Pagina 2 van 3
Geplaatst: 12.11.2008 - 18:34
door Gast
Ramon&Ramon schreef:wiel eraf,remtang en schijf demonteren,maar dit euvel is normaal,de voeringen van de handrem verdaaien iets om de remwerking te verhogen.
Ja, en de schijf kan knap vast zitten.
Geplaatst: 18.11.2008 - 17:20
door nikske
Ik heb dit ook bij m'n V70 2.5D, nooit erg in gehad eigenlijk, altijd al mooi kunnen aangrijpen.
Wat een tikje vervelender is, is dat hij bij het achteruitrollen piept. Zoals metaal dat op metaal schuurt. Wat zou dat kunnen zijn?
In de garage hebben ze het niet echt weggekregen. En als het lukte, kwam het terug.
Geplaatst: 15.12.2008 - 20:14
door Robert Haven
Twee weken geleden toch even bij de Volvo garage langs geweest en die gaven gelijk aan dat de remvoeringen niet meer goed zouden zijn (mijn handrem moest ik bijna helemaal omhoog trekken en dan reed de auto alsnog een stukje op de helling).
Kost dat dan.... ca. € 150 euro mijnheer. Oh, oke... dan maar even met de garage in Barneveld contact opgenomen of het ook nog onder mijn Bovag garantie viel. En ja hoor! Ik mocht het in Enschede laten repararen en dan kreeg ik van de garage uit Barneveld het geld wel gestort.
Zo is het gebeurt en de handrem komt weer tot een normaal niveau EN de auto rijdt nu niet meer een klein stukje na het aanhalen van de handrem...
Ben weer helemaal blij zoals jullie kunnen begrijpen!
Geplaatst: 16.12.2008 - 09:59
door Carfreak
Mijn garage heeft, geheel kostenloos, de handrem wat strakker gezet en hij rolt nu niet meer terug. Alles was nog prima in orde!
Geplaatst: 16.12.2008 - 13:24
door Oceanracer
Tot aan de volgende beurt:
Telefoon: "goh meneer, uw remvoeringen van de handrem zijn kritiek hoor. U heeft geluk gehad, dat ze nog niet los zijn geschoten. Ze moeten nodig vervangen worden. Wat zegt u? De vorige keer waren ze nog goed? Ja, dat kan hoor. Ze kunnen in ene minder worden..."

Geplaatst: 16.12.2008 - 20:47
door Carfreak
Laten we het niet hopen

Ik geef ze het voordeel van de twijfel nog

Geplaatst: 16.12.2008 - 22:19
door nikske
de mijne was aangetrokken, en af en toe klikt hij maar drie tandjes, en soms zes omhoog. Als ie er zes omhoogklikt, rolt hij wel een stukje achteruit, ik vermoed in het andere geval net iets minder. Maar ben niet zeker.
Alleen is het vreemd dat hij de ene keer hoger kan aangtrokken worden dan de andere keer.
Geplaatst: 17.12.2008 - 05:40
door Oceanracer
Lijkt er dan toch op dat je remvoering los zit, zou het niet?
Geplaatst: 17.12.2008 - 06:46
door nikske
als het zo is, gebruik ik m'n handrem niet meer

Geplaatst: 17.12.2008 - 07:07
door mad
Wat gebeurt er als je met een loszittende remvoering een noodstop maakt? Ik heb exact hetzelfde fenomeen bij aantrekken handrem, én de auto remt perfect (incl. noodstop).
Geplaatst: 17.12.2008 - 07:14
door Oceanracer
In het ergste geval kan de remvoering van zijn plaats komen en het wiel blokkeren.
Ik lees hier geregeld over die losse remvoeringen, maar tot op heden heeft het nog nooit tot problemen geleid.
Geplaatst: 17.12.2008 - 16:37
door nikske
handrem en gewone rem zijn toch gescheiden?
Geplaatst: 17.12.2008 - 16:55
door edraket
Maar de handrem zit wel in de remschijf, en kan zodoende een achterwiel blokkeren.
Geplaatst: 17.12.2008 - 17:15
door Gast
En zijn hier verhalen bekend, dat alles achter de schijf kapot draait.
Geplaatst: 17.12.2008 - 19:28
door Oceanracer
Hier op het forum? Ik ben het zelf nog niet tegen gekomen, maar ik lees natuurlijk ook niet alles wat hier langs komt...

Geplaatst: 17.12.2008 - 21:29
door Gast
Jazeker op dit forum, (geheugen hé)

Hiero:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=17314
€ 1000,- schade.
Geplaatst: 06.09.2009 - 11:13
door roberthorst
Beste Forummers,
sinds een aantal dagen heb ik hetzelfde gevoel bij mijn handrem. Als ik hem aantrek "rolt"de auto altijd nog een klein beetje naar achter (staat op een helling met neus naar boven).
Bijkomend probleem is nu dat als ik de auto nadat hij op de handrem heeft gestaan in zin achteruit zet hij niet van zijn plek komt. De kont van de auto komt omhoog. Lijkt dus wel alsof hij op de handrem blijft staan. Als ik dan iets naar voren rijd, en daarna in zijn vrij zet, is er niets aan de hand.
Omdat we op dit moment in Zuid-frankrijk zijn, is mijn vrouw angstig voor de terugreis. Kunnen jullie de angst wegnemen? Is het voor een leek ook te doen om het linker achterwiel eraf te halen en dan te kijken of er iets vast zit?
Graag jullie hulp!
Ik zal hetzelfde bericht ook als nieuw onderwerp plaatsen.
met vriendelijke groet,
Robert
Geplaatst: 06.09.2009 - 17:01
door Gast
Volgens mij is het vrij normaal wat jij ondervindt.
Bij normaal rijden is de achterste remvoering de secondaire (meelopende) remschoen.
Wat je nu doet op een helling (achteruit) is dat deze remschoen de primaire remschoen is geworden.
Ofwel zelf bekrachtigend, hoe groter de kracht naar achteren, hoe vaste de remschoen tegen de trommel zal worden gedrukt.
Als je de handrem lost, zou de veer de remschoen weer terug moeten trekken.
Maar als de kracht al te groot is op de remvoering/trommel, zal je eerst weer even vooruit moeten rijden.
Hoe stijl is jouw heuvel?
Of had je al even gas gegeven en ..... oja hij staat nog op de handrem... :oops:
Zolang je geen ernstige schuurgeluiden van de achterzijde hoort zou ik lekker naar huis rijden.
Succes.
Afhankelijk van bouwjaar en km-stand is misschien handig om in NL een keer naar je handrem te laten kijken.
Geplaatst: 06.09.2009 - 20:49
door nikske
Ik gebruik m'n handrem zelden tot niet meer sinds die efkes piept na het afzetten. Valt echt wel mee hoor, gewoon in versnelling laten staan.
Geplaatst: 06.09.2009 - 22:00
door Hans oet Twent
Hoe zit dat met een Geartronic?
Ik herken en erken deze ervaring.