Pagina 2 van 3
Geplaatst: 18.03.2009 - 18:44
door Gast
hadico schreef:AlexV70 schreef:hadico schreef:Nivomat is te herkennen aan de rubberbalg aan de onderzijde van de demper ,de standaart demper heeft deze niet.
Nou........... Hadioc, ik weet dat jij veel ervaring hebt, maar bij mijn V70 2002, kon ik geen rubberbalg ontdekken.
Toch zat er 100 % zeker niveauregeling onder.
Zelfs bij de Volvo-dealer konden ze dit niet zien. Ja, in het computersysteem.
Ik heb nog niet bij mijn huidige V70 gekeken, hoe dempers er uit zien.
Breng me nou niet in verwarring ik vanmorgen onder een V70 kijkken en....ja hoor rubber balgen pfffffffffff dacht dat ik gek was

Wil je morgen weer even kijken en dan gelijk een foto maken? Bouwjaar?
Want nu breng je mij in verwarring.
Zal binnenkort ook even kijken.....
Geplaatst: 18.03.2009 - 18:52
door hadico
Demper staat op ze kop dus de hoes zit aan de bovenzijde in de veer

Geplaatst: 03.04.2009 - 21:08
door rene69
Zo de voorschokbrekers + de nivomats en veren zijn vervangen door een volvo (sachs) sportchassis set i.c.m. eibach prokit.
Ook zijn de Capella's die ik 2e hands had gekocht terug van de spuiter en gemonteerd met nieuwe banden. Ondanks dat ik af fabriek 17" op de V70 heb en dus stuurslagbegrenzers zou moeten hebben, lopen de banden toch aan. Daar moet dus nog ff naar gekeken worden.
De nieuwe spullen:

Oude en nieuwe veer:

De eerste zit eronder:

Voor de verlaging en met de 17" wielen.

Na de verlaging en met de 18" wielen.

Geplaatst: 03.04.2009 - 21:14
door Gast
Ziet er mooi uit.
Niveauregeling nog kunnen verkopen?
Geplaatst: 03.04.2009 - 21:17
door rene69
Bedankt Alex.
Er had zich een paar weken terug iemand gemeld voor de nivomats. Zal dit weekend contact met hem opnemen over de koop.
Geplaatst: 04.04.2009 - 19:58
door Thijs
Ziet er goed uit!! V70 kan goed 18" hebben vindt ik persoonlijk! Je oude wielen al kwijt :?: Wellicht zijn ze wat voor mij, ik heb nu 16" eronder!!! Ik hoor het wel!
Geplaatst: 04.04.2009 - 20:25
door rene69
Het is ff wennen t.o.v. 17" want hij stuurt zwaarder nu. Daartegenover staat de strakkere wegligging en ook het comfort vind ik beter dan voorheen.
De 17" wielen gebruik ik als winterset.
Is er iemand die op de 3e foto van de wielkast kan zien of er stuurslagbegrenzers zitten?
Gr.René
Geplaatst: 04.04.2009 - 21:26
door Thijs
De uitslagdemper is hier niet te zien, net verstopt achter de remschijf helaas.. Bij de dealer kunnen ze er volgens mij zo andere rubbers op zetten!! Succes!!
Geplaatst: 04.04.2009 - 22:16
door edraket
Als de auto standaard is uitgerust met 17"zitten er al de dikkere stuurbegrenzers op. Deze slijten wel. Je kunt ze evt omdraaien als dat nog niet gedaan is. Ik rijd ook met origineel 18" en ook dat loopt aan. Heb net nieuwe begrenzers gemonteerd.
Je geeft aan dat het comfort beter is dan origineel. Hoe kan dat? Had je al een origineel sportonderstel? Kun je dan omschrijven hoe het aanvoelt?
Geplaatst: 04.04.2009 - 22:42
door toppertje
staat goed. =D>
mijn V70 heb ik ook verlaagd,ik heb een veren set van weitec icm monroe-reflex dempers,maar volgens mij ligt ie nog iets lager dan die van jou.
zou je eens kunnen meten hoeveel de afstand van hart wielnaaf naar onderkant
spatbordrand bedraagd bij jou?
ik ben benieuwd.
oh ja,hoe is het comfort/rij/stuurgedrag nu?
Geplaatst: 05.04.2009 - 08:20
door JFV
Op de foto waar je de nieuwe schokbreker en veer in de wielkast ziet zitten zie je ook een soort "kras" op de binnenzijde van de wielkast. Bij het wisselen van mijn wielen (winter naar zomer (16") ) zag ik die kras ook bij mij op precies dezelfde plek (zowel links als rechts). Iemand enig idee hoe die kras daar komt en of het kwaad kan (lijkt me dat de veer ergens raakt ?)
Jurgen
Geplaatst: 05.04.2009 - 09:01
door rene69
Ik dacht ook dat er al begrenzers opzaten vanwege de 17" maar misschien zijn ze inderdaad versleten. Zal het eens bij de dealer na laten kijken.
@Ed, ik vind het comfort beter omdat ik bijv. drempels veel soepeler kan nemen en de auto ligt meteen stil na de drempel. Origineel had ik een dynamic chassisset met nivomats.
@toppertje, ik zal het eens nameten, weet niet of hij nog verder zakt de komende km's?
Het comfort valt mij eigenlijk reuze mee en vind het zelfs beter dan ik gewend was. Dat komt vooral omdat de auto veel strakker aanvoelt en niet meer zo springerig overkomt.
Stuurgedrag is ff wennen en lijkt alsof ik geen bekrachtiging heb maar dat komt ook door de nieuwe velg/band combinatie denk ik.
@JFV, die kras zag ik gisteren ook bij iemand met een 850 en is de plek waar de band aanloopt en niet de veer.
Al met al ben ik zeer tevreden met het resultaat

