel meer het idee dat je echt een coureur bent. Een audi is echt voor mensen die genieten van rust, relax en degelijkheid maar het is geen rijdersauto!! Plus het feit dat hij veel duurder is dan dan de volvo, wil je hem net zo aankleden als de volvo. Je hebt dan ook nog eens een lichtere motor, tja dan valt hij denk ik toch af. Ondanks zijn waanzinnig mooie uiterlijk!!
Dan blijven de Volvo V50 T5 en de Mondeo 2.5T met S-pack nog over. Is het niet dat ik met een beetje zoeken op de uitlopende S60 uitkom. Volgens de kenners is dit de meest lekker rijdende auto van Volvo. In een 2.5T en een drivers edition met een dynamic line (verlaagd en 18") is het echt een topper die, jawel, zo'n 7000 euro goedkoper is dan de Volvo V50 T5 summum met RTI. En dan heb je minimaal net zoveel opties ( xenon, leer, RTI, 18", verlaagd, park assist, enz,enz) plus het feit dat je in een klasse hoger rijdt en waarschijnlijk ook een klasse beter.
Navraag gedaan wanneer de nieuwe S60 uitkomt maar dat zal pas rond 2011 zijn. Eind 2009 loopt de oude eruit maar dan zit er nog minimaal een jaar tussen voordat de nieuwe komt (althans volgens Volvo).
Tja weer een luxe probleem, zijn er mensen die ervaring hebben met een S60 2.5T?
Alvast bedankt
Waarom de volvo V50 T5 boven een A4, Lexus IS en Passat CC?
- Johan
- 5th Gear member
Ik heb er net een besteld. Velwim op dit forum heeft er in ieder geval een en is daar zeer over te spreken.
Ik heb laast met een V70 2.5T gereden met automaat (de automaat voor de S60 raadt ik niet aan) die ook nog eens 10pk en 20Nm minder vermogen heeft. De souplesse en snelheidsbeleving was al fantastisch zodat ik er in elk geval van overtuigd ben dat ik aan de S60 met die motor veel plezier ga beleven. Bovendien kan je hem ook nog tunen tot 250pk/400Nm zodat je dan bij de V50T5 in de buurt gaat komen (niet die van Ireentje natuurlijk
)
Ik heb laast met een V70 2.5T gereden met automaat (de automaat voor de S60 raadt ik niet aan) die ook nog eens 10pk en 20Nm minder vermogen heeft. De souplesse en snelheidsbeleving was al fantastisch zodat ik er in elk geval van overtuigd ben dat ik aan de S60 met die motor veel plezier ga beleven. Bovendien kan je hem ook nog tunen tot 250pk/400Nm zodat je dan bij de V50T5 in de buurt gaat komen (niet die van Ireentje natuurlijk

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Ireentje
- 5th Gear member
Haha... Nee dat bij mij in de buurt komen gaat nog niet lukken
:)
Ik heb hetzelfde gehad met Audi, het is zeker een geweldige auto maar gewoon net niet voor mij.
Ben benieuwd welke keuze het gaat worden voor je. En anders mag je wel eens meerijden in mijn T5

Ik heb hetzelfde gehad met Audi, het is zeker een geweldige auto maar gewoon net niet voor mij.
Ben benieuwd welke keuze het gaat worden voor je. En anders mag je wel eens meerijden in mijn T5

Irene.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
-
- 1st Gear member
Ireentje, Nu jij zo'n geweldig snelle bak onder je kontje heb vroeg ik me af of jij hem ook heb verlaagd? Ik ga waarschijnlijk voor de V50 maar wil hem graag iets spannender maken. Hij staat erg hoog op z'n wielen. Ik dacht aan een bodykit (r-design) en sportchassis (fabriek af, 20 mm verlaagd), dat kan weer niet met 18 inch helaas. Zonder verlaging ziet de V50 met 18 inch er slechter uit dan met 17 inch, want dan lijkt hij nog hoger op z'n wielen.
Gr.
Gr.
Volvo V60 Hybrid | Electric Silver | 18" Ixion Volvo velgen | Feb 2013
- gertsan
- 3rd Gear member
Ik heb dan wel geen 2.5T en geen automaat maar een T5 Geartronic. Maar in een file rijden met een automaat is toch echt wel relaxed. Verder nooit problemen of ik wel of niet moet terugschakelen en zo snel als die automaat schakelt doe ik hem niet na.Volvopa schreef:Ik heb er net een besteld. Velwim op dit forum heeft er in ieder geval een en is daar zeer over te spreken.
Ik heb laast met een V70 2.5T gereden met automaat (de automaat voor de S60 raadt ik niet aan) die ook nog eens 10pk en 20Nm minder vermogen heeft.
Mijn vrouw wilt hem liever niet tunen, die vindt dat er genoeg power in zit. Maar lijkt me toch wel te gek.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
- S80 Executive
- 5th Gear member
Ik heb het al eens eerder aangehaald op dit forum. Ik heb er ooit spijt van gehad een nieuwe S60 2.5T te kopen zonder automaat. Neem maar van mij aan dat een 2.5T met automaat een veel lekkerder auto is. Tenzij je altijd alles uit de kast wilt halen, maar dan moet je niet voor Volvo gaan. Nog stiekem even een foto:

