Ik heb een 145 uit 1970 en de ruitenwissers kraken onheilspellend. Mijn 144 uit 1973 zal de komende apk wellicht niet meer halen, is het overbouwen van de modernere ruitenwisser-installatie een optie?whitehorsekart schreef:Het is inderdaad een ontzettende rotklus, tenminste t/m modeljaar 1972.
Toen kwam Volvo er blijkbaar pas achter dat de plek van de ruitenwissermotor niet zó handig was en vanaf modeljaar 1973 zit hij dan ook op het schutbord onder de motorkap!
145 zwakke plekken
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 22.06.2008 - 08:48
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Tjsa, volgens mij past het niet, want ik denk dat de draaipunten anders liggen.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 26.06.2007 - 14:34
- Locatie: Tilburg
Op marktplaats staat nog een witte 145 automaat.
Dit schijnt een redelijke auto te zijn.
Ik heb hem zelf niet gezien, maar "van horen zeggen".
Ik rijd nu 3 jaar in een 145 automaat van 1974, fijne auto.
3 bak geen overdrive. Zit pas op de latere types van de 240 serie.
Op de snelweg rond de 100 km/u op ongeveer 3500 toeren is
het lekker tuffen.
vr.gr.
Dit schijnt een redelijke auto te zijn.
Ik heb hem zelf niet gezien, maar "van horen zeggen".
Ik rijd nu 3 jaar in een 145 automaat van 1974, fijne auto.
3 bak geen overdrive. Zit pas op de latere types van de 240 serie.
Op de snelweg rond de 100 km/u op ongeveer 3500 toeren is
het lekker tuffen.
vr.gr.
- twaintje
- 2nd Gear member
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 10.01.2005 - 14:01
- Locatie: meerssen
Ombouwen naar M47 met kilometertelleraansluiting is ook een goede optie voor 'n 145.
Ik rijd bij 3500 toeren dus geen 100, maar 120 !!!
Bak past in de tunnel, dwarstraverse past met kleine aanpassing in de gaten die voorzien zijn voor de optionele M41, betekend alleen nog kardanas aanpassen (inkorten en aan de voorkant van grote flens laten voorzien.
En uiteraard heb je een "vermaakt" koppelingshuis nodig van Huke Basart.
Buiten de prijs van de bak, te rekenen op een 250 euro, maar dan heb je ook wat, rij er zèlf al een 85.000 km mee (op 6 jaar) en ben dik tevreden!
Ik rijd bij 3500 toeren dus geen 100, maar 120 !!!
Bak past in de tunnel, dwarstraverse past met kleine aanpassing in de gaten die voorzien zijn voor de optionele M41, betekend alleen nog kardanas aanpassen (inkorten en aan de voorkant van grote flens laten voorzien.
En uiteraard heb je een "vermaakt" koppelingshuis nodig van Huke Basart.
Buiten de prijs van de bak, te rekenen op een 250 euro, maar dan heb je ook wat, rij er zèlf al een 85.000 km mee (op 6 jaar) en ben dik tevreden!
keep them old tanks rolin'
- oudevolvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 408
- Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12
Ombouwen naar een M47 zonder kilometertelleraansluiting is tegenwoordig ook een goede optie. De initiele investering is ongeveer gelijk, maar een kapotte M47 zonder km-teller aansluiting vervang je een stuk goedkoper dan de uitvoering met.
Zie meer info op mijn website http://www.oudevolvo.nl/volvo/handige-i ... gsbak.html
Groeten Lars
Zie meer info op mijn website http://www.oudevolvo.nl/volvo/handige-i ... gsbak.html
Groeten Lars
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog