Pagina 2 van 2
Geplaatst: 29.11.2008 - 19:55
door Headlong
hadico schreef:Ik kan het je zo niet zeggen maar zoals ik al aangaf er zijn verschillende ik weet zo niet welke ik pak maar, als het de een niet is is het de andere heb je een verkeerde dan zegt de tester dat ook in veel gevallen, wel de juiste cassete en bijhorende adapter gebruiken staat op allebei aangegeven.
Ik zal nog eens vragen bij de dealer of het echt niet mogelijk is via de oude systeemtester & een adapter.
Werk jij zelf bij een dealer dat jij hier beschikking over hebt?
Geplaatst: 29.11.2008 - 20:00
door hadico
Normaal wel ja maar loop nu een poosje in de ziektewet maar de dealer heeft als het goed is toch echt die tester in huis ,de adapter komt tussen de kabelboom en de regeleenheid rv onder het dash.
Geplaatst: 29.11.2008 - 20:27
door Blade
Hmmm... ik heb t over een hele andere adapter. De adapter waar ik het over heb zet je op de uitleesconnector in de motorruimte. Maar ik moet dus rechtstreeks de ECU uitlezen ?? Die adapters ben ik nog niet tegen gekomen ! Zal eens effe diep zoeken in de boekjes die we nog hebben, alleen het meeste is weg helaas

Geplaatst: 29.11.2008 - 20:58
door hadico
Nee die was alleen om simpele cod's te lezen ,kon je eigenlijk niets mee dus even op zoek wij hebben ze allemaal nog zal bij jullie ook wel ergens liggen
Geplaatst: 30.11.2008 - 20:51
door Headlong
Daarnet toch nog even de LMM uit de 480 van K00L (mijn neef) in mijn auto gezet maar dat mocht helaas niet baten.
Het schokken was zelfs erger; we zijn dan ook zo handig geweest om pas achter af de Boschnummers te vergelijken. Die kwamen dus niet overeen...
We hebben echter nog wel nagedacht over mogelijke oorzaken; kan zoiets ook veroorzaakt worden door een niet goed functionerende ontstekingsunit en/of bobine?
Zo ja, zijn die voor een 480 Turbo & een 440 Turbo dan uitwisselbaar..?
Geplaatst: 30.11.2008 - 20:57
door K00L
let wel dat ik het 2e type turbo heb en jij het eerste!
Geplaatst: 01.12.2008 - 19:43
door Headlong
hadico schreef:Nee die was alleen om simpele cod's te lezen ,kon je eigenlijk niets mee dus even op zoek wij hebben ze allemaal nog zal bij jullie ook wel ergens liggen
Je weet zeker niet meer uit je hoofd waar precies in VADIS staat hoe & waar die adapter met de ECU in de auto verbonden moet worden? Op deze manier kan ik de Volvo dealer hier naar verwijzen...
K00L schreef:let wel dat ik het 2e type turbo heb en jij het eerste!
Zou dat uitmaken voor de ontsteking dan?
Geplaatst: 01.12.2008 - 21:10
door hadico
Veel delen zijn uitwiselbaar maar als je iets gaat switchen haal dan de accupool even los en let op nrs die op de delen staan!
Ik denk alleen omdat ie te rijk loopt dat je niet veel keus meer hebt dan toch de boel goed te laten afstellen/doormeten dan weet je in ieder geval waardoor hij te rijk loopt en welke actie je moet ondernemen om dit op te lossen.
Geplaatst: 03.12.2008 - 17:58
door Blade
hadico schreef:Nee die was alleen om simpele cod's te lezen ,kon je eigenlijk niets mee dus even op zoek wij hebben ze allemaal nog zal bij jullie ook wel ergens liggen
vanmiddag eff in het boek gekeken, en verrek kunnen meerdere adapters tussen, nu ze nog vinden :roll:
Geplaatst: 03.12.2008 - 18:02
door hadico
Als je alleen motormanegement doet heb je alleen de tester/ kabel /adapter en cassete nodig ontsteking is niet echt interesant of je moet met de laaddruk willen gaan stoeien.
succes!!!
Geplaatst: 03.12.2008 - 18:26
door Headlong
Poika schreef:hadico schreef:Nee die was alleen om simpele cod's te lezen ,kon je eigenlijk niets mee dus even op zoek wij hebben ze allemaal nog zal bij jullie ook wel ergens liggen
vanmiddag eff in het boek gekeken, en verrek kunnen meerdere adapters tussen, nu ze nog vinden :roll:
Kan je mij vertellen welk boek & welke pagina? Dan kan ik de Volvo dealer daar naar verwijzen in de hoop dat ze het dan wel gaan doen...