S80 Executive

S80 Executive
- Poolrev
- 5th Gear member
Hierbij heb je 2 opties; of je besteld 'm met 17 inch wielen en sportchassis af fabriek en laat dan de 18 inch wielen achteraf plaatsen; of je besteld 'm met 18 inch af fabriek en laat 't sportchassis achteraf plaatsen, wat ook mogelijk is. Volledig origineel Volvo, exact dezelfde als af fabriekdeJong schreef:Ik dacht aan een bodykit (r-design) en sportchassis (fabriek af, 20 mm verlaagd), dat kan weer niet met 18 inch helaas. Zonder verlaging ziet de V50 met 18 inch er slechter uit dan met 17 inch, want dan lijkt hij nog hoger op z'n wielen.
Gr.

-
- 1st Gear member
Beste mensen,
Na veel denkwerk, proefritjes en slapeloze nachten heb ik de knoop doorgehakt.
Een nieuwe proefrit in de audi A4 heeft de doorslag gegeven. Ik heb nu een rit gemaakt in een A4 met servotronic en dat maakt echt alle verschil. Hij stuurt nu net zo direct en soepel als de volvo. Aangezien de auto echt zo verschrikkelijk mooi is, super rijdt met servotronic, meer bagageruimte heeft en qua lease hetzelfde ligt (als ik hem een jaar langer lease dan de volvo maar dat is geen probleem aangezien de A4 net uit is) heb ik gekozen voor de nieuwe audi A4 avant 2.0 TFSI pro line business.
De volvo V50 en S60 zijn echt geweldige auto's, dat maakte de keuze erg moeilijk. De S60 is een stuk goedkoper in de bijtelling dan de audi en V50. De T5 en de 2.5T zijn geweldig snelle motoren maar zuipen allebei ook een stuk meer dan de 2.0 TFSI van Audi (energielabel A), Tevens is deze motor engine of the year geworden. Trouwens de sportstoelen van audi zitten perfect en hebben dan ook een ergonomie prijs gewonnen. Al met al heeft vooral het uiterlijk, de ruimte, de degelijkheid en gelukkig het rijden ( in eerste instantie niet maar met de sevotronic wel) de doorslag gegeven. Qua rijbeleving is de A4 door de servotronic een stuk beter geworden maar ik moet wel toegeven dat de T5 motor net even meer lol geeft. Door de andere pluspunten en de uitstraling van Audi toch de keuze voor Audi gemaakt.........
Ik wil iedereen bedanken voor jullie mening.
Na veel denkwerk, proefritjes en slapeloze nachten heb ik de knoop doorgehakt.
Een nieuwe proefrit in de audi A4 heeft de doorslag gegeven. Ik heb nu een rit gemaakt in een A4 met servotronic en dat maakt echt alle verschil. Hij stuurt nu net zo direct en soepel als de volvo. Aangezien de auto echt zo verschrikkelijk mooi is, super rijdt met servotronic, meer bagageruimte heeft en qua lease hetzelfde ligt (als ik hem een jaar langer lease dan de volvo maar dat is geen probleem aangezien de A4 net uit is) heb ik gekozen voor de nieuwe audi A4 avant 2.0 TFSI pro line business.
De volvo V50 en S60 zijn echt geweldige auto's, dat maakte de keuze erg moeilijk. De S60 is een stuk goedkoper in de bijtelling dan de audi en V50. De T5 en de 2.5T zijn geweldig snelle motoren maar zuipen allebei ook een stuk meer dan de 2.0 TFSI van Audi (energielabel A), Tevens is deze motor engine of the year geworden. Trouwens de sportstoelen van audi zitten perfect en hebben dan ook een ergonomie prijs gewonnen. Al met al heeft vooral het uiterlijk, de ruimte, de degelijkheid en gelukkig het rijden ( in eerste instantie niet maar met de sevotronic wel) de doorslag gegeven. Qua rijbeleving is de A4 door de servotronic een stuk beter geworden maar ik moet wel toegeven dat de T5 motor net even meer lol geeft. Door de andere pluspunten en de uitstraling van Audi toch de keuze voor Audi gemaakt.........
Ik wil iedereen bedanken voor jullie mening.
- Ireentje
- 5th Gear member
Ook al heb je de keuze voor de Audi gemaakt toch even mijn verhaaldeJong schreef:Ireentje, Nu jij zo'n geweldig snelle bak onder je kontje heb vroeg ik me af of jij hem ook heb verlaagd? Ik ga waarschijnlijk voor de V50 maar wil hem graag iets spannender maken. Hij staat erg hoog op z'n wielen. Ik dacht aan een bodykit (r-design) en sportchassis (fabriek af, 20 mm verlaagd), dat kan weer niet met 18 inch helaas. Zonder verlaging ziet de V50 met 18 inch er slechter uit dan met 17 inch, want dan lijkt hij nog hoger op z'n wielen.
Gr.

