Pagina 2 van 2

Geplaatst: 24.01.2009 - 17:11
door Gast
Zo ongeveer?

Geplaatst: 25.01.2009 - 01:44
door mus_t
inderdaad en gewoon het gasklephuis voorzichtig (in de juiste richting) openen en daar ook het eventuele vuil opkuisen.

Mss handig is het gebruiken van een stofzuiger, zodat het vuil niet door de motor opgezogen kan worden.

Geplaatst: 27.01.2009 - 22:19
door Beers!
Hmmm. Ik merkte na reiniging een duidelijk verschil... de eerste dagen... Nu is het weer terug. Een structureel probleem van de ETM en een teken dat ie gaat overlijden? Hij rijdt ook af en toe schokkerig en trekt soms moeilijker op. Dan moet ik meer gas geven dan normaal.

Wat denken jullie?

Geplaatst: 27.01.2009 - 22:52
door Gast
Ik denk dat ie al overleden is, alleen weet ie het zelf nog niet. :P
Vervangen dus. :cry:

Geplaatst: 27.01.2009 - 23:18
door Beers!
Dat dacht ik ook al. Het vreemde is alleen dat de computer van de garaazie dat niet aangeeft. Is dat gebruikelijk dat een falen van de ETM niet altijd duidelijk wordt door het uitlezen van de computer?

Geplaatst: 28.01.2009 - 20:05
door Gast
Wordt idd niet altijd gezien door de uitlees apparatuur van de Volvo-garage.

Geplaatst: 30.01.2009 - 21:02
door Beers!
OK. Wat zijn de reviews op gereviseerde gasklephuizen van ACtronics? Is dat een verstandige keuze?

En kan ik een gasklephuis zelf vervangen waarbij de computer zelf zorgt voor adaptie op het systeem?

Wie het weet mag het zeggen. Thanx.

Geplaatst: 30.01.2009 - 23:49
door Gast
Lees hier even: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=5495 dan weet je ALLES.
Anders vallen we in herhaling. Ook voldoende over ACtronics en software.

Geplaatst: 31.01.2009 - 11:28
door Niels-S60
Heb dit gelezen op de website van Tros Radar. Het onderwerp komt maandag aan bod


"Het elektronische gasklephuis zorgt dat de motor gelijdelijker loopt. Maar vooral de gasklephuizen in de VOLVO blijken snel kapot te gaan, met alle gevolgen van dien. VOLVO-rijders worden zo geconfronteerd met hoge reparatiekosten oplopend tot wel 1000 euro. Gaat VOLVO dit steeds terugkerende probleem nu eindelijk netjes oplossen? "

Dus allemaal kijken. Ik ben benieuwd

Geplaatst: 11.02.2009 - 22:23
door Beers!
Jammer de bammer, Volvo heeft niet eens gereageerd. Ik ga nu voor de ACtronics oplossing.

Nog even een vraagje: kan het zijn dat het gasklephuis gaat "gieren" als ie bijna dood is? Ik heb een vreemd giergeluid gekregen bij het oplopen van toeren...

Geplaatst: 11.02.2009 - 22:57
door Gast
Heel licht fluiten heb ik wel eens gehoord.

Geplaatst: 11.02.2009 - 23:07
door hadico
AlexV70 schreef:Wordt idd niet altijd gezien door de uitlees apparatuur van de Volvo-garage.
Als de ETM is geladen met de laatste software is het wel zichtbaar te maken er staat dan een aparte procedure in de vida computer welke het verschil meet tussen de beide potmeters zit hier een verschil in van (ik dacht 5%) dan is ie overleden.
Helaas zal je dus meestal eerst de nieuwe software moeten laden om dit te controleren. (ETM upgrade)

