Pagina 2 van 3
Geplaatst: 09.12.2008 - 22:55
door Paul
ja weet ik
Geplaatst: 10.12.2008 - 06:51
door Johan
Wat ik merkwaardig vindt zijn de prijsverschillen van de V8 versies tov de T6.
~ K€ 86 voor de V8 wat ~ K€ 20 meer is als de T6.
Geplaatst: 10.12.2008 - 08:36
door Paul
Dat is dus vooral tax, slurptax.
Geplaatst: 10.12.2008 - 09:20
door bart simpson
Al eens gekeken wat tegenwoordig de meerprijs geworden is van een automaat die ooit € 2.500,-- kostte?
Geplaatst: 10.12.2008 - 15:09
door Rene68
Inderdaad Bart, heb ik onlangs pas gedaan. Toen ik het bedrag las begon ik mijzelf met terugwerkende kracht af te vragen of de GT dat wel waard is......
Overigens was ik voor een collega een XC70 aan het configureren maar wat blijkt, op de Volvo website kun je alleen een D5 configureren. De prijslijst laat de 3.2, 2.4d, D5 en T6 zien, op de technische pagine de D5 en T6.
Wat is er aan de hand?????
Geplaatst: 10.12.2008 - 15:14
door bart simpson
De 3.2 is hier exit, de T6 is nog niet beschikbaar, de 2.4D is er alleen voor België.
Geplaatst: 10.12.2008 - 23:25
door Rene68
Jeempie, maar zijn die auto's wel te bestellen, net als de V8? Dus je kunt straks kiezen tussen een D5 en een T6? Zouden ze er dan niet verstandig aan doen om de 2.5t voor de XC aan te bieden? Ben bang dat je anders een hoop klanten misloopt.
Geplaatst: 11.12.2008 - 07:50
door bart simpson
98% is D5, als klanten bepalen welke het moet zijn moet je die ook maar leveren
Geplaatst: 11.12.2008 - 10:32
door Rene68
Dat zal ongetwijfeld zo zijn al vind ik 98% wel heel erg veel maar ik geloof je direct. Maar zijn de auto's niet meer leverbaar of kunnen ze wel worden besteld?
Geplaatst: 11.12.2008 - 10:35
door Ben
Rene68 schreef:Dat zal ongetwijfeld zo zijn al vind ik 98% wel heel erg veel maar ik geloof je direct. Maar zijn de auto's niet meer leverbaar of kunnen ze wel worden besteld?
Het wegvallen van de V8-motor voor de S80 is een lokale beslissing. “Er is helaas te weinig vraag naar,” legt de woordvoerder uit. “Maar mocht een klant een S80 V8 willen kopen, dan kunnen wij de limousine alsnog importeren.” De productie van de uitvoering wordt alleen voor de Nederlandse markt gestaakt.
Geplaatst: 11.12.2008 - 11:57
door bart simpson
Rene68 schreef:Dat zal ongetwijfeld zo zijn al vind ik 98% wel heel erg veel maar ik geloof je direct. Maar zijn de auto's niet meer leverbaar of kunnen ze wel worden besteld?
een XC70 3.2 is idd exit, de T6 nog niet bestelbaar
Geplaatst: 11.12.2008 - 18:32
door Rene68
@Ben: dat heb ik zelf ook al geschreven. Mijn vraag was of je, buiten de V8, nog wel een 3.2 kunt bestellen.
Geplaatst: 11.12.2008 - 19:32
door bart simpson
Op de S80 nog wel maar Volvo heeft reeds aangekondigt dat die uit het programma zal gaan verdwijnen
Geplaatst: 11.12.2008 - 19:41
door Thuurc
Jammer dat het benzinegamma zo slinkt. Maar als er niet genoeg interesse is, is dat te begrijpen. Zou een 2.0t of 2.5t op de xc70 niet extra klanten over de streep kunnen trekken? Een T6 is natuurlijk een flinke 'instapper' op benzinevlak.
Het viel me op dat op de XC90 geen T6 meer te krijgen is, speciale reden dat daar wel (nog) een 3.2 te krijgen is, maar geen T6?
Geplaatst: 11.12.2008 - 19:48
door den toerist
Anders kan je ook nog opteren voor de 2.0F of de 2.5F of 2.5FT (de flexifuell versies)
Op de eDrive versies van de grote Volvo's is het nog even wachten.
Geplaatst: 11.12.2008 - 19:48
door bart simpson
De oude 272pk T6 met 4 traps automaat is exit gegaan bij de komst van de V8, de 285pk T6 van de V70/S80 is nooit in de XC90 leverbaar geweest
Geplaatst: 11.12.2008 - 19:49
door Rene68
Dat denk ik dus ook. Veel mensen, waaronder ik, willen geen diesel rijden. Een T6, wat de top is als enige benzine model, gaat zeker klanten kosten.
Geplaatst: 11.12.2008 - 19:49
door bart simpson
DrivE's komen er in 2009 aan voor de V70/S80 met een A label diesel met 20% bijtelling
Geplaatst: 11.12.2008 - 19:50
door Rene68
Kijk, dat is goed nieuws! Maar dus niet voor de XC70?
Geplaatst: 11.12.2008 - 19:59
door bart simpson
nee, daar is het torretje een maatje te klein voor