.
Nu is de buitenkant klaar en ga ik sparen voor een motorische upgrade.
Geplaatst: 05.04.2009 - 18:04
door edraket
Toppertje,
Ik ben ook benieuwd naar de afstanden bij jouw auto. Ik neem aan dat je de diesel variant van de veren onder je auto hebt?
Hoe voelt bij jou het comfort en demping aan?
Geplaatst: 05.04.2009 - 21:26
door toppertje
ed,
de afstand voor is 34cm
en achter 35cm.
de wielkasten zijn mooi gevuld met deze maten.
wel heb ik nog org.wielen/banden 215/55/16
comfort is wel iets minder dan zonder verlaging,maar het is nog aanvaadbaar
het is mi.altijd een compromie wat je moet sluiten tussen de looks/wegligging
en het comfort wat je overhoud.
als ik mocht kiesen,dan zou ik gaan voor het comfort ven een niet verlaagde
V70 met de looks van een wel verlaagde V70.
maar ja, dat gaat zoals we allemaal weten niet lukken.
wat stuurgedrag betreft,dit is idd verbeterd tov standaard,de auto reageert
gewoonweg met iets meer precisie met insturen van een bocht.
de demping is van de monroe-reflex icm de weitec-veren iets stugger dan met
standaard dempers,wat ik opzich wel prettig vindt want de auto deint nu minder.
maar ik moet hierbij wel zeggen dat mijn oude standaard dempers denk ik wel
zijn beste tijd had gehad.
ik vind het altijd moeilijk om een gevoel zo onder woorden te brengen,maar
laat ik het zo zeggen:op een klinkerweg heb je nog comfort vanwege de vrij soepele weitec-veren,en bij snelle lastwisselingen(stuurbewegingen)op snelheid ,voorkomt de monroe-refex het hinderlijke nadeinen.
hoop dat je het een beetje begrijpt zo?
Geplaatst: 07.04.2009 - 15:52
door edraket
Maar heb je de diesel veren eronder? Deze zijn namelijk een stuk soepeler aan de voorkant dan de benzine variant!
Ik heb zelf aardig wat ervaring met verlagen en probeer zo nog wat meer gegevens te krijgen. Eigenlijk verlaag ik al mijn auto's die ik heb. Ik vind het gewoon een stuk beter staan dan zo'n "XC70 look". En daarnaast stuurt de auto vaak een heel stuk beter (makkelijker) in. Nadeel is dat met de originele dempers de auto wat suiterig kan aanvoelen. De balans tussen demping en vering is niet meer optimaal.
En er is niets zo frustrerend om veel werk en geld in het verlagen van een auto te stoppen en een slecht eindresultaat hebben.
Ik heb hetzelfde "doel" als jij: de looks van een verlaagde en het comfort van een originele. Overigens kan het comfort van een verlaagde auto er in sommige gevallen echt op vooruit gaan tov origineel. Omdat de vering/demping beter is afgesteld en de dempers van hogere kwaliteit is de vering beter in staat om hobbels te verwerken. Als voorbeeld zijn de dempers die een instelbare high speed en low speed damping hebben. Dus bij langzame bewegingen is de demping hoog, en bij snelle bewegingen wordt de demping wat soepeler. In de racerij is dit al jaren gemeengoed, maar eigenlijk heb je op de openbare weg ook zoiets "nodig".
Geplaatst: 07.04.2009 - 16:10
door rene69
Ik heb ook ff gemeten.
Voor 35cm en achter 36cm.
Helaas weet ik niet wat het was voor de verlaging anders had ik eens kunnen kijken of de waarden kloppen die eibach geeft (-30mm).
Geplaatst: 07.04.2009 - 19:23
door edraket
Die van jou lijkt achter lager dan voor op de foto.
Geplaatst: 07.04.2009 - 22:01
door toppertje
ed,geen idee vwb de diesel-veren
volgens mij heeft weitec hier geen onderscheid tussen.
Geplaatst: 07.04.2009 - 22:51
door edraket
Jazeker wel. Zoals gezegd zijn er twee soorten veren, voor de diesel en 2.5T en de overige varianten. Waarom die snap ik ook niet, maar het is echt zo. Ik heb beide varianten geprobeerd, en er is een groot verschil tussen de voorveren daarvan. Heb je veel verschil in cmfort gemerkt na de verlaging?
Geplaatst: 13.04.2009 - 20:05
door Nautik
He Smalltownboy, ik heb de nivomats er onder en zitten na 230 km is de maat is 40.5 cm.
Dus de auto is meer 3 cm lager dan vooheen.
groet Nautik