Geplaatst: 11.02.2009 - 23:24
door Gast
hadico schreef:
AlexV70 schreef:Wordt idd niet altijd gezien door de uitlees apparatuur van de Volvo-garage.
Als de ETM is geladen met de laatste software is het wel zichtbaar te maken er staat dan een aparte procedure in de vida computer welke het verschil meet tussen de beide potmeters zit hier een verschil in van (ik dacht 5%) dan is ie overleden.
Helaas zal je dus meestal eerst de nieuwe software moeten laden om dit te controleren. (ETM upgrade)
Weer wat geleerd. :P

Geplaatst: 28.02.2009 - 18:43
door Durk
Mijn vraag heeft inmiddels tot een heel uitgebreide en interessante discussie geleidt. Enige tijd geleden maar eens begonnen met het schoonmaken van het gasklephuis. Slang tussen luchtfilter en gasklephuis verwijderen en met een doek met wat thinner het gasklephuis maar eens aan de binnenkant schoon gemaakt. Dat had zin want ik heb er heel wat zwarte aanslag uit gepoetst. Vervolgens de slang weer gemonteerd en de auto gestart. Proef gereden (inmiddels een paar weken) en het probleem is inderdaad opgelost. Al met al een klusje van nog geen kwartier. Een ieder bedankt voor de sugesties en het meedenken!

Geplaatst: 01.03.2009 - 23:10
door steven460
Dat doet mij deugd!

Volvo forum is echt een gaaf forum al zeg ik het zelf.
Iemand met problemen dan komt het forum met oplossingen.

:P

Geplaatst: 20.03.2009 - 17:16
door jisse
AlexV70, AlexV70,

Beste Alex,

Ik ben geinteresseerd in een of twee kapotte gaskleppen.
Ik wilde ze technisch bekijken.Ik heb zelf een S60 Bi-fuel uit 2002
met 162000 op de teller en een gasklep,die al een keer raar deed.Ik
heb hem schoon gemaakt,maar kreeg ook een antwoord van Volvo monteur:
uitstel van excecutie.Svp mail mij op jisse@home.nl of bel me
043 4072282,zodat we het erover kunnen hebben.
Met vriendelijke groeten,
Jisse

Geplaatst: 20.03.2009 - 17:22
door Gast
jisse schreef:AlexV70, AlexV70,

Beste Alex,

Ik ben geinteresseerd in een of twee kapotte gaskleppen.
Ik wilde ze technisch bekijken.Ik heb zelf een S60 Bi-fuel uit 2002
met 162000 op de teller en een gasklep,die al een keer raar deed.Ik
heb hem schoon gemaakt,maar kreeg ook een antwoord van Volvo monteur:
uitstel van excecutie.Svp mail mij op jisse@home.nl of bel me
043 4072282,zodat we het erover kunnen hebben.
Met vriendelijke groeten,
Jisse
Ik heb geen gasklephuizen meer liggen.
Dus daar schiet je niet mee op.
Lees eerst "even" het topic over ETM. Via Zoek zo gevonden.

Kijk ook even onder het topic BiFuel, alles over jouw auto. :wink:

Zou mij verbazen als je dan nog vragen hebt.

Geplaatst: 21.03.2009 - 19:57
door jisse
Beste Alex,
Bedankt voor je reactie.Jammer dat je er geen meer hebt.Ik heb het topic Bi-fuel gelezen.Ik wilde het gasklephuis uit elkaar halen en naar de contacten op
de koolstofbanen bekijken.Heb zelf in het verleden bij Philips contacten
ontwikkeld voor TV's.Ik denk dat de koolstofbanen op de folie gemaakt zijn
met de "dikke film techniek"die volgens mij volstrekt ongeschikt is voor deze toepassing.Ik heb inmidels als reserve een gasklephuis gekocht met een
gele sticker,maar Volvo customer service kon mij niet vertellen of dit een verbeterde versie is.Helaas kunnen ze de softwae alleen maar inlezen als de klep daadwerkelijk gaat gebruiken.Dus als de oude in de middle of nowhere
stuk gaat moet ik toch een Volvo dealer vinden.
Met vriendelijke groeten,
Jisse