hahaha lachen net zo oudewets te vet gewoon... dus toch 340 343 :-p
Geplaatst: 17.12.2008 - 19:25
door uncle-olav
R-Sport stond los van een model. Toevallig staat hier een 300-serie bij afgebeeld. In het R-sport concept had men onderdelen voor motorische, mechanische en optische tuning, maar ook voor andere zaken als kleding en collectibles.
Geplaatst: 19.12.2008 - 15:02
door Pethconi
De C30 gaat als alles doorgaat ook in nederland van start, de C30 zou op Bio-Benz in de DSC mee gaan rijden. Dillon Koster is 1 van de rijders...
En er is sprake van een dealer-C30-cup. Dat betekent dat alle dealers wordt gevraagd een C30 in te zetten en die op Bio-Ethanol te laten rijden. (een aparte cup dus)
Niham doet al lekker mee... (heeft ook curus gereden met deze auto)
EN UITERAARD GAAT DE UITERST POPULAIRE 360 CUP OOK DOOR !!! OP GEWONE PURE BENZINE DUS......
Geplaatst: 31.01.2009 - 19:04
door eddy3
Het is officieel,Volvo start inderdaad met C30 in het BTCC.Er is sprake van een 3 jaren plan,en ook de nieuwe S60 zou mettertijd de C30 opvolgen.
Hopelijk knopen ze aan met de successen van vroeger.
Grtn Eddy
Geplaatst: 31.01.2009 - 19:15
door eddy3
In het RSport concept van de jaren 80 staat die 343 niet toevallig.
Hier in Belgie is in 1983 een 343 Rsport leverbaar geweest,alleen in het wit,zelfs de wielen!
De motor was een opgekietelde B19A,die in de 343DLS 97 pk leverde,maar in deze R Sport tot 123pk gebracht werd,en dit nog met de klassieke tuning,zoals andere carburators,andere nokkenassen,e.d.meer.
In de pers waren ze er erg lovend over,verbruikte fors minder brandstof dan de gewone 2liter.
Zal waarschijnlijk geen exemplaar meer leven,denk ik.
Later verdwenen met de komst van de 360 GLT.
Grtn Eddy.
Geplaatst: 31.01.2009 - 21:17
door uncle-olav
eddy3 schreef:In het RSport concept van de jaren 80 staat die 343 niet toevallig.
Hier in Belgie is in 1983 een 343 Rsport leverbaar geweest,alleen in het wit,zelfs de wielen!
De motor was een opgekietelde B19A,die in de 343DLS 97 pk leverde,maar in deze R Sport tot 123pk gebracht werd,en dit nog met de klassieke tuning,zoals andere carburators,andere nokkenassen,e.d.meer.
In de pers waren ze er erg lovend over,verbruikte fors minder brandstof dan de gewone 2liter.
Zal waarschijnlijk geen exemplaar meer leven,denk ik.
Later verdwenen met de komst van de 360 GLT.
Grtn Eddy.