Pagina 2 van 2
Geplaatst: 20.12.2008 - 16:36
door Mathijs T-4
ik merk er iig niets van, maar dat zal dan wellicht idd met de zwakkere motoren zo zijn!?
@ glitz: Josas heeft dit gepost, GerbenH heeft iets anders gepost.
maar begrijp Josas wel, denk namelijk hetzelfde.
als je namelijk de zoekfunctie op het forum gebruikt en je inleest over extra verbruik door een ecc dan zie je dat dit extra verbruik verwaarloosbaar is (in mijn ogen).. daarom.. indien men zich daarom druk maakt kan je beter een kleinere auto kopen zodat je je niet druk hoeft te maken over die extra kosten als het al een té dure auto is om te rijden.
Geplaatst: 21.12.2008 - 10:35
door josas
Mathijs T-4 schreef:ik merk er iig niets van, maar dat zal dan wellicht idd met de zwakkere motoren zo zijn!?
@ glitz: Josas heeft dit gepost, GerbenH heeft iets anders gepost.
maar begrijp Josas wel, denk namelijk hetzelfde.
als je namelijk de zoekfunctie op het forum gebruikt en je inleest over extra verbruik door een ecc dan zie je dat dit extra verbruik verwaarloosbaar is (in mijn ogen).. daarom.. indien men zich daarom druk maakt kan je beter een kleinere auto kopen zodat je je niet druk hoeft te maken over die extra kosten als het al een té dure auto is om te rijden.
Da's waar ik op doelde..
Geplaatst: 21.12.2008 - 12:03
door Robert Haven
Ik heb de ecc ook altijd aan staan...
merk hier toch niets van qua vermogensverbruik

Geplaatst: 21.12.2008 - 20:13
door Chrizzle D5
Als je hem handmatig uitzet, werkt de compressor niet en als ie zichzelf vanwege de temperatuur uitzet, werkt de compressor op gezette tijden wél. En dat moet juist om te voorkomen dat de lagers drooglopen
Dat vind ik een goede opmerking. Het enige is, dat ik tijdens het rijden altijd merk dat er telkens iets aanslaat/afslaat met de airco op auto. Lijkt een soort relais dat aanspringt ofzo. Vooral op lage snelheden irritant.
Dus wat ik doe: eens in de week of twee week gewoon 10 minuten de airco op "aan" en daarna lekker op uit.
Qua verbruik zal het inderdaad weinig schelen aan of uit denk ik. Rijden met een zware of lichte rechtervoet zal veel meer bepalen.
Geplaatst: 21.12.2008 - 22:48
door V70 T5 assen
1x in de week even aan om de boel in conditie te houden , lijkt mij meer doen genoeg .
Van vocht heb ik verder geen last omdat hij s,avonds lekker binnen staat scheelt in de winter dat gekrap op de voorruit , vind het maar niets om in de ochtend met mijn duffe kop die auto met een krabber te lijf te gaan

Geplaatst: 10.01.2009 - 20:21
door riny
op advies van mijn aico moteur is het beter de airco aan te laten staan . Na een airco storing (condensor) lekkage doordat er te weinig koelvloeistof in zat en het gehele systeem na gekeken moest worden (pomp e.d ) wist ik wel beter gewoon op automatisch op 20 grd . De vloeistof lekt uit het systeem omdat hij stil staat en laat je hem stil staan dan moet je de vloeistof laten (kosten) bij vullen .
Geplaatst: 10.01.2009 - 22:03
door mus_t
Een airco verliest sowieso ieder jaar gemiddeld 100mg, geen enkele airco is 100% lekvrij. Maar inderdaad als je de airco lang niet gebruikt komt het boeltje vast te zitten en krijg je problemen.
M'n vader rijdt ook altijd met auto airco aan, systeem is er op voorzien dus zou raar zijn om het niet te gebruiken. Het is niet dat als je airco aanspringt of meedraait dat je plots 20pk verschil hebt, dat kan tot ongeveer 3Pk schelen (als ik het goed geleerd heb;)), niet erg merkbaar op 140pk of meer..
Geplaatst: 10.01.2009 - 22:25
door riny
de vloeistof lekkage komt omdat in de winter de temperatuur laag is , dus krimpen verschillende materialen assen , lagers enz deze zitten in pakkingen krijgen dus speling er zit in de pomp een as die daar gaat lekken omdat hij dus nooit gebruikt word maar goed iedereen zijn keus vaak een dure keus .De beste oplossing is al aangedragen koop een autootje zonder airco en met drie cylinders of nog beter een fiets kost niets