Pagina 2 van 2

Geplaatst: 13.11.2008 - 20:31
door remco747
Wel leuk dat AWD, maar brengt ook een hoop kosten met zich mee. Je moet alle banden tegelijk vervangen omdat anders de omtrek verschillend is en dus gaat je visco koppeling kapot en je kunt niet gesleept worden.

Geplaatst: 13.11.2008 - 21:41
door Hjalmar
V70-D5 schreef:Vooral de tweede auto is erg mooi. Is de AWD voorzien van visco koppleing of de betere Haldex?
Deze auto heeft nog een visco koppeling. Later kwam het Haldex systeem.

Geplaatst: 14.11.2008 - 13:49
door Black 2.4T awd
Wel leuk dat AWD, maar brengt ook een hoop kosten met zich mee. Je moet alle banden tegelijk vervangen omdat anders de omtrek verschillend is en dus gaat je visco koppeling kapot en je kunt niet gesleept worden.
Daar tegenover staat wel een betere wegligging en tractie. Geen spinnende voorbanden, strakker bochtenwerk. De banden rondom vervangen "ok" dat kost dan wel weer geld, maar de banden slijten wel gelijkmatiger. Ik wissel de wielen om na wisseling van zomer naar winter en weer terug. Dus de zomerbanden die nu achterop gemonteerd waren gaan volgend voorjaar voorop en de andere twee achterop. Dit heb ik ook met de winterbanden gedaan. Hierdoor slijten de banden gelijkmatiger en gaan langer mee dan een voorwiel aangedreven V70. Maar een volvo hoeft toch niet gesleept te worden? en als er dan toch gesleept moet gaan worden. Dan geef je dat aan bij de berger en die stuurt dan wel een bergingsauto waar je voiteure op geparkeerd kan worden.

Geplaatst: 15.11.2008 - 08:37
door mvl
Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt, maar kan een AWD niet gesleept worden?! Waarom niet dan?

Geplaatst: 15.11.2008 - 18:05
door htb77
remco747 schreef:Heb zelf een T5, en dat aanlopen bij scherp sturen is het wiel die tegen de wielkast aan loopt. Is geen probleem, maar zorgt voor iets snellere slijtage aan je banden.
Verder zou ik je willen zeggen dat in een auto met handbediening al het optrekken dus als het ware electronisch geregeld wordt en dan wordt ie aardig dorstig. Bij mij zit ie gemiddeld 1 op 8 zonder handbediening.
Ook ik zou niet voor een auto gaan waar de testrit al irritaties oplevert. T is allemaal wel op te lossen, maar t is al slordig om m zo in de verkoop te hebben staan, dus van de service zou ik ook niet al te veel verwachten.

O ja, en ik zou m net nĂ¡ de 150.000 km kopen, want dan heeft ie als het goed is de 150k km beurt gehad (grote beurt) waarbij ze je distributieriem vervangen, en das een dure beurt... (>1200)

Succes

dat aanlopenvan wiel tegen wielkas hebben wij nu ook met de winterbanden met de zomerbanden hadden we het niet 225 45 17 dus een brede slof verhelpt het...maar iets dikkere wangen vind ik mooier....wij letten er dus op met in en uitsturen....

maar kwaad kan dit niet...
Ik ben wel benieuwd naar de meeting met uitdeuken zonder spuiten wanneer is die?gr heidi

Geplaatst: 16.11.2008 - 00:53
door Black 2.4T awd
Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt, maar kan een AWD niet gesleept worden?! Waarom niet dan?
Als er gesleept gaat worden dan onstaat er verschil in de omwentelingen van de wielen tussen de vooras en achteras. Men gaat ervan uit dat de vooras opgetilt wordt door de berger en de achteras wordt dan gesleept. Dit veroorzaakt schade aan de visco/haldex koppelingen. In de gebruiksaanwijziging staat hier wel wat over.

Geplaatst: 16.11.2008 - 09:30
door mvl
Black 2.4T awd schreef:
Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt, maar kan een AWD niet gesleept worden?! Waarom niet dan?
Als er gesleept gaat worden dan onstaat er verschil in de omwentelingen van de wielen tussen de vooras en achteras. Men gaat ervan uit dat de vooras opgetilt wordt door de berger en de achteras wordt dan gesleept. Dit veroorzaakt schade aan de visco/haldex koppelingen. In de gebruiksaanwijziging staat hier wel wat over.
Ok bedankt, ik ga het instructieboekje er even op naslaan. Wel goed om te weten dat hij dus niet gesleept mag worden.