C30 DRIVe : technologie nader bekeken

De opvolger van P1800 en 480
Cavallino
4th Gear member

Blackflash schreef:en ik rij overal voorbij :D met mijn 2,4 en met meer dan 0,6 seconde.

kom op zeg wat een discussie over iets waar 99 van de 100 mensen (die 1 dat zijn jullie) niets van merken.

Oh sorry, het is vrijdag en bijna kerst, was ik vergeten. :P

leuke verschillen zeg, waar zou dat toch door komen? Ik noem er nog een paar, bandendruk, luchtdruk, luchtvochtigheid, hoogte, gewicht van de bestuurder en inzittende, wel of niet gepoetst...... onee nu dwaal ik weerr af.
Leuke verschillen in interesses blijkbaar ook :? . Kom op zeg, als het je niet interesseert, waarom neem je dan de moeite om een reactie te typen.... Een forum als dit is toch juist voor die paar personen die net dat tikkeltje meer geinteresseerd zijn in hun auto's?

Volvo zegt dus zelf dat de 'groene' versie sneller is dan de gewone. Dan vraag ik mij dus gewoon af: Waardoor komt dat? En dan heb ik het niet over zaken als airco, radio, koplampen... :wink: en ja, als ik hem goed boen heb ik minder luchtweerstand.
tjompe

Cavallino schreef:
Blackflash schreef:en ik rij overal voorbij :D met mijn 2,4 en met meer dan 0,6 seconde.

kom op zeg wat een discussie over iets waar 99 van de 100 mensen (die 1 dat zijn jullie) niets van merken.

leuke verschillen zeg, waar zou dat toch door komen? Ik noem er nog een paar, bandendruk, luchtdruk, luchtvochtigheid, hoogte, gewicht van de bestuurder en inzittende, wel of niet gepoetst...... onee nu dwaal ik weerr af.
Leuke verschillen in interesses blijkbaar ook :? . Kom op zeg, als het je niet interesseert, waarom neem je dan de moeite om een reactie te typen.... Een forum als dit is toch juist voor die paar personen die net dat tikkeltje meer geinteresseerd zijn in hun auto's?

Volvo zegt dus zelf dat de 'groene' versie sneller is dan de gewone. Dan vraag ik mij dus gewoon af: Waardoor komt dat? En dan heb ik het niet over zaken als airco, radio, koplampen... :wink: en ja, als ik hem goed boen heb ik minder luchtweerstand.

=D>
Johann
5th Gear member
Contacteer:

Cavallino schreef:

Maar er zit wel wat in..

De energysaver banden kunnen een verschilletje maken samen met de misschien lager gewicht velgen. De bakverhoudingen kan eventueel iets in zitten en heel misschien kan net voor de 100 de lagere luchtweerstand een verschil maken. Ik denk dat vooral de achterspoiler hier de hoofddoener in is.
Blackflash
2nd Gear member

Cavallino schreef:

of het mij intereseerd? wel degelijk (alleen kwam dat niet zo over blijkbaar), wat ik alleen bedoel te zeggen is dat het in de praktijk er helemaal niet uitkomt doordat er zoveel factoren zijn die ook nog meespelen dat het verschil op straat helemaal niet te merken is. Dat er in de specs verschil zit, is gemeten in de test of ideaal omstandigheden die wij op straat mooit zullen bereiken. Leuk hoor dat de Drive 0.6 seconde sneller gaat maar met net 55 liter getankt! Echt niet.
Kijk alleen maar naar het verbruik dat opgegeven wordt door de fabrikanten. Klopt toch ook geen hout van.

Ben het wel eens met de stelling dat maatregelen die de uitstoot naar beneden moeten brengen en het verbruik doen dalen gewoon standaard moet orden zoals bij bijvoorbeeld BMW. Start/stop systeem, waar blijft Volvo? A en B label motoren met meer vermogen, waar blijft Volvo?
MY21 XC40 T5 R-design, Bursting Blue
Paul
Geartronic member

Blackflash schreef: Start/stop systeem, waar blijft Volvo? A en B label motoren met meer vermogen, waar blijft Volvo?
Zie nieuws sessie op dit forum.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Cavallino
4th Gear member

Zie hier de betekenisverschillen die kunnen ontstaan tussen typen met smilies en het uitspreken van teksten met klemtonen en intonaties.... :)

Ik ben het ook eens met de stelling dat je er in de praktijk weinig van zult merken, vanwege de omstandigheden (waaronder inderdaad airco, gewicht). Er moet echter een oorzaak zijn voor het 0.6 sec verschil dat blijkbaar onder perfecte (laboratorium-)omstandigheden bestaat. Ik neem aan dat Volvo de 0-100 tijd voor de Drive niet onder andere condities heeft gemeten... Anyway, ik lig er nou ook weer niet wakker van. :D
puntnl
2nd Gear member
Contacteer:

ik weet uit ervaring dat een andere olie in de motor(dus ook in de bak als onderdeel van de aandrijflijn) wel degelijk een snellere sprinttijd oplevert, alsmede een lager verbruik.

In combinatie met een vlakke bodemplaat en een dakspoiler die zorgt voor minder drag achter de auto zou er wel degelijk iets te bereiken moeten zijn.

Door de langere overbrengingen in de hogere versnellingen zorgen dan weer voor een lager verbruik (i.c.m. de aerodynamische verbeteringen).

als je de aerodynamische verbeteringen toepast op de normale zou er een iets hogere topsnelheid mogelijk moeten zijn.
een C30 komt eraan, maar welke kleur is nog de vraag.
het wordt een C30 DRIVe 1.6D, cosmic white, zaurak DC, Falsterbo off black,hard load cover, AQS
Plaats reactie

Terug naar “C30”