145 zwakke plekken

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
laptoprob
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 22.06.2008 - 08:48

whitehorsekart schreef:Het is inderdaad een ontzettende rotklus, tenminste t/m modeljaar 1972.
Toen kwam Volvo er blijkbaar pas achter dat de plek van de ruitenwissermotor niet zó handig was en vanaf modeljaar 1973 zit hij dan ook op het schutbord onder de motorkap!
Ik heb een 145 uit 1970 en de ruitenwissers kraken onheilspellend. Mijn 144 uit 1973 zal de komende apk wellicht niet meer halen, is het overbouwen van de modernere ruitenwisser-installatie een optie?
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1655
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Tjsa, volgens mij past het niet, want ik denk dat de draaipunten anders liggen.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
145 in red
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 26.06.2007 - 14:34
Locatie: Tilburg

Op marktplaats staat nog een witte 145 automaat.
Dit schijnt een redelijke auto te zijn.
Ik heb hem zelf niet gezien, maar "van horen zeggen".

Ik rijd nu 3 jaar in een 145 automaat van 1974, fijne auto.
3 bak geen overdrive. Zit pas op de latere types van de 240 serie.
Op de snelweg rond de 100 km/u op ongeveer 3500 toeren is
het lekker tuffen.

vr.gr.
Gebruikersavatar
twaintje
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 10.01.2005 - 14:01
Locatie: meerssen

Ombouwen naar M47 met kilometertelleraansluiting is ook een goede optie voor 'n 145.
Ik rijd bij 3500 toeren dus geen 100, maar 120 !!!
Bak past in de tunnel, dwarstraverse past met kleine aanpassing in de gaten die voorzien zijn voor de optionele M41, betekend alleen nog kardanas aanpassen (inkorten en aan de voorkant van grote flens laten voorzien.
En uiteraard heb je een "vermaakt" koppelingshuis nodig van Huke Basart.
Buiten de prijs van de bak, te rekenen op een 250 euro, maar dan heb je ook wat, rij er zèlf al een 85.000 km mee (op 6 jaar) en ben dik tevreden!
keep them old tanks rolin'
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Ombouwen naar een M47 zonder kilometertelleraansluiting is tegenwoordig ook een goede optie. De initiele investering is ongeveer gelijk, maar een kapotte M47 zonder km-teller aansluiting vervang je een stuk goedkoper dan de uitvoering met.

Zie meer info op mijn website http://www.oudevolvo.nl/volvo/handige-i ... gsbak.html

Groeten Lars
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”