Cavallino schreef:Blackflash schreef:en ik rij overal voorbij

met mijn 2,4 en met meer dan 0,6 seconde.
kom op zeg wat een discussie over iets waar 99 van de 100 mensen (die 1 dat zijn jullie) niets van merken.
Oh sorry, het is vrijdag en bijna kerst, was ik vergeten.
leuke verschillen zeg, waar zou dat toch door komen? Ik noem er nog een paar, bandendruk, luchtdruk, luchtvochtigheid, hoogte, gewicht van de bestuurder en inzittende, wel of niet gepoetst...... onee nu dwaal ik weerr af.
Leuke verschillen in interesses blijkbaar ook :? . Kom op zeg, als het je niet interesseert, waarom neem je dan de moeite om een reactie te typen.... Een forum als dit is toch juist voor die paar personen die net dat tikkeltje meer geinteresseerd zijn in hun auto's?
Volvo zegt dus zelf dat de 'groene' versie sneller is dan de gewone. Dan vraag ik mij dus gewoon af: Waardoor komt dat? En dan heb ik het niet over zaken als airco, radio, koplampen...

en ja, als ik hem goed boen heb ik minder luchtweerstand.
of het mij intereseerd? wel degelijk (alleen kwam dat niet zo over blijkbaar), wat ik alleen bedoel te zeggen is dat het in de praktijk er helemaal niet uitkomt doordat er zoveel factoren zijn die ook nog meespelen dat het verschil op straat helemaal niet te merken is. Dat er in de specs verschil zit, is gemeten in de test of ideaal omstandigheden die wij op straat mooit zullen bereiken. Leuk hoor dat de Drive 0.6 seconde sneller gaat maar met net 55 liter getankt! Echt niet.
Kijk alleen maar naar het verbruik dat opgegeven wordt door de fabrikanten. Klopt toch ook geen hout van.
Ben het wel eens met de stelling dat maatregelen die de uitstoot naar beneden moeten brengen en het verbruik doen dalen gewoon standaard moet orden zoals bij bijvoorbeeld BMW. Start/stop systeem, waar blijft Volvo? A en B label motoren met meer vermogen, waar blijft Volvo?