Nee ik heb hem (nog) niet verlaagd. Twijfel er ook nog over.
Maar ik heb dus ook 17" velgen en geen 18", je hebt gelijk dat dat er een beetje vreemd uitziet. Ik vind persoonlijk R-design niet zo super dan zou ik liever voor een mooie Heico bodykit gaan. En ik vind de T5 Summum al super zoals hij er nu uitziet.
Door mijn AWD ligt mijn auto nog iets hoger en mis ik dus ook het verlagen ervan. En je merkt het ook erg goed met de wegligging, ik kan niet zo hard door de bochten vliegen zoals ik zou willen.
Maar als ik het zou doen dan zou ik voor 17" velgen en een sportchassis 20 mm verlaagd gaan.
Irene.
- PeeJay
- 4th Gear member
Dat heeft hij een uurtje geleden net verteldIreentje schreef:
Ben benieuwd wat het gaat worden voor je.

Audi heeft er een klant bij

Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- Ireentje
- 5th Gear member
Ja dat las ik dus net erna...
Heb het al aangepast
Heb het al aangepast

Irene.
- hans98
- 4th Gear member
De stoelen van Volvo zitten heerlijk, maar bij de wat snellere modellen vind ik de steol icm het leer te weinig zijdelingse steun geven. Er hadden (zeker in de T5) best sportstoelen in mogen zitten.deJong schreef:Trouwens de sportstoelen van audi zitten perfect en hebben dan ook een ergonomie prijs gewonnen.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- Johan
- 5th Gear member
@deJong
Tsja zo kan het dus ook.
Ook ik heb bij mijn keuze om weer een S60 te nemen gekeken naar de A4 2.0 TFSI. Bij mij was de keuze nog lastiger omdat je een uitloop model vergelijkt met een weer net opgefriste A4.
Uiteindelijk was voor mij de suffe uitstraling van het A4 interieur en de prijzen van de opties tov een volgepakte S60 reden om toch gewoon weer voor de laatste te kiezen. Een A4 zonder die sportstoelen is overigens qua zitten een ramp.
Enfin alvast veel plezier met je A4 volgend jaar. Ik moet ook nog wachten tot week 5 voor mijn "nieuwe" S60.
Tsja zo kan het dus ook.
Ook ik heb bij mijn keuze om weer een S60 te nemen gekeken naar de A4 2.0 TFSI. Bij mij was de keuze nog lastiger omdat je een uitloop model vergelijkt met een weer net opgefriste A4.
Uiteindelijk was voor mij de suffe uitstraling van het A4 interieur en de prijzen van de opties tov een volgepakte S60 reden om toch gewoon weer voor de laatste te kiezen. Een A4 zonder die sportstoelen is overigens qua zitten een ramp.
Enfin alvast veel plezier met je A4 volgend jaar. Ik moet ook nog wachten tot week 5 voor mijn "nieuwe" S60.
BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.
- Johan
- 5th Gear member
Wat een tijdloos plaatje! Als hij er uit gaat krijgt hij wat mij betreft direct de klassieker status.S80 Executive schreef:Ik heb het al eens eerder aangehaald op dit forum. Ik heb er ooit spijt van gehad een nieuwe S60 2.5T te kopen zonder automaat. Neem maar van mij aan dat een 2.5T met automaat een veel lekkerder auto is. Tenzij je altijd alles uit de kast wilt halen, maar dan moet je niet voor Volvo gaan. Nog stiekem even een foto:
S80 Executive
-
- 1st Gear member
Tja de a4 avant is met de opties die ik heb gekozen zeker 11.000 euro duurder. Aangezien ik leer en 18 inch achteraf heb gekozen ligt het verschil in bijtelling op 7000 euro. De audi oogt als standaard uitvoering niet echt speciaal.....dat klopt ook. maar met xenon, verlaagd onderstel en 5 -spaaks ster 18-inch velgen is het een plaatje. Alleen mis ik dan wel kleine dingen als regen- en licht sensor, gescheiden airco en autom. dimmende binnenspiegel (standaard op de S60 drivers edition). En hij is een seconde langzamer dan de S60 op de 0-100 sprint. Maar wel energielabel A en dus veel zuiniger dan de S60 2.5T. Tevens is het model meer van deze tijd dan de uitlopende S60 die in 2010 wordt vervangen. Maar de trwijfel is nog steeds een beetje aanwezig, ivm de mindere bijtelling, lagere leaseprijs (eigen bedrijf dus betaal ikzelf) en 3 jaar ipv 4 jaar ( om de leasetarieven redelijk laag te houden ).
Volvopa schreef:@deJong
Tsja zo kan het dus ook.
-
- 1st Gear member
Ik ga de A4 trouwens volgende week pas bestellen. aangezien er nog steeds een twijfel aanwezig is zou ik graag foto's willen zien van een VOLVO S60 DRIVERS EDITION en daar komt de moeilijkheidsgraad MET EEN DYNAMIC LINE EUDORA ( verlaagd en 18 Inch). Ik kan ze nergens vinden op het net.........
Kan iemand mij daarmee helpen????
GR.
Kan iemand mij daarmee helpen????
GR.
- Fredhead
- Geartronic member
Jij heel veel plezier van je Audi.
Laat nog wel even foto's zien als je hem hebt
:)
Laat nog wel even foto's zien als je hem hebt

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ben benieuwd naar je Audi. Gefeliciteerd!
-
- 4th Gear member
Jammer. Ik vind de avant een stuk mooier dan de sedan maar dan nog..... Een vriend van mij zegt altijd: als je in een audi rijdt dan rij je in VW voor de prijs van BMW, en dan kun je beter BMW rijden.... en dat is zo waar. Ten eerste word je doodgegooid met A4's. Ten tweede vind ik de stoelen ronduit slecht. Zo ontzettend hard! Ik heb een keer achterin een A4 gezeten naar Frankrijk. Ik had gewoon pijn in mijn bips! Nou heb ik weinig zitvlees maar bij Audi is het net of je op een plank zit ipv een bank. Ten derde vind ik Audi echt over het paard getild. Al neem je de pro-line dan heb je nog steeds niks. Als je dan begint aan te vinken in de optielijst heb je zo 20.000 euro aan opties. En dat vind echt te gortig voor een middenklasser...... Dan vind ik de MB C-klasse een stuk aantrekkelijker.....
De Lexus is een geweldige auto. Echt subliem afgewerkt en dat exterieur.... echt prachtig......
De Passat CC heeft het gewoon net niet....
De V50 vind ik sinds de laatste facelift zeker, echt een verschijning. Al kan ik mij voorstellen dat mensen de kofferbak te klein vinden voor een station. Maar een 5-cylinder klinkt toch zo geweldig!
Bij mij was het echt gegaan tussen de T5 en de Lexus.
De Lexus is een geweldige auto. Echt subliem afgewerkt en dat exterieur.... echt prachtig......
De Passat CC heeft het gewoon net niet....
De V50 vind ik sinds de laatste facelift zeker, echt een verschijning. Al kan ik mij voorstellen dat mensen de kofferbak te klein vinden voor een station. Maar een 5-cylinder klinkt toch zo geweldig!
Bij mij was het echt gegaan tussen de T5 en de Lexus